مقالات

رنگ پودری امکان تفریح در دوران کووید را فراهم می کند

رنگ پودری امکان تفریح در دوران کووید را فراهم می کند

در اوج بیماری همه­ گیری کرونا، تولیدکننده تجهیزات تفریحی Lifetime جهت طراحی، ساخت و نصب سیستم رنگ پودری از شرکت George Koch Sons LLC کمک گرفت تا بتواند پاسخگوی افزایش تقاضای محصولات خود باشد.

بیماری همه گیر کووید-19 زندگی روزمره همه افراد را تغییر داده است. بسیاری از افراد در خانه کار می­کنند، کودکان در خانه آموزش می­بینند و برنامه­ های منظم همه افراد کاملا تغییر کرده است. یکی از قسمت­های زندگی که زیاد در مورد آن صحبت نشده است، تفریح ​​است که باید در میان عدم اطمینان ناشی از این بیماری به آن توجه شود. اوقات فراغت و ورزش نقش بسزایی در زندگی سالم و سلامت روان افراد دارد. در این دوران، بسیاری از کارهایی که بعد از کار یا تعطیلات آخر هفته انجام می­دادیم – مثل رفتن به باشگاه و بازی کردن بچه­ ها با هم در پارک – محدود شده است. به طور خلاصه، فاصله گذاری اجتماعی نحوه بازی و ورزش افراد را به کل تغییر داده است.

در نتیجه، بودن در فضای باز و استفاده از وسایل سرگرمی و تفریح در دوران کووید افزایش یافته است، و تمرکز افراد برای ورزش و تفریحاتی که می­توانند در خانه انجام دهند بیشتر شده است. یکی از شرکت­هایی که از این گرایش به سمت تفریح ​​و سرگرمی در خانه بهره برده است، شرکت Lifetime (کلیرفیلد، یوتا) است که تولید کننده وسایل بسکتبال، وسایل بازی و تجهیزات فضای باز است. این شرکت در دوران کرونا با افزایش تقاضا برای محصولات خود روبرو شده است، زیرا مردم به دنبال سرگرمی و ورزش و همچنین دوری از برنامه­های معمول خود هستند.

شرکتLifetime  در ماه مارس به دنبال جستجوی یک سیستم پودری جدید برای جایگزینی سیستم رنگ خود با بیش از 20 سال عمر بود. این شرکت جهت طراحی، ساخت و نصب سیستم رنگ پودری برای پاسخگویی به افزایش تقاضای تجاری، از شرکت George Koch Sons LLC (Eansville، Ind) کمک گرفت. سیستم جدید دارای یک آماده­سازی شش مرحله ای، آون خشک کن به ابعاد عرض 10 فوت و طول 33/61 فوت و ارتفاع 4/14فوت (مستطیل شکل) بود که مجهز به تجهیزات کاربردی پودر Nordson Corp. (آمهرست، اوهایو)، یک نوار نقاله و یک سیستم کنترل هوشمند بود.

کنترل­های هوشمند

به گفته شرکت کوخ، سیستم کنترل KochSmart دارای PLC (کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی) است که یک پردازنده ایمن می­باشد. هنگامی که این سیستم با IO مناسب (ورودی و خروجی) جفت می­شود، نظارت و کنترل فرآیندهای موجود در مشعل­ها و حرکات توسط NFPA تأیید می­شود. این سیستم به کاربر نهایی این امکان را می­دهد تا هر مرحله از فرآیند را از نزدیک تحت نظر داشته باشد و در صورت بروز مشکل نسبت به آن عکس العمل مناسب نشان دهد (بهبود سیستم­های قدیمی). PLC از حلقه ­های مشتق انتگرال متناسب کنترل کننده(PID)  جهت تنظیم دقیق عملکرد مشعل­ها استفاده می­کند تا کارایی را افزایش داده، و در نتیجه هزینه ­های عملیاتی را کاهش دهد. هنگامی که این سیستم با ابزارهای سنجشی جفت شود، می­توان هزینه­ های عملیاتی واقعی را محاسبه کرد و فرصت­های صرفه جویی در برنامه ­ها را شناسایی نمود.

همچنین این سیستم دارای یک HMI (رابط انسان و ماشین) است. HMI پنجره ای به PLC است که به اپراتور نشان می­دهد چه اتفاقاتی در فرآیند در حال انجام است و از طریق صفحه­ های گرافیکی و وضعیتی تغییرات لازم را انجام دهد. همچنین می­توان سابقه نقص در تجهیزات را ثبت نمود و بعدا از آنان برای اهداف تعمیر و نگهداری استفاده نمود.

