مقالات

چرا رنگ پودری بهترین انتخاب برای تکمیل است؟ مزایای رنگ‌ پودری

چرا-رنگ-پودری-بهترین-انتخاب-برای-تکمیل-است؟-مزایای-رنگ‌-پودری

تکمیل سطح به طیف وسیعی از رویه های صنعتی اشاره دارد که توسط تولیدکنندگان به منظور افزایش ارزش محصولات نهایی خود استفاده می شود. جواب سوال چرا رنگ پودری عبارت است از: مقاوم‌سازی محصولات در برابر خوردگی، افزایش دوام محصولات، جذاب‌کردن محصولات که بسیار ضروری است، زیرا باعث جذب مشتری می‌شود، کمک به کنترل اصطکاک سطحی محصول، افزایش مقاومت شیمیایی محصول و مقاوم‌سازی محصولات در برابر لک می‌باشد. بنابراین، فرآیندهای تکمیل سطح شامل افزودن، حذف یا تغییر سطوح محصولات به منظور ارزش افزوده است. تکمیل حرفه ای یکی از بهترین ها در مورد پرداخت سطح است و نمونه های ایده آلی از فرآیندهای تکمیل ظریف ارائه شده توسط آنها عبارتند از: پوشش پودری که شامل اعمال پوشش تزئینی روی محصولات با استفاده از پودر خشک و پوشش مایع که شامل استفاده از رنگ مایع است.

پوشش ها به طور کلی معمولاً دو کارکرد اصلی دارند که شامل ارائه محافظ و تزئین می شود. پوشش های مایع معمولا از رنگدانه ها، رزین ها، حامل ها و مواد افزودنی ساخته می شوند. یکی از مزایای استفاده از پوشش های مایع این است که می توانند هر رنگی را برآورده کنند زیرا رنگ مرطوب دارای طیف گسترده ای از سایه ها است. بنابراین، چرا یک پوشش پودری تهیه کنید؟ پاسخ ساده به این سوال این است که باید از پوشش های پودری استفاده کنید زیرا نسبت به پوشش های مایع برتری دارند. به عنوان مثال، هنگام در نظر گرفتن ایمنی و سلامت، پوشش های مایع امتیاز کمتری دارند زیرا خطرناک تر هستند. آنها معمولاً ترکیبات آلی فرار (VOCs) را منتشر می کنند که بر محیط زیست تأثیر منفی می گذارد و قابل اشتعال است. پوشش های پودری هیچ گونه مشکلی ندارند زیرا مایعاتی که ممکن است تبخیر شوند ندارند و این باعث ایمن تر شدن آنها می شود.

وقتی به کاربرد نگاه می کنیم، پوشش های مایع در مقایسه با پوشش های پودری نسبتا ضعیف عمل می کنند. این به این دلیل است که پوشش‌های مایع معمولاً مرطوب هستند، از این رو چالش‌هایی مانند ایجاد افتادگی یا چکه‌کردن دارند، به‌ویژه هنگامی که توسط شخصی غیر با تجربه اعمال می‌شود. از طرف دیگر پوشش های برقی چنین مشکلاتی ندارند زیرا همیشه یک پوشش یکنواخت را تشکیل می دهند که سریع خشک می شود. عملکرد پوشش‌های پودری نیز بهتر از پوشش‌های مایع است، زیرا در برابر اکثر اشکال سایش مانند خراشیدگی و بریدگی مقاوم‌تر هستند. این به این دلیل است که هنگام عمل آوری، پوشش پودری با ماده ای که روی آن پاشیده می شود، پیوند حرارتی ایجاد می کند و آن را قوی تر می کند.

پوشش پودری در مقایسه با پوشش مایع قابلیت حفظ رنگ برتری دارد. هنگامی که محصولات با پوشش مایع در معرض گرما، رطوبت و نور خورشید قرار می گیرند، معمولا رنگ خود را از دست می دهند. شما نباید از استفاده از پوشش پودری خودداری کنید زیرا گرانتر از پوشش مایع است زیرا در دراز مدت، پوشش پودری مقرون به صرفه تر است.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: WHY POWDER COATING IS THE BEST CHOICE FOR FINISHING

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.