مقالات

رنگ پودری | یک راهنمای ساده غیرفنی – بخش ششم

از حقایق اساسی؛ تمیز نگه دارید.

حالا که قطعه‌هایمان چربی‌زدایی یا آماده‌سازی شده است ، در مرحله بعد چه خواهد آمد.

ماسک‌زنی؛ پوشش کامل

خیلی از قطعات تولید شده دارای قسمت‌هایی‌اند که نیاز به پوشش ندارند. اولین قدم، ماسک زدن به این قسمت‌هاست. ماسک‌زنی قطعات از روزهایی شروع شده است که شخص مسلح به رول نوار ماسک چسبنده و یک چاقوی استنلی به طرز ناخوشایندی سعی در پوشش قسمت‌ها یا سوراخ‌هایی که در آن پوشش لازم نبوده است، داشت.
این روزها تولیدکننده‌هایی هستند که انواع و اقسام مواد پوششی را تولید می کنند:

  • نوارهای درجه حرارت بالا که هیچ نوع چسبندگی باقی نمی‌گذارد.
  • درپوش‌های سیلیکونی و کلاهک‌های در اندازه‌های مختلف.
  • ماسک‌های رزوه شده منقطع که اشکال پیچیده را دقیق می‌پوشانند.

همه‌ی اینها در شرایط زیر استفاده می‌شوند:
قطعاتی که باید در کنار هم قرار گرفته و تلرانس زیادی داشته باشند؛ مانند دو لوله که مونتاژ می‌شوند.
قسمت‌هایی که پوشش پودری روی سطوح مماس مانع چفتی می‌شود و منجر به تلف شدن وقت / نیرو برای پاکسازی سطوح می‌گردد.
سوراخها یا شکاف‌هایی که یاتاقان‌ها در آنها تعبیه شده است. یاتاقان ها معمولاً نوعی «انطباق فشاری» هستند و قطر داخلی بخشی که بلبرینگ را می‌پذیرد باید از نظر ابعاد صحیح باشد. ساخت پوشش پودری می تواند بابت باقی مانده های پودری که در طی مراحل مختلف برداشته شده و شل می شوند، تداخل ایجاد کند، می تواند یاتاقان را مسدود کرده و جلوی حرکت آزادانه‌شان را بگیرد.
شیارهای داخلی یا خارجی؛ اگر شیار با پودر پوشیده شده باشد، در روند مونتاژ مشکل ایجاد میشود. از بین بردن پوشش پودری از سوراخهای ضرب شده یا سطوح شیاردار بسیار دشوار است و می تواند زمان زیادی را هدر دهد و روند مونتاژ را آهسته کند.
سطوح سوراخ‌دار؛ بسیاری از اجزای ماشینکاری شده که باید در کنار هم قرار گیرند دارای سطوحی هستند که به واشر یا مهر و موم بین دو مؤلفه نیاز دارند. سطوح مماس باید بدون پوشش پودری نگه داشته شود تا اطمینان حاصل گردد که هیچ گونه نشتی رخ نمی دهد و اجزای آن دقیقاً در کنار هم قرار می گیرند.
زمین برق‌دار؛ تمام اجزای الکتریکی یا محفظه های فلزی به «اتصال زمین» نیاز دارند. این ناحیه از سطح اجزایی ساخته شده است که هیچ پوشش خاصی ندارد؛ به گونه ای که یک برچسب یا اتصال به سطح قطعه ثابت شود تا از آن با اطمینان استفاده گردد.
حقایق اساسی؛ تولیدکنندگان مختلفی هستند که همه چیز را برای اطمینان از اینکه پوشش پودری فقط به نقاطی می رود که شما می خواهید، تولید می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.