مقالات

آیا باید در کسب و کارتان از ورق های سقفی بازتابنده استفاده کنید ؟

آیا باید در کسب و کارتان از روکش های سقفی بازتابنده استفاده کنید ؟

در هر سازه تجاری، سقف یکی از مهمترین عوامل موثر در بهره وری مناسب انرژی است. تابش خورشید توسط سقف، جذب یا منعکس می شود، و ترکیب آن، تفاوت زیادی در آن چیزی که تبدیل به همه آن گرما می شود، ایجاد می کند. این به نوبه خود، بر استفاده از الگو های سیستم HVAC شما تاثیر می گذارد.

در مناطق گرمسیری، این موضوع فقط یک سوال آکادمیک نیست.

فصل های خنک در مناطق گرمسیر، تقریبا 5 ماه از سال می باشد. گاهی اوقات ، هوا تا ماه مهر گرم و متلاطم باقی می ماند و حتی تا ماه آبان نیز ادامه پیدا می کند. با ماه ها پشت سر هم، نگه داشتن دمای محیط داخلی خود در دهه 60 یا 70، هر مقدار کمی، به عنوان صرفه جویی در هزینه برق شرکت شما حساب می شود.

این موضوع، راه حل های خنک کننده مختلفی را، که بر سیستم سقفی شما تاثیر می گذارد، را تحت تاثیر قرار داده است.

سقف بازتابنده، عملکرد حرارتی ساختمان را تغییر می دهد.

از قدیم این موضوع درک شده است که، رنگ های روشن نور را منعکس می کنند، در حالی که رنگ های تیره تمایلی به جذب آن ندارند. هرچه بازتابندگی سقف بیشتر باشد، گرمای بیشتری نیز منحرف می شود. برای یک سقف، هنگامی که در معرض مستقیم خورشید و دیگر عناصر قرار می گیرند، تفاوت در رنگ آمیزی می تواند عملکرد حرارتی را به طور قابل توجهی، تحت تاثیر قرار دهد.

به عنوان یک قاعده کلی ، هنگامی که انرژی خورشیدی از سقف بازتاب می شود، برای مشاغل و صاحبان خانه ها، سود بیشتری دارد. هنگامی که گرمای زیادی به سازه نفوذ می کند، می تواند به سرعت باعث گرم شدن آن شود، و در صورت وجود نشست یا مشکلات دیگر در روکش ساختمان، هوای گرم آنطور که باید، به صورت آزادانه به سمت بالا جریان نخواهد داشت.

این موضوع می تواند، خنک نگه داشتن محل کار شما را به یک کشمکش طولانی و پر هزینه تبدیل کند.

بازتاب بیشتر باعث می شود که سازه در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه داشته شود. این امر منجر به تعدادی از فناوری های سقف سازی شده است که، بازتاب را در الویت قرار می دهند. برای مثال، شما ممکن است که با شینگل های “سقف خنک” که دارای گرانول های بازتابنده است، که به آن عملکرد بهتر و ظاهری زیباتر می دهد، آشنایی داشته باشید.

متاسفانه، بسیاری از این راه حل ها، با توجه به مشاغل بهینه نشده اند.

اکثر مشاغل، سرمایه مورد نیاز برای جایگزینی سقف، در صورت نیاز را ندارند. تعویض سقف نیز می تواند باعث بروز نگرانی های جدی ای در زمینه ایمنی شوند، که معمولا منجر به وقفه چند روزه در کار می شود. حتی شرکت هایی که از قبل سقف فلزی دارند – که از کیفیت بازتابی بالاتری برخوردار است – بدون کار اضافی، نمی توانند از آن، نهایت استفاده را ببرند.

خوشبختانه، روکش های سقفی بازتابنده می توانند، با حداقل اختلال، نتایج بسیار خوبی را ایجاد کنند.

