مقالات

آیا رنگ های صنعتی می توانند سازگار با محیط زیست باشند

آیا رنگ های صنعتی می توانند سازگار با محیط زیست باشند

همانند اکثر صنایع، فضاهای رنگ آمیزی صنعتی، تحت تاثیر علاقه مندی مدرنیته به سازگار بودن با محیط زیست قرار گرفته است. طراحی، ساخت و ارتقا رنگ های سازگار با محیط زیست ، هنگامی که اطلاعات بیشتری در مورد خطرات احتمالی ترکیبات آلی فرار (VOC) در رنگ ها ارزان می شود، از اهمیت ویژه ای برخوردار می شوند.

VOC ها معمولا از مواد شیمیایی ساخته شده توسط بشر، از جمله بسیاری از حلال های مورد استفاده در رنگ ها و سایر مواد های صنعتی، حاصل می شود. آن ها در دمای اتاق به صورت گاز، جامد یا مایع پخش می شوند، و به طور جدی باعث ایجاد خطر برای تمام کسانی که بدون رعایت ایمنی در معرض آن ها باشند، می شوند.

طی سال های گذشته، مقررات بیشتری برای کنترل خطرات VOC در محیط کار صنعتی وضع شده است. اکنون بسیاری از شرکت ها متعهد شده اند که مصرف VOC را تا حد امکان کاهش دهند. این موضوع بسیار مهم است، چرا که VOC ها می توانند برای سال ها، برای مردم و محیط زیست، خطراتی ایجاد کنند.

در واقع ، VOC ها با آسیب لایه اوزون در ارتباط هستند.

خوشبختانه، مقابله با VOC ها، یک نشانه از پیشرفت کلی به سوی اقدامات بهتر محیط زیستی می باشد. انتخاب و تهیه رنگ هایی که دنیای طبیعی را به خطر نندازند، برای مدیران شرکت ها در حال آسان تر شدن است.

ملاحظات هزینه و عملکرد در رنگ های سازگار با محیط زیست

هنگامی که در بازار امروز، رنگ صنعتی انتخاب می کنید، به طور کلی دو گزینه پیش روی خود دارید.

بسیاری از روکش ها هنوز هم از VOC استفاده می کنند که ممکن است تاثیرات مخربی بر روی محیط زیست داشته باشند، و نیاز است که مقادیر استفاده نشده آن ها با دقت جمع آوری یا دفع شود. این محصولات بر اساس فرمولاسیون های قدیمی هستند که هنوز از رده خارج نشده اند؛ و به طور کلی قیمت آن ها نسبت به روکش هایی که برای رفع آسیب های محیطی طراحی شده اند، ارزان تر می باشد.

از طرف دیگر، محصولات جدیدتری هر روز در بازار عرضه می شود. محافظت از محیط زیست یکی از ملاحظاتی است که در این عرضه های به روز، وجود دارد. با این وجود، ممکن است که گران قیمت باشند. به همین ترتیب، تغییر در ترکیبات محصول می تواند بر چگونگی استفاده بهتر در محل کار، تاثیر بگذارد.

به طور طبیعی، هدف همیشه تولید یک محصول جدید، با همان اندازه کیفیت یا بهتر می باشد. اگرچه ممکن است نیازمند به تنظیم نحوه اعمال یا نگهداری رنگ شوید. برای مثال، یک روکش سازگار با محیط زیست ممکن است که به یک لایه پودری پرایمر ( آغازی ) نیاز داشته باشد؛ در حالی که در نسخه های قبلی همان محصول، به این کار نیازی نداشته باشد.

خوشبختانه، نمونه های سازگار با محیط زیست، در بازار رنگ ها به سرعت در حال گسترش است.

محدود کردن اثرات زیست محیطی رنگ های صنعتی شما

افراد نا آشنا معمولا فکر می کنند که کلمه “صنعتی” و “مخرب محیط زیست” از لحاظ معنایی با هم مرتبط هستند. این سوتفاهم ها می تواند به سادگی، برگرفته از چیزی مانند عبارت زباله های صنعتی باشد که منظور از آن، زباله هایی است که باید به روش خاصی دفع شوند، تا باعث آسیب نشوند.

تمام جنبه های عملیات های صنعتی را، برای از بین بردن یا محدود کردن عوامل زیست محیطی آن، می توان بهینه کرد و روکش ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. رنگ های پودری، هنگامی که سیاست های محیط زیستی صحیح مدنظر باشد، نسبت به رنگ های مایع معمولی، به بهترین روش (بهتر از) وارد صنعت می شوند.

یکی از مهم ترین مزایای رنگ های پودری، انتشار نزدیک به صفر VOC آن ها می باشد. محصول نهایی سخت و بادوام می باشد و طول عمر طولانی ای دارد که در آن، VOC ای از خود ساطع نمی کند؛ و در مقایسه با رنگ های مایع معمولی، بی اثر است. این موضوع همچنین باعث امن تر شدن استفاده، حمل و نقل، ذخیره سازی و اعمال آن شده می شود.

مزایای دیگر عبارتند از:

1 . به شکل قابل توجهی، پسماند خطرناک کمتری دارند

رنگ های خیس (مایع) ، پسماند های خطرناکی در بعضی از مراحل چرخه عمر خود، مثل هنگام روتوش یا دفع، ایجاد می کنند. برعکس، حتی در سخت ترین شرایط، نیاز به دستکاری و مراقبت ویژه ای از روکش های رنگ شده پودری نیست. این موضوع تا حدودی به این دلیل است که، برای کار مجدد بستر های رنگ شده با رنگ ها پودری، نیازی به حلال نیست؛ و در عوض با پاک کردن قطعه ( با کهنه ) یا استفاده از هوای فشرده، می توان نقص آن را برطرف کرد.

2 . بهبود استفاده مجدد از محصولات رنگ شده

مهم نیست که شما از چه نوع محصول رنگ آمیزی استفاده می کنید، همه آن ها در نهایت ضعیف می شوند. این بدان معنی است که همه رنگ ها به زیر لایه نمی چسبند. در مورد رنگ های خیس (مایع) مواد استفاده نشده، هدر می رود. در مقابل، رنگ های پودری به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از فرایندی به نام احیا مجدد، قابل جمع آوری هستند و این فرایند در شرایطی که چند رنگ (تعداد کم) مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار موثر است. رنگ را می توان در فیلتر ها به دام انداخت و در همان پروژه دوباره استفاده کرد.

3 . کاربرد و کارایی های تعمیر و نگهداری

برخی رنگ های سازگار با محیط زیست، هنگام اعمال یا پخت می توانند نسبت به شرایط اطراف حساس باشند. در مورد رنگ های پودری، راه شما زیاد سخت نخواهد بود. اعمال و نگهداری از آن، با چند نیاز خاص، به آسانی قابل دستیابی است و نیازی به تجهیزات غیر معمول ندارند. این موضوع به شما این اطمینان را می دهد که در آینده می توانید استراتژی تعمیر و نگهداری خود را بدون ایجاد اختلال در عملکرد طبیعی کار خود، اجرا کنید.

این موضوع که آیا رنگ های صنعتی می توانند سازگار با محیط زیست باشند، پاسخش یک “بله” قاطع است. رنگ های پودری که توسط یک تیم حرفه از پیمانکاران نقاشی اعمال می شود، هزینه های شما را کاهش، عملکرد زیر لایه ها را بهبود و همچنین سهم خود را برای محیط زیست انجام می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.