مقالات

آشیانه هواپیما و رنگهای صنعتی (رنگ الکترواستاتیک)

آشیانه هواپیما و رنگهای صنعتی (رنگ الکترواستاتیک)

جت های خصوصی و چارت، فعالیت زیادی در سال 2020 داشتند. مسافران دوست دارند که با حداقل ارتباط انسانی، سفر کنند. شرکت هایی که خدمات هوایی درخواستی را ارائه می دهند، در حال گسترش و به روز رسانی امکانات خود هستند.

این موضوع مهم نیست که شما یک جت هنری دارید یا یک هواپیمای سرگرمی کوچک، با این حال آشیانه ای که در آن هواپیمای خود را نگه می دارید، یکی از مهم ترین سرمایه گذاری های شما می باشد. در زمان توقف هواپیما، شرایط داخلی آشیانه، بخش زیادی از طول عمر و نگهداری و تعمیرات آن را تعیین می کند.

هرچه هواپیمای شما پیچیده تر باشد، کنترل دقیق آشیانه و سایر مناطق اطراف، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود؛ و با توجه به مقررات FAA که مثل همیشه سخت گیرانه است، ایمنی در الویت اصلی قرار دارد – از خلبانان هواپیمای تجاری گرفته، تا هواپیما های سرگرمی . سوال: مقرون به صرفه ترین راه برای محافظت از هواپیما یا هلیکوپتر شما چیست؟

در بیشتر موارد ، پاسخ، روکش های صنعتی محافظ برای آشیانه شماست.

ار روکش های محافظتی انفعالی محکم (Rock-Solid) که می توانید برای هواپیما استفاده کنید، غافل نشوید.

شما نمی توانید 24 ساعت شبانه روز را در کنار هواپیمای خود سپری کنید، اما روش هایی برای بهتر کردن وضعیت نگهداری و ایجاد مزایای مداوم وجود دارد. یکی از بهترین آن ها ، روکش های محافظتی است که به روش استراتژیک اعمال می شوند.

روکش های صنعتی، چیزی بیشتر از زیبایی دارند و باعث افزایش کیفیت بستر مورد نظر شما می شوند. آن ها می توانند از تسهیلات در برابر خوردگی، درجه حرارت شدید، نشت مواد شیمیایی و … محافظت کنند.

بسیاری از روکش های صنعتی ویژه امروزی، در ابتدا برای کاربرد های هوافضا ساخته شده اند؛ بنابراین می توانید مطمئن باشید که، دارای سابقه اثبات شده ای هستند. با اینکه توجه زیادی به کف آشیانه داده می شود، محصولات قدرتمندی وجود دارد که توان محافظت از سرتاسر آشیانه شما را دارند.

مزایای اصلی روکش کفی آشیانه هواپیما

بدون وجود کف آشیانه ایمن و قابل اعتماد، پرواز غیر ممکن است. کف آشیانه شما ممکن است که تحت فشار های شدید هواپیما و سایر تجهیزات قرار گیرد، اما روکش های مناسب می توانند کف را در بهترین حالت نگه دارند.

1 . کشش

بتن سیقلی استاندارد، برای آشیانه های هواپیما کافی نیست. اگرچه ممکن است طول عمر ورقه های بتنی را بهبود ببخشد، اما برای عملکرد ایمن آشیانه، بسیار لغزنده می باشد. هم شرکت های هواپیمایی بزرگ و هم ارتش، روکش کفی اپوکسی را ترجیح می دهند. موادی را می توان به اپوکسی اضافه کرد تا مشخصات کشش آن را تنظیم کنند.

2 . تعمیرات و نگهداری

علاوه بر کشش مناسب، بسیار مهم است که روکش های آشیانه دارای تعمیرات و نگهداری سریع و مناسب باشند. روکش ها باید توانایی پاکسازی سوخت، روان کننده ها و مایعات بسیار فاسد کننده را از کف را، بدون ایجاد لکه، بهبود بخشد. وقتی پاکسازی به صورت منظم کارامد باشد، حفظ یکپارچگی سطح با گذر زمان بسیار آسان تر می شود.