انتخاب روش سقفی بازتابنده مناسب برای سازه خود

روکش های سقفی بازتابنده، سفید رنگ هستند و شامل موادی هستند که بازتاب نور را افزایش می دهد. علاوه بر بهره برداری انرژی، آن ها به پایین نگه داشتن دمای هوا، برای کاهش اثر “جزیره گرمایی (شهری)” در مناطقی که توسعه تجاری متراکم می باشد، کمک می کنند.

روکش های سقفی بازتاب دهنده را می توان، در عرض چند ساعت توسط پیمانکاران حرفه ای نقاش اعمال کرد. کیفیت روکش با استفاده از شاخص بازتاب خورشید (SRI) اندازه گیری می شود؛ که دو فاکتور را در نظر می گیرد:

  • کسری از انرژی خورشیدی که در طول روز توسط سقف بازتاب می شود
  • توانایی نسبی سقف گذاشته شده، برای تابش گرمای جذب شده

SRI در مقیاس 0 تا 100 اندازه گیری می شود، که 100 بهترین می باشد. در عمل ممکن است سقف های سیاه رنگ تعمیر نشده، SRI ای نزدیک به 0 داشته باشند. از طرف دیگر، سقف های سفید با روکش هایی که برای به حداکثر رساندن بازتابندگی طراحی شده اند، تنها در هنگام تمیز بودن سقف به بیشترین بازده بازتابنده می رسند. نگهداری منظم برای عملکرد مناسب، ضروری می باشد.

با توجه به این نکته، همیشه روکش با بالاترین SRI را انتخاب کنید.

روکش های سقفی بازتابنده، چگونه به کسب و کار ها در صرفه جویی در هزینه هایشان کمک می کند

چرخه کمتر و کوتاه تر HVAC می تواند برای کسب و کاران باعث پس انداز هزاران دلار در سال شوند. در حالی که تمیز کاری و نگه داری از روکش سقفی شما هزینه های زیادی دارد، اما در مقایسه با صرفه جویی ای که در مصرف انرژی به دست میاورید، بسیار کم می باشد. روکش های سقفی بازتابنده به سادگی فقط ظاهر لایه را تغییر نمی دهند، اما اغلب به شکل همزمان، طول عمر سقف را بهبود می بخشند.

برای اینکه سطح تمیز، صاف و سفید باقی بماند، اکثر روکش ها به شکل خاصی برای مقاومت در برابر جذب خاک، فرمولیته شده اند. آن ها همچنین می توانند شامل افزودنی هایی باشند که در مقابل باران محافظت می کنند و باعث می شوند که آب به آسانی، از روی سطح خارج شود. بسیاری از روکش های سقف خنک، که به صورت مایع اعمال می شوند، بر اساس یک پلیمر الاستومری اکریلیک هستند که خاصیت کشسانی را برای مدت زمان طولانی ای حفظ می کند. این باعث می شود که روکش در بین کاربرد ها، ماندگاری طولانی تری داشته باشد.

صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه های نگهداری و مالکیت، باعث می شود که روکش های بازتابی برای بسیاری از مشاغل، انتخابی عاقلانه باشد. صرف نظر از نوع سیستم سقف سازی شما، مطمئنا یک روکش سقف خنک و متناسب با نیاز های شما وجود خواهد داشت. هرچند برای استفاده از مزایا، این برنامه ها باید بدون نقص باشد.

هنگامی که در مورد روکش سقفی بازتابنده تصمیم می گیرید، حتما از رنگ پودری استفاده کنید، که مقاومت مناسبی را به کار شما می دهد؛ تا بدانید که چه زمانی سقف به تمیزکاری، چک کردن و دیگر مراقبت ها نیاز دارد. فقط با چند ساعت تلاش در هر فصل ( سه ماه ) ، بدون نیاز به سقف جدید، می توانید عملکرد فوق العاده ای را کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رنگ آمیزی پودری ورق های سقفی شما می تونید با مشاوران ما تماس بگیرید: 47951 – 021

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.