مقالات

چگونه سازندگان و تولیدکنندگان نهایی می توانند کار را به سرعت تمام کنند (بخش 1)

چگونه-سازندگان-و-تولیدکنندگان-نهایی-می-توانند-کار-را-به-سرعت-تمام-کنند-(بخش-1)

سازندگان و تولیدکنندگان نهایی می توانند با هم کار کنند تا زمان کار را کاهش دهند. سازندگان ورق های فلزی و رنگ های سفارشی – برخلاف بعضی موارد دیگر از بعضی جهات به یک شکل – گاهی با هم درگیر می شوند. هر دو سفارشات بیشمار با مقادیر مختلف و تاریخ سررسید را باهم جابجا می کنند و هر دو موفقیت را در میزان تولید اندازه گیری می کنند: هرچه کار بیشتری در یک دوره معین، کار کنند، درامد بیشتری خواهند داشت.

اما چالش ها در روابط تجاری معمولاً به دلیل چگونگی درک موجودی مشتریان از یک تولیدکننده رخ می دهد: آنها نمی خواهند آن را حمل کنند. به جای سفارش مقادیر زیادی از 1000 کالا، مشتری یک تولیدکننده ممکن است هم اکنون 50 عدد را سفارش دهد، و همچنین می خواهد در اسرع وقت آن را تحویل بگیرد و همچنین انتظار دارد تا قیمت سال به سال نیز کاهش یابد.

برای مقابله با این چالش ها، سازندگان، عناصر تولیدی مناسب و سایر روش های بهبود را اجرا کرده اند. آنها چاره ای جز دوره های کوتاه تولیدی نداشتند، که معلوم شد که در واقع، باعث تولید مثمر ثمر بوده است.

برای جلوگیری از زمان آماده سازی بیش از حد، به صورت مرسوم، اپراتورهای ماشین سازی، یک ارسال سفارش بزرگ را اجرا می کردند و تمام سفارشات را به صورت گروهی، با هم انجام می دادند، حتی اگر برخی سفارشات هفته ها به تحویلشان باقی مانده بود. این بدان معنی بود که سفارشات دیگر، منتظر می مانند تا اپراتور دسته بزرگ سفارشات (یا گروهی از دسته های مشابه) را به پایان برساند. این روش در واقع باعث کار تمام وقت همه ماشین آلات می شد، بنابراین اندازه گیری های کارایی دستگاه ها سر به فلک می کشید. با این حال، هنوز هم تعدادی از سفارشات ارسال نشده بود، چرا بسیاری از دستگاه ها، در طول روز ها و هفته ها کار در حال انجام، منتظر می ماندند تا میزان سفارشات دوباره زیاد شود که بعد از آن شروع به کار کنند.

اکنون این مسئله در مورد مدت زمان کار و تغییر میان شغل ها می باشد. فقط سفارشاتی که به صورت فوری می باشند، ساخته می شوند. دیگر سفارشات در کف بازار پخش نمی شوند. مدیران فروشگاه مراقب هستند که ظرفیت اضافی ای را، برای جذب تنوع حفظ کنند، مانند کار فوری غیرمنتظره ای که فقط در عملیات با تنوع زیاد و حجم کم اجتناب ناپذیر است. بله، اپراتورها ممکن است زمان بیشتری را برای تنظیم ماشین ها صرف کنند، اما ترافیک قطعات از حالت انسداد خارج می شود. قطعات کمتری در سیستم وجود دارد، اما هر روز قطعات بیشتری به مشتریان ارسال می شود؛ که به این معنی می باشد که، در نهایت ، پول بیشتری وارد می شود.

همه اینها توصیف تحولات محصولات شرکت فینیکس می باشد. سازنده اجزای روشنایی و اجاق های خشک کن الکترود، مستقر در میلواکی یک نمونه کلاسیک از تولید کننده هایی با تنوع بالا و حجم کم می باشند. این شرکت بیش از 22000 محصول مختلف را تولید، ماشین آلات و مونتاژ می کند و تعداد SKU ها همچنان رو به رشد است.

در سال 2006 این فروشگاه یک روش بهبودی، به نام ساخت پاسخ سریع (QRM) را که توسط راژان سوری در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون توسعه یافته، در پیش گرفت. اصول اولیه آن تقریباً به تولید ناب مربوط می شود، اما برای کارهای با تنوع بالا و حجم کم طراحی شده بود. این روش به پردازش دسته های اندازه کوچک و حفظ ظرفیت های اضافی، برای جذب تنوع تقاضا شده می پردازد، بنابراین یک عملیات می تواند آن کار فوری غیرمنتظره را انجام دهد.

اگرچه برای پیاده سازی کامل QRM، مدیران فروشگاههای محصولات فینیکس می دانستند که باید با تامین کنندگان خود مشارکت داشته باشند، و این شامل روکش پودر سفارشی آن، B&K Powder Coating، واقع در چند مایلی کارخانه، نیز می شد. در آن زمان، B&K می توانست کار خود را در طی هشت تا 10 روز انجام، زمانی که برای فینیکس زمانی که با دسته های بزرگتر و زمان طولانی تری برای مشتری کار می کرد، قابل قبول بود. البته روکش پودر اصلی اینقدر طولانی زمان نمی برد. چیزی که زمان می برد، صبر برای پیدا شدن وقتی در برنامه اعمال روکش بود.

اگرچه پس از اجرای QRM، فینیکس می خواست به مشتریان خود قول تحویل چند روزه را به جای چند هفته بدهد. فروشندگان، خوبی های سفارشات کوچک و مکرر را، که به مشتریان اجازه می داد سطح موجودی قطعات خود را پایین بیاورند، تبلیغ می کردند. مشتریان می توانند فقط آنچه را که لازم داشتند سفارش دهند و به موقع آن را تحویل بگیرند. همچنین این کار برای اینکه جریان بخشی و سطح موجودی پایین تر در فینیکس را بهبود بخشد، انجام می شد. این موضوع به نظر می رسید یک وضعیت برد-برد باشد.

امیدواریم این سری مفاله برای شما مفید بوده باشد. از طریق لینک های زیر می توانید بخش های دیگر این مقاله را مطالعه کنید:

بخش 2: چگونه سازندگان و تولیدکنندگان نهایی می توانند کار را به سرعت تمام کنند (بخش 2)

بخش 3: چگونه سازندگان و تولیدکنندگان نهایی می توانند کار را به سرعت تمام کنند (بخش 3)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.