VFDها (درایوهای فرکانس متغیر) به اپراتورها اجازه می­دهند تا سرعت موتور را تغییر دهند، زیرا موتورها دارای فن و پمپ هستند. کاربر با بهینه سازی سرعت موتور می­تواند هزینه های کمکی را به حداقل برساند و الزامات لازم را براورده نماید.

کنترل از راه دور به کاربر نهایی اجازه می­دهد تجهیزات خود را از راه دور کنترل نماید و همچنین تکنسین­های شرکت کوخ می­توانند خدمات عیب یابی را از راه دور انجام دهند. برای انجام این کار فقط نیاز به اتصال اترنت کاربر نهایی به اینترنت دارد.

پاسخگویی به افزایش تقاضا


این سیستم جدید دارای یک آماده­سازی شش مرحله ای، آون خشک کن به ابعاد عرض 10 فوت و طول 33/61 فوت و ارتفاع 4/14فوت (مستطیل شکل) بود که مجهز به تجهیزات پودرNordson Corp.، یک نوار نقاله و یک سیستم کنترل هوشمند است.
عکس: شرکت George Koch Sons LLC

نصب سیستم جدید رنگ پودری Lifetime در آوریل شروع شد. این زمان بندی از بعضی جهات کاملا اتفاقی بود، زیرا فقط چند هفته بیماری همه گیر و قرنطینه در بسیاری از ایالات متحده آمریکا گذشته بود، و درست در روزهای ابتدایی بهار بود که مردم مایل بودند تا بیرون بیایند. به همین دلیل بود که تقاضا برای استفاده از تجهیزات تفریحی در فضای باز افزایش یافت.

جیسون بارنز، مدیر بخش تعمیر و نگهداری و تأسیساتLifetime ، کارهایی را که این شرکت برای پاسخگویی به تقاضای محصولات خود انجام داده بود را بیان کرد: «بعضی از ما در یک برهه زمانی، شش روز در هفته کار می­کردیم تا بتوانیم وسایل بازی، وسایل بسکتبال و کایاک را برای افرادی که می­خواستند بچه ­هایشان در بیرون خانه باشند تامین کنیم. بدون این وسایل سرگرمی، افسردگی و سایر مشکلات به سرعت ایجاد می­شوند.»

راه اندازی یک سیستم جدید رنگ پودری در هنگام وجود یک بیماری همه گیر کار آسانی نیست. بارنز معتقد است که رویکرد شفاف این شرکت در ارتباطات و همکاری عامل اصلی انجام این پروژه بود.

بارنز بیان کرد «من با شرکت­های زیاد دیگر کار کرده ام، که در آنان برطرف کردن مشکلات، مشکلات مربوط به پارکینگ، و نظارت بر مقررات ایمنی، سبب وقفه در روند نصب آنان می­شد، که این موارد در شرکت کوخ اصلا وجود نداشت”

به دلیل نیاز به فاصله گذاری اجتماعی و همچنین پروتکل­های مربوط به کووید، بیشتر جلسات برنامه­ های نصب و همکاری بین دو شرکت به کمک زوم انجام شده است. ست یوهامن مدیر پروژه كوخ بیان کرد كه ارتباطات شفاف و سازگار عامل مهمی در انجام این کار بود.

یوهمان اظهار داشت: «ما با شرایط همه گیر نامطلوب و بی سابقه­ای روبرو شدیم و مکان­هایمان را 1500 مایل از یکدیگر فاصله دادیم». «اختلافات نظر ایجاد شده به دلیل تلاش و کوشش هر دو تیم به سادگی حل شد».

بر طبق گفته شرکتLifetime ، مهندسی سیستم رنگ پودری جدید سبب سرعت بخشیدن به سرعت تولید شده است. این سیستم جدید سبب می­شود که یک خط سریع با سرعت 18 فوت در دقیقه، دارای عملکرد تولید 98 درصد بوده و توانایی ساخت همزمان قطعات مختلف را داشته باشد.

بارنز مفتخر به توانایی Lifetime برای ایجاد اثرات مثبت در زندگی در هنگام فاصله گذاری اجتماعی است و به شرکت کوخ کمک کرده است تا پاسخگوی تقاضای بیشتر محصولات خود باشد. بارنز اعلام کرد، «فرآیند نصب، ارتباط پیوسته و عملکرد سیستم کوخ، سبب برآورده شدن نیازهای تفریحی مردم در زمانی شده است که وقایع اجتماعی ناشی از این بیماری برای سلامت جسمی و ایمنی آنان خطرناک است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.