مقالات

آیا پودر آینده رنگ هاست؟

آیا پودر آینده رنگ هاست؟

با توجه به علاقه‌مندان، مکانیک‌ها و صنعت با فناوری پیشرفته، رنگ های پودری و پوشش‌های پودری پیشرفته در حال تحقق اوج هستند. در واقع، بازار جهانی رنگ های پودری احتمالاً تا سال 2020 به 12.48 میلیارد دلار سود خواهد رسید. بیایید بررسی کنیم که چگونه استفاده از یک رنگ پودری پیشرفته در چندین صنعت کلیدی است.

رنگ پودری تقویت شده چیست؟

رنگ پودری معمولی استفاده از رنگ پودری است که در کوره یا در اثر حرارت سخت می شود. رنگ های پودری تقویت شده در اشکال و درجه های مختلفی وجود دارد. یک قطعه ساز مکانیکی یا صنعتی ممکن است از یک پوشش ترموست یا پودر ترموپلاستیک با روکشی استفاده کند که هنگام گرم شدن مایع است تا پیوندهای شیمیایی را از بین ببرد و پوشش را برگشت پذیر کند. این نوع رنگ پودری تقویت‌شده می‌تواند به بازیافت قطعات فلزی کمک کند که ممکن است برای پروژه‌های مختلف به روش‌های مختلف پوشش داده شوند یا برای اهداف مختلف مورد استفاده مجدد قرار گیرند.

انواع پودر پیشرفته

رنگ های پودری را می توان برای اهداف بسیاری استفاده کرد، بنابراین انواع مختلفی برای اطمینان از بهترین محصول نهایی وجود دارد. این موارد می تواند شامل استفاده از موارد زیر باشد:

  • اپوکسی: این نوع رنگ پودری یک ترموست است که در صورت انجام صحیح انعطاف پذیری، چسبندگی بالا و مقاومت شیمیایی را ارائه می دهد و همچنین مقاومت شیمیایی، انعطاف پذیری و چسبندگی بالایی را ارائه می دهد.
  • پلی استر و پلی استر فوق العاده بادوام: این نوع پوشش در برابر عوامل جوی و مواد شیمیایی مقاومت می کند.
  • یورتان ها: اینها شبیه به رنگ های پلی استر هستند که هم مقاومت شیمیایی و هم در برابر آب و هوا دارند. آنها یک عامل پخت متفاوت از پلی استرها و پلی استرهای فوق العاده بادوام دارند.
  • فلوروپلیمرها: این نوع رنگ پودری از فلوئور و پلیمر ساخته می شود. این ماده به مولکول هایی مانند پلاستیک، پشم، ابریشم و لاستیک می پیوندد و می تواند برای اهداف بسیاری از جمله سیم کشی عایق یا محافظت از فلزات مورد استفاده در قطعات خودرو و سایر قطعات صنعتی که در معرض اصطکاک هستند استفاده شود.

استفاده بی پایان برای رنگ های پودری

کاربردهای بی پایانی برای رنگ های پودری و پودری تقویت شده در بسیاری از صنایع و بخش های عمودی وجود دارد. آنها در صنایعی مانند مهندسی مکانیک، صنعت خودروسازی، مبلمان و کالاهای خانگی، صنایع معماری و تجاری و خرده فروشی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارند. با استفاده از فناوری نانو، رنگ های پودری در کاربردهای بالقوه خود ظریف‌تر و اصلاح‌تر می‌شوند. فناوری نانو با رنگ پودری می‌تواند قایق‌ها، اتومبیل‌ها، ساختمان‌ها، هواپیماهای نظامی، هواپیماهای تجاری و سایر موارد را پوشش دهد یا به طور نامرئی پوشش دهد در حالی که کمتر از 1 درصد به وزن کل آنها می‌افزاید.

استفاده از یک رنگ پودری تقویت شده واقعاً آینده “نقاشی” و محافظت از فلز است. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات رنگ پودری برای صنعت، خودرو یا نوع دیگری از کسب و کار خود، با ما تماس بگیرید.

منبع: IS POWDER THE FUTURE OF COATINGS?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.