مقالات

رنگ های پودری دارای جلوه های ویژه و نحوه اجرای آنها (بخش چهارم)

رنگ های پودری دارای جلوه های ویژه و نحوه اجرای آنها (بخش چهارم)

معمولا جلوه های ویژه رگه های رودخانه همانند هر پودر دیگری اجرا می شود – از خط مشی ها پیروی کنید و اطلاعات TDS را بخاطر داشته باشید. پیش عمل آوری، اجرای عملیات، پخت، رنگ رویی در صورت لزوم. بفرمایید این هم نتیجه عالی اش. و بخاطر داشته باشید که مراقب یکنواختی کار خود و ورقه ای که در هر مرحله ساخته می شود، باشید.

نکته مهم: اگر مشغول بازیابی این محصولات هستید، می خواهید مطمئن شوید که درصد بالایی از مخلوط اصلی را در بازیابی حفظ می کنید، در غیراینصورت ممکن است کم کم تغییراتی را شاهد باشید.

چندمولفه ای ها

چگونه می تواند چندمولفه ای ها را توضیح داد؟ دیدن همپایه باور کردن است ولیکن بسیاری مشتریان ما صرفا دوست دارند بدانند که چنین جلوه زیبایی را می توان با یک رنگ منفرد بدست آورد یا خیر. صفحات رایگان OEM را از شرکت Polychem تهیه کنید تا بتوانید ظاهرهای چندمولفه ای عالی را بازبینی کنید.  با درنظرگیری تنوع چندمولفه ای ها، بهتر است بگوییم که مواد شیمیایی مورد استفاده شما بستگی به محل استفاده از محصول نهایی دارد. برای مثال اگر مشتری به هوادهی خوبی نیاز دارد، آنگاه یک نوع بسیار بادوام می تواند گزینه ای عالی باشد. اکنون بدلیل ماهیت این جلوه ویژه بخصوص، توجه زیادی را باید طی عملیات مبذول داشت. فاصله بین وسایل تفنگی خود را تا قطعه مزبور همیشه رعایت کنید. حقیقتا تفاوت عظیمی بوجود خواهد آورد.

همچنین اگر این پودر را بازیابی می کنید، می خواهید مطمئن شوید که پودر اصلی نسبت به پودر بازیابی شما خیلی یکنواخت است و درصد بالاتری از پودر اصلی به بازیابی بازمی گردد. سیالسازی خوب نیز برای چندمولفه ای هم اهمیت دارد.

نکته مهم: هنگام تعیین مراحل یک عملیات که از چندمولفه ای ها استفاده می کند، تعیین استاندارد برای اینکه ظاهر رنگ چگونه به نظر آید از اهمیت برخوردار است. با تعیین این استاندارد، درک اینکه برای ظاهر محصول نهایی چه انتظاری از شما خواهند داشت، رنج و ناراحتی را از شما دور خواهد کرد بالاخص اگر یک صفحه نمونه دارید که به مشتری نشان بدهید.

چرا از چند مولفه ای ها استفاده می کنیم؟

آنها یک ظاهر کاملا منحصر به فردی را به قطعه مزبور می دهند و همچنین مخفی کاری های عالی را انجام می دهند. دیگر بهتر از این نمی توان گفت.

چگونه چند مولفه ای ها را بکار ببرم؟

بطور کلی، چندمولفه ای ها مانند هر نوع پودر دیگر بکار بسته می شوند. ولیکن، سیال سازی خوب واقعا اهمیت دارد. سیستم های جعبه تغذیه ممکن است با این اثرات دچار مشکل شوند – این نکته را بخاطر بسپارید. کنترل خوب تجهیزات اجرایی شما نیز اهمیت دارد. اطمینان از اینکه از تنظیمات KV و میکروآمپیر یکسانی هر بار و از همان فاصله بین وسایل تفنگی تا قطعه استفاده می کنید، از اهمیت برخوردار است – یکنواختی کلید عملکرد است. دو نتیجه خیلی متفاوت خواهید داشت اگر وسایل تفنگی را در فاصله متفاوتی نسبت به قطعه هر بار نگه دارید، همچنین اگر بازیابی انجام می دهید، اطمینان حاصل کنید که مخلوط اصلی نسبت به بازیابی خیلی یکنواخت باشد و درصد بالاتری از مخلوط اصلی به مخلوط بازیابی برگردد.