3 . قابل دید بودن

به دنبال روکش هایی باشید که دارای سطح بالایی از دید و بازتاب هستند؛ و همچنین توانایی نقاشی ایمنی، برای ارتقای ایمنی محل کار در عملیات آشیانه را، تقویت کنند. یک روکش با بازدارنده اشعه فرابنفش، می تواند از زرد شدن آن جلوگیری کند. این موضوع در آشیانه های که از رنگ سفید برای جلب توجه، در یک طرح رنگی استاندارد استفاده می کنند، مفید می باشد.

4 . مقاومت در برابر ساییدگی

سیستم های کفی اپوکسی، پتانسیل افزایش مقاومت فشاری و محافظت در برابر سایش را دارند. در صورت وقوع ساییدگی، رفع آن نسبتا آسان می باشد. مهم نیست که چه نوع کفپوشی را انتخاب می کنید، عناصر مقاوم در برابر ساییدگی باید بخشی از ترکیبات کف آشیانه شما باشد.

5 . سفت کننده سطح

اگر می خواهید به استفاده از کف بتونی ادامه بدهید، افزودن ماده سفت ( سخت ) کننده سطح را در نظر بگیرید. یک عامل سخت کننده، با نفوذ به سطح کف و ایجاد یک لایه دائمی از هیدرات سیلیکات کلسیم (CSH) کار می کند. این موضوع می تواند مقاومت کف آشیانه بتونی را تا بیش از 45% افزایش دهد.

انتخاب روکش های ویژه برای سایر قسمت های آشیانه شما

آشیانه شما، فقط شامل کف نیست. هر بستر و تجهیزات قطعه ای، باعث ایجاد تفاوتی در آن می شود. در اینجا برخی از راه های موجود برای روکش های ویژه ای که می توانند به یک محیط با عملکرد بالا کمک کنند، آمده است:

1 . آب بندی بتنی

حتی مقدار کم رطوبت می تواند برای هواپیمای شما خطرناک باشد. آب بندی بتنی باید جزوی از استراتژی کلی ضد آب بودن باشد. درزگیر بتنی مناسب، مقرون به صرفه بوده و کاربرد آسانی دارد. همچنین درزگیر های ضد آب می توانند برای مقاومت در برابر خوردگی و نفوذ روغن های صنعتی طراحی شوند.

2 . نقاشی الکترواستاتیک

از رنگ آمیزی الکترواستاتیک برای روکش کردن سطوح فلزی با ذرات رنگ با بار مثبت استفاده می شود. ذرات از طریق یک اسلحه اعمال کننده تخلیه شده و در اثر تماس، اطراف آن را می پوشاند. بار، جاذبه قوی موجود بین روکش و سطح را تضمین و آن را برای تجهیزات آشیانه شما، ایده آل می کند.

3 . جلوگیری از زنگ زدگی

جلوگیری از زنگ زدگی بسیار آسان تر از رفع آن است؛ و زنگ زدگی هواپیما یکی از بزرگترین خطرات برای یکپارچگی سطح است که توسط انجمن مالکان و خلبانان شناخته شده است. بسیاری از روکش های ضدزنگ مناسب، برای استفاده در هواپیما های مدرن درجه بندی شده اند و همچنین باید روی سطوح و تجهیزات آسیب پذیر اعمال شوند.

دقیقا همانند هواپیمای شما، روکش صنعتی نشان دهنده فناوری پیشرفته در عمل است. از کف تا سقف آشیانه شما، می تواند با روکش مناسب، عملکرد بهتری داشته باشد؛ این به این معنی مستقیم کاهش هزینه های نگهداری، و سال ها طول عمر مناسب برای پرواز هواپیمای مورد علاقه شماست.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “آشیانه هواپیما و رنگهای صنعتی (رنگ الکترواستاتیک)

  1. ناصر رهبر گفت:

    سایت خوب با مقالاتی بسیار بی نظیری دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.