مقالات

مشکلات روکش پودری نهایی ، علل و راه حل های آن (بخش دوم)

مشکلات روکش پودری نهایی ، علل و راه حل های آن (بخش دوم)

مشکلات آماده سازی سطح که می تواند باعث پوست اندازی پرتقالی شود

دو مشکل اصلی در آماده سازی سطح می تواند باعث پوست اندازی پرتقالی شود. اول، محل قرارگیری پودر بر روی سطح محصول است که امکان دارد عمیق باشد. اگر شما از سندجت کردن برای آماده کردن سطح محصول برای رنگ پودری استفاده می کنید. این مورد می تواند مشکل زا باشد اگر محل قرار گیری ( پروفیل ) پودر ایجاد شده عمیق باشد ممکن است که مجبور شوید از مقدار زیادی پودر برای رفع آن ها استفاده کنید که در این صورت رسیدن به یک روکش صاف و یکدست بسیار دشوار می شود. یا اگر محل قرار گیری به اندازه کافی عمیق نباشد، شما نمی توانید یک لایه رنگ پودری مناسب برای پوشاندن آن ها استفاده کنید و این منجر به بیرون آمدن سطح محصول از درون پودر می شود. اگر محل اجرای پودر شما عمیق است، می توانید با استفاده از سنگ های مختلف، آن را سنجد بزنید. در این جا نموداری از پروفیل های ( محل قرارگیری پودر ) باقی مانده از  انواع سنگ های سنجد را نشان می دهد. همچنین شما می توانید مقدار فشار سندجت خود را کم کنید یا برای جلوگیری از مشکلات سطح روی آن سریع تر حرکت کنید. اگر محل اجرای پودر شما کم عمق است و سطح محصول از پودر بیرون زده است، شما می توانید به آن کمی پودر اضافه کنید یا سطح را یک سندجت کاری اضافه بزنید. برای اینکه بدانید آیا محل جایگیری پودر شما مناسب است شما می توانید محل پودر را قبل از اجرای رنگ پودری خود با ابزاری مثل Visual Comparator ( مقایسه کننده بصری ) چک کنید. مطالب بیشتر در مورد چک محل اجرای پودر در اینجا موجود است.

مشکلات در کاربرد رنگ پودری که می تواند باعث پوست اندازی پرتقالی شود

اگر سطح شما بیش از حد یا کمتر از حد آماده نشده باشد و هنوز هم با مشکل پوست اندازی پرتقالی مواجه باشید، نیاز است که مقدار پودر استفاده شده روی سطح محصول را چک کنید. رنگ های پودری دارای برگه های اطلاعات فنی ای هستند که مقدار پودر مورد نیاز در هر کاربردی در آن ذکر شده است و شما باید طبق میزان گفته شده از پودر استفاده کنید. ابزاری مثل شانه پودر می تواند به شما کمک کند تا از اعمال اندازه کافی ( اما نه خیلی زیاد ) پودر روی سطح محصول اطمینان حاصل کنید. شما همچنین نیاز است که بخش مربوط به یونیزاسیون برگشتی که در بالا آمده است را مطالعه دوباره ای بکنید و مطمئن شوید که یونیزاسیون باعث پوست اندازی پرتقالی نمی شود. گاهی اوقات یونیزاسیون برگشتی باعث پوست اندازی پرتقالی می شود.

حتی اگر سطح محصول خود را به درستی آماده سازی کرده باشید و از مقدار مناسب پودر استفاده کرده باشید، در صورت پخت نامناسب پودر روی محصول شما باز هم می توانید با مشکل رو در رو شوید. در برگه اطلاعات فنی شما یک برنامه پخت توصیه شده وجود دارد که در آن دما و زمان مورد نیاز برای پخت روکشتان را درج کرده است. شما نیاز است که به کوره پخت خود این زمان را دهید که به دمای مناسب برسد و آن را روی مدت زمان مناسب بگذارید، چرا که اینکار این اطمینان را به شما می دهد که پودر به درستی روی سطح پخش می شود و در نتیجه یک سطح صاف را ایجاد می کند. اگر پودر شما به اندازه کافی گرم نشده باشد یا آن را به اندازه کافی در کوره پخت نگه نداشته باشید، می تواند منجر به رویارویی با پوست اندازی پرتقالی در رنگ پودری نهاییتان شود.

