مقالات

نمونه های مختلف ورق های سقفی و کاربرد آن ها

نمونه های مختلف ورق های سقفی و کاربرد آن ها

ورقه های سقفی به علت استحکام و استقامتی که دارند، محبوبیت زیاد کسب کرده اند. در ساخت آن ها از مواد مختلفی مثل فولاد، روی ، پلی کربنات، پلی استرین، اکریلیک، PVC و … استفاده می شود. هر کدام از آن ها به شکل های متفاوتی هستند. بعضی از آن ها دوام بیشتری دارند، در حالی که برخی بافت بهتری دارد.

برای اطمینان پیدا کردن از ماندگاری (عمر بالا) سقف، انتخاب نوع مناسب ورق بسیار مهم است. سقف معمولا از لحاظ مصالح، مقاوم ترین قسمت در ساختمان است. همیشه در معرض گرمای مداوم و باران و حتی برف است. تغییرات فصلی ابتدا روی سقف تاثیر می گذارد و پس از آن به دیگر قسمت های ساختمان گسترش پیدا می کنند. در نتیجه برای دوام و ماندگاری ساختمان محافظت از سقف ضروری می باشد. یک خانه زمانی کامل می شود که سقف سرجای خود قرار گیرد. بعضی موارد هستند که روی سقف تاثیر می گذارند. آن ها شامل هزینه، نیاز و ماهیت خانه می باشد. هنگام صحبت از ساخت سقف، این موضوع مهم است که اجازه دهیم نور طبیعی از ورقه ها عبور و توسط آن ها گرفته شود. در عین حال، باید در سایر شرایط آب و هوایی نیز از آن محافظت شود. صاحبان خانه می توانند بین طرح های تزئینی و انواع رنگ ها، ورقه مورد علاقه و هم اندازه بودجه خود را انتخاب کنند. استفاده از یک ورقه سقفی روکش رنگی نه تنها جذاب به نظر می رسد، بلکه یک لایه محافظ نیز به آن اضافه می کند. شرکت های ساختمانی از سه مدل ورقه های سقفی زیر استفاده می کنند:

ورقه های سقفی چین دار

این نوع قوی ترین ورقه های سقفی در بین بقیه هستند و در نوع مواد های مختلف تولید می شوند. ورقه های فولادی گالوانیزه و ورق های رنگ شده پلی استر از موارد بسیار استفاده شده این نوع ورقه هستند. این ورقه ها مناسب منطقه هایی با آلودگی کمتر هستند و هر 5 سال نیاز به تعمیرات دارند.

ورقه های سقفی ورق فلزی

از این ورق ها بیشتر در گاراژ ها و باغ ها استفاده می کنند. آن ها سبک وزن هستند و در رنگ ها و بافت های مختلف موجود می باشند. سوله های صنعتی اغلب از چنین ورقه هایی استفاده می کنند. پنل های نوری سقفی که به شما امکان عبور نور از سقف را می دهد را می توان بسته به اندازه، روی آن نصب کرد.

ورقه های سقفی پلی کربنات

استفاده از آن ها آسان است. PH خنثی است بنابراین روغن، آب و حلال ها بر روی این مدل ورقه تاثیر نمی گذارند. آن ها برای شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند. ساختمان های فلزی پیش مهندسی شده به علت محبوبیت و دوام بالا از این مدل ورقه استفاده می کنند.

انواع دیگر مواد های سقفی عبارتند از:

ورقه های فولادی پیش رنگ شده گالوانیزه (PPGI) و ورقه های فولادی پیش رنگ شده گالوالم (PPGL) هستند. آن ها ورقه های روکش شده با روی و آلیاژ هستند که باعث ایجاد مقاومت در برابر خوردگی می شوند. خصوصیات موجود در این ورقه ها به آن ها در محافظت در برابر تغییر شرایط آب و هوایی کمک می کند. PPGI و PPGL معمولا در ساختمان های مسکونی استفاده می شوند زیرا جدا از دوام بالا، مقرون به صرفه نیز هستند. نصب و نگه داری آن ها آسان است. یکی دیگر از مزیت های آن نیز ایجاد عایق حرارتی با کیفیت بالا می باشد که به عدم خوردگی و زنگ زدگی کمک می کند.

به غیر از سه ورقی که ذکر شد، برخی از شرکت های B2B به منظور داشتن شکل سنتی سقف ها ترجیح می دهند که از کاشی بر روی سقف استفاده کنند. با این حال درک این نکته مهم است که ساختار و فناوری سقف سازی نسبت به گذشته پیشرفت کرده است.

ورق های سقفی با استفاده از انواع مختلفی از مواد ساخته می شوند که طول عمر بیشتری را نسبت به سازه های کاشی کاری شده تضمین می کنند. شرکت های برتر PEB در هند همچنین به این معتقد هستند که یک سقف به بیش از یک کاشی ساده نیازمند است. شرکت های متخصص در مواد سقفی محصولات دیگری نیز مثل کابین های قابل حمل، سایر لوازم جانبی و سوله های صنعتی را ارائه میدهند.

مجموعه رنگ پودری تهران با تجربه ای 30 ساله امکان رنگ انواع ورق ( ورق کرکره، ورق شیروانی، ورق ایرانیت) را دارا می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.