بافت زمینه ظریف

کارگاه های صنعتی، طراحان، و تهیه کنندگان همگی تنوع خاص خود را از یک بافت ظریف بنا به تعریف خودشان دارند. در رنگ های IFS، ما بافت شن و ریگ ظریف را یک بافت زمینه ظریف درنظر می گیریم. برخی اوقات یک بافت زمینه ظریف می تواند به قدری ضعیف باشد که بندرت قابل رویت می باشد. در سطح پایه، بافت های زمینه ظریف پودرهایی با یک بافت زمینه هستند که همراه با رنگدانه سازی اضافه می شوند. آنها برای مخفی کردن عیوب بستر و نیز برای رسیدن به یک ظاهر مات تر فلزی بسیار عالی هستند.

بدلیل این بافت زمینه افزوده، باید گفت که هرچه بافت زمینه ای بیشتری در یک ورقه بسازید، اثر براقی کمتری بدست خواهید آورد. عامل دیگری که باید بخاطر سپرد این است که بافت های زمینه چه ظریف و چه سنگین باشند می توانند باعث اندکی فرسودگی و پارگی در تجهیزات شما شوند. تجهیزات بازپس گیری، قیف های سیال سازی، شیلنگ ها، و بخشهای ورودی وسایل تفنگی افشانه همگی می توانند آلوده شوند. اگر مشغول افشانه بافت های زمینه به طور مرتب هستید، تجهیزات مربوطه باید مرتب باشند – چون شما نمی خواهید یک پودر بافت زمینه نوع دیگری را آلوده کند.

چرا ما از بافت های زمینه ظریف استفاده می کنیم؟

بیایید صادق باشیم، خوب؟ گاهی اوقات بافت های زمینه ظریف برای پوشاندن جوشکاری ها و سطح های آزاردهنده و زشت استفاده می شوند. این امر برای ظاهر ویژه ای است که البته طراح خواستار آنست و بافت های زمینه سنگین اغلب برای ایجاد سطوح ضدلغزشی بکار می روند – مانند مراحل RV. ولیکن بافت های زمینه اغلب بعنوان یک پوشاننده بکار برده می شوند.

چگونه بافت های زمینه ظریف را اعمال کنم؟

بافت های زمینه ظریف نسبت به جلوهای ویژه دیگر که درباره شان بحث کردیم، تا اندازه ای قابل چشم پوشی تر هستند. بطور کلی، مادامی که ضخامت ورقه یکنواختی داشته باشید، مانند بقیه رنگ ها اعمال شده و عمل آوری می شود. باز یک نکته مهم این است که خیلی سنگین یا خیلی سبک نباشد. دقیقا آنرا درست انجام دهید.

نکته مهم: برای بار آخر یادآوری می کنیم که یکنواختی کلید اصلی و مهم محسوب می شود. بافت زمینه ضخیم تر از آنی است که تصورش را می کنید، و اگر ورقه ضخامت یکنواختی نداشته باشد تا اندازه ای قابل دید خواهد بود. به فاصله وسایل تفنگی خود توجه کنید. همچنین با مشتری همه نکات لازم محصول را دقیقا مشخص کنید و متوجه شوید که درباره ظاهر رویه سطحی چقدر آزادی عمل در اختیار خود دارید. هر بافت زمینه ای دقیقا مثل نمونه از آب در نمی آید و مشتریان باید این نکته را بدانند – حتی ما پیشنهاد می کنیم که قبل از شروع کار خود یک توافق کامل را با مشتری به امضا برسانید. به این مضمون که کار خوب مهم است و نه جلوه های ویژه آن.

نکته آخر: ما درباره جلوه های ویژه از جمله طرح های چروکیدگی ها، حالت های نیمه شفاف، رگه های رودخانه ها، طرح های خفته، چند جزئی و زمینه های ظریف صحبت کرده ایم. اینها یک دسته چندکاره از رنگ ها هستند که زیبایی شناختی منحصر به فرد و جالبی را عرضه می کنند و معایب و مزایای خود را دارند. با اینکه برخی ضخیم تر از سایر موارد هستند، دانستن معایب و مزایای آنها در یک مرحله در مسیر درست برای تسلط بر تکنیک های آنها ضروری است. هر چه بیشتر بدانید، گزینه های بیشتری را می توانید به مشتریان خود عرضه کنید.

در صورت داشتن هر گونه سوال شما می توانید از طریق شماره تلفن زیر با مشاوران ما تماس بگیرید:

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.