آماده سازی نامناسب باعث ایجاد پوست اندازی پرتقالی می شود

دلیل نهایی برای پوست اندازی پرتقالی روی محصول شما می تواند ناشی از عملیات خارج کردن گاز محصول شما باشد. خارج کردن گاز زمانی رخ می دهد که آلودگی ها هنگامی که شما به محصول خود گرما می دهید، پخش می شود. این عمل باعث می شود که رطوبت آلودگی موجود روی سطح در رنگ پودری وارد شود. برای جلوگیری از این مسئله معمولا بهترین کار این است که محصول خود را با حرارت کمی بالاتر از حرارت مشخص شده برای پودر، به مدت 30 دقیقه حرارت دهید، که این کار باعث می شود رطوبت و آلودگی ها قبل از اجرای رنگ پودری خارج شوند.

مشکل 3 در رنگ پودری نهایی : Fish Eyes (چشم ماهی)

Fish Eyes ها ناهمواری هایی به اندازه سکه ( پنی ) یا کوچکتر روی سطح محصول رنگ پودری شده می باشد. Fish Eyes در رنگ پودری شما اغلب نتیجه وجود آلودگی رو سطح محصول شما می باشد. آلودگی های عمده معمولا شامل: سیلیکون، روغن یا آب هستند. اگر می خواهید روی لایه ای که قبلا رنگ شده، رنگ پودری اجرا کنید، نیاز است که از نبود آلودگی روی سطح و نبود آلودگی در رنگ قبلی اطمینان حاصل نمایید. همچنین باید از تمیز بودن تجهیزات مورد استفادتان اطمینان حاصل کنید و خارج کردن گاز محصولتان قبل از اجرای رنگ پودری را مدنظر قرار دهید؛ مخصوصا اگر قطعات از نوع ریخته گری باشند، زیرا این کار این اطمینان را به شما می دهد که تمام آلودگی های احتمالی موجود در زیر سطح محصول از آن خارج خواهد شد.

مشکل 4 در رنگ پودری نهایی: ظاهر ناسازگار پودر نهایی

اگر متوجه شدید که پودر نهایی شما، رنگی با تناقص به رنگ های دیگر، همان رنگ پودر دارد، چند مورد می تواند در این امر نقش داشته باشد. اول اینکه بررسی کنید که مدت پخت پودر شما در همان دما و زمان مشابه است یا خیر. پخت کم یا بیش از حد می تواند باعث جلا کم نهایی و دیگر مشکلات مربوط به رنگ شود. به طور کلی اگر پایان کار صاف و بدون سوراخ باشد اما رنگ آن مشکل داشته باشد، تنظیمات مناسب پخت را بررسی و مطمئن شوید که آن را قدم به قدم دنبال می کنید تا از ایجاد این گونه مشکلات جلوگیری شود. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پودری که با آن کار می کنید از یک تولید کننده رنگ پودری با کیفیت باشد که از قوام خوبی در بسته های آن ها برخوردار است .

نتیجه نهایی

در نهایت در حالی که مشکلات مختلفی می تواند در رنگ پودری نهایی شما رخ بدهد، بیشتر آن ها به چند دلیل مربوط می شوند که شامل موارد زیر است. اول، عدم حذف صحیح آلودگی از سطح محصولتان یا آماده سازی محصول قبل از اعمال رنگ پودری است. دوم، استفاده خیلی زیاد یا خیلی کم از پودر است و / یا تنظیم نکردن تنظیمات تجهیزات مورد استفاده برای رنگ پودری که این عوامل می تواند مشکلاتی مثل یونیزاسیون برگشتی یا Far a Day Cage (نوعی مشکل) را جبران کند. سوم، پیروی نکردن از برنامه پخت درست رنگ پودریتان که می تواند باعث کم یا زیاد پخته شدن رنگ پودری شود.

همچنین بخش اول این مطلب را می توانید از طریق لینک زیر مطالعه کنید:

مشکلات روکش پودری نهایی ، علل و راه حل های آن (بخش اول)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.