مقالات

بهترین روش پوشش برای وسایل موجود در فضای باز چیست؟

بهترین روش پوشش برای وسایل موجود در فضای باز چیست؟

جهت استفاده از رنگ پودری با ماندگاری طولانی برای وسایلی در فضای باز نگهداری می­شوند، راجر تالبرت گزینه­ های پیش آماده­ سازی، شستشو، یک لایه آستری و یک پوشش رویه را پیشنهاد می­کند.

سوال: ما تولید کننده مبلمان داخلی هستیم و تصمیم داریم که مبلمان مورد استفاده در فضای باز را نیز به محصولات خود اضافه کنیم. این محصولات شامل وسایل چدن و استیل و صندلی­ها و میزهای آلومینیومی است. بهترین راه برای پوشش و رنگ کردن این مبلمان فلزی جهت ایجاد کارایی بالا و طول عمر زیاد این پوشش چیست؟

پاسخ: عناصر مختلفی در فضای باز وجود دارند که باعث شکستن پوشش وسایل می­شوند. آفتاب، باد، باران و دما می­تواند سبب آسیب رساندن به حتی سخت­ترین پوشش­ها شود. قبل از انتخاب پوشش، باید هدف خود را از انجام این کار بدانید. محدوده این هدف می­تواند از انتظارات متوسط ​​تا استانداردهای بسیار بالا باشد. هرچه هدف سخت­تر و پیچیده­تر باشد، نیازهای فرآیند و هزینه آن نیز افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است که نوع پوشش استفاده شده در فضای باز تحت تأثیر روشی است که برای تهیه فلز و مواد زیرآیند فلزی و همچنین نحوه تولید محصول است. روش­های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، بنابراین من سعی می­کنم برخی از نکات کلی را برای کمک به شما جهت درک بهتر و بیشتر آن­ها به اشتراک بگذارم.

روش پیش آماده­ سازی شامل تمیز کردن و پوشش دهی با فسفات آهن باشد. این امر سبب ایجاد یک سطح خوب و تمیز و چسبندگی خوب رنگ به زیرآیند می­شود. اگر پوشش آسیب دیده باشد و یا رطوبت به زیرآیند رسیده باشد، هیچ گونه افزایشی در مقاومت در برابر خوردگی ایجاد نمی­شود. به منظور افزایش مقاومت در برابر خوردگی زیرآیند، باید یک پوشش تبدیلی قوی­تر مانند زیرکونیوم اکسید، فسفات روی یا مواد کرومی/غیر کرومی اضافه شوند. فسفات روی سبب افزایش مقاومت زیرآیندهای فولادی می­شود، اما انجام آن تا حدودی پیچیده است و سبب ایجاد مشکلات زیست محیطی می­شود. هنوز هم از کروم برای زیرآیندهای آلومینیومی استفاده می­شود، اما این ماده تا حد زیادی توسط محصولات زیرکونیومی با عملکرد بالا و یا پوشش­های تبدیلی غیر کرومی جایگزین شده است. استفاده از این روش به زیرآیندی که قرار است پوشش­دار شود و اینکه چه مقدار محافظت در برابر خوردگی نیاز است، بستگی دارد.

روش دیگر جهت افزایش محافظت در برابر خوردگی، استفاده از آستر با کیفیت بالا است. آستر پودر می­تواند برای محافظت بیشتر حاوی روی باشد، اما حتی آستر اپوکسی استاندارد نیز مقدار مقاومت را بسیار بالا می­برد. آسترهای حاوی روی مطابقت بهتری با فولاد حرارت دیده دارند زیرا روی تماس بهتری با فولاد ایجاد می­کند و در نتیجه واکنش کاتدی بهتری برای محافظت در برابر خوردگی ایجاد می­کند. برای سطوح صاف که حرارت زیادی ندیده­اند، استفاده از روی بازدهی کمتری دارد.

استفاده از یک لایه آستر سبب ایجاد مزایای بیشتری نسبت به آنچه مشاهده می­شود، می­گردد: این لایه سبب افزایش ضخامت و مقاومت بهتر در برابر رطوبت و عملکرد مکانیکی بهتر می­شود، سبب پوشش بهتر و محافظت لبه­ ها در برابر خوردگی از طریق گرد کردن آنان می­شود، و منجر به پر کردن مناطقی که پوشش اولیه را دریافت نکرده باشند می­شود.

به دلیل وجود زیرآیندهای متنوع و تمایل به طول عمر زیاد، باید برخی گزینه ­های جایگزین را نیز در نظر گرفت. برای ساخت آهن و فولاد ورزیده از طریق جوشکاری، باید از حرارت زیاد استفاده کنید. برای ساخت دستی باید از کوره فشاری استفاده کنید. اگر حجم مواد اولیه زیاد است و هزینه کافی در اختیار دارید، از یک کوره چرخ­دار استفاده کنید. از ساچمه پاشی و شن پاشی خودداری کنید، زیرا باعث می­شود زیر قسمت آهنی باقی بماند و منجر به زنگ زدگی شود. از گارنت، آلومینیوم اکسید یا ترکیب دیگری استفاده کنید. استفاده از سیستم­های کوره چرخی ممکن است گزینه­های شما را محدود کند، زیرا شرایط محیطی موجود در کوره بسیار سخت است و ممکن است این محیط تهاجمی تجهیزات را خیلی سریع فرسوده کند.

شما باید به فکر یک دستگاه شستشو برای تمیز کردن و یک پوشش تبدیلی نیز باشید. زیرکونیوم اکسید یا فلزات واسطه مشابه انتخاب خوبی برای طیف گسترده ای از فلزات هستند. داشتن امکانات مناسب برای حرارت یا شستشو باعث ایجاد یک شروع خوب برای شما می­شود.

برای لایه آستر نیاز به یک اتاقک و یک آون دارید. ابتدا پوشش آستری قرار داده شده و ژلی می­شود (تا حدی پخت می­شود) و سپس پوشش رویی اعمال می­شود. در انتها نیز این دو لایه در یک آون دوم پخت می­شوند.

گزینه­ های پیشنهادی من بر اساس تمایل شما برای دستیابی به محصولی با کیفیت هستند. اگر مایل به ایجاد کیفیتی متفاوت هستید و یا فکر می­کنید هزینه این کار برای شما بسیار زیاد است، می­توانید در انتخاب خود تجدیدنظر کنید. اما اگر به دنبال محصولی کیفیت و انعطاف پذیری هستید، این روش بهترین گزینه است.

برای اطلاعات بیشتر از خدمات ما می توانید با شماره زیر تماس بگیرید:

شماره تماس: 47951 – 021

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.