مقالات

۶ نقطه قوت رنگ پودری

اسپری رنگ پودری با رنگ پودری طلایی

پوشش پودری یک روش پیشرفته برای پوشاندن سطح فلزات به‌صورتی محافظتی و دکوراسیونی است. این کار می‌تواند توسط خود مشتری یا به‌صورت صنعتی انجام گیرد. پودری که در این فرایند استفاده می‌شود ترکیبی از ذرات ریز خرد شده‌ی رنگ و رزین است. این پودر به‌صورت الکترواستاتیکی بر روی سطح مورد نظر اسپری می‌شود. ذرات باردار شده به سطوح با پتانسیل زمین می‌چسبند، تا زمانی که در کوره حرارت ببینند و به‌صورتی یکدست به سطح بچسبند. نتیجه کاملا یکدست، ماندگار، با کیفیت بالا و پایانی چشم‌گیر است. پوشش پودری سریع‌ترین تکنولوژی است که در تمام دنیا وجود دارد و حدود ۱۰ درصد از صنایع دنیا از آن استفاده می‌کنند.

مزایای پوشش پودری چیست

پوشش پودری ماندگارتر است

پوشش پودری برای مشتریان، کسب و کارها و صنایع به‌خاطر ماندگاری بالا بسیار به‌صرفه است. هر رنگ پودری را به‌این‌صورت می‌توان بر روی انواع فلزات اجرا کرد. سطوح رنگ پودری بسیار مقاوم در برابر ترک خوردگی، خراش برداشتن و کمرنگ شدن است. رنگ‌ها تا مدتی طولانی براق می‌مانند.

پوشش پودری محیط زیست دوست است

پوشش رنگ پودری همچنین بسیار دوستدار محیط زیست است. در حالی که رنگ‌های مایع به حلال‌هایی نیاز دارند که شامل آلودگی‌های زیست‌محیطی هستند، رنگ پودری هیچ حلالی نیاز ندارد و بسیار کمتر از رنگ مایع مواد مضر وارد اتمسفر می‌کند. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده دیگر نیازی به وسایل کنترل میزان آلودگی، که معمولا بسیار گران هستند، ندارند.

رنگ پودری برای اپراتورها کم‌ضررترند

از آن‌جایی که پودرها نیاز به حلال ندارند دیگر چیزی که وارد دهان، بینی و گلوی اپراتور شود وجود ندارد. در پوشش مایع، هر مایعی که با پوست اپراتور در تماس باشد نیاز به شستشو با حلال دارد. و بعد از آن مواد تعلیق‌کننده و صابون و آب داغ. در مجموع پودر حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌کند مگر در شرایطی خاص و برای رنگ‌هایی مشخص. پودر می‌تواند با آب گرم به‌سادگی شسته شود.

زمان فرایند کمتر خواهد بود

فرایند رنگ پودری به‌صورت کلی از رنگ‌های مایع کوتاه‌تر است. چون حلالی وجود ندارد نیازی به قرار دادن وسایل رنگ شده در هوای آزاد وجود ندارد که پس از آمادگی آن‌ها را در کوره قرار دهید. به همین دلایل فرایند در کوره قرار گرفتن کوتاه‌تر خواهد شد و همچنین زمان و فضای کمتری مورد نیاز است تا شما وسایل زیادی را رنگ پودری کنید.

با رنگ پودری وسایل پمپ هوای کمتری مورد نیاز است، قیمت پایین‌تر

هوای مورد نیاز برای اسپری کردن رنگ‌های شامل حلال بسیار بالاتر از رنگ پودری است. از آن‌جایی که هوای گرم کمتری در فضا خواهد بود، گرد و خاک کمتری جذب خواهد شد و برای کارمندان فضایی مناسب‌تر آماده خواهد بود. همچنین نیاز به هواکش‌هایی با قدرت بالا نیست تا هوای کارگاه شما را مدام و پرفشار تعویض کند.

پوشش پودری برای استفاده تمیزتر است

رنگکاری پودری بسیار از رنگکاری مایع تمیزتر است. یک فضای اسپری رنگ پودری می‌تواند با یک جاروی پلاستیکی ساده و پمپ هوا تمیز شود. همچنین اگر پودر خارج از فضای اسپری ریخته شود به‌سادگی می‌تواند با یک جاروبرقی صنعتی مجهز به پمپ هوا تمیز شود.

در مجموع فواید رنگ پودری برای مشتری واضح است: پوشش پودری باعث می‌شود محصول شما عمر بیشتری داشته باشد و زیباتر به‌نظر برسد. همچنین برای محیط زیست خطر کمتری دارد.

منبع: What is the Advantages of Powder Coating

مقالات مرتبط:

فواید اصلی رنگ الکترواستاتیک

رنگ پودری از صفر تا صد

آیا همه چیز را می‌شود با رنگ پودری روکش کرد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.