مقالات

اطلاعات لازم در مورد کرکره غلتکی

اطلاعات لازم در مورد کرکره غلتکی

زمانی که شما کسب و کارتان را راه اندازی می­کنید، توجه نکردن به  نکات امنیتی ایده بدی است. اطمینان کامل از ایجاد امنیت کسب و کار به عنوان یک اقدام پیشگیرانه نه تنها یک الزام است بلکه در دراز مدت بسیار سودمند خواهد بود. یک راهکار مناسب جهت تامین امنیت کسب وکار هر فرد نصب کرکره غلتکی می­باشد تا به این ترتیب تجارت شما را به صورت شبانه روزی ایمن باشد.

چرا شما برای کسب و کار خود ملزم به نصب کرکره هستید؟

1-حفاظت

اگر صاحب یک ملک کوچک هستید، نصب کرکره غلتکی را برای تمام بخش­های ورودی ساختمان مورد توجه قرار دهید. پنجره ها و درها یک نقطه دسترسی راحت برای متجاوزان و مزاحمین می­باشد. جنس کرکره­ها اصولا از فولاد می­باشد، بنابراین ورود سارقان به خانه شما در صورتیکه در منزل نباشید را برای آن­ها دشوار می­کند. در این شرایط سرقت از ملک بسیار سخت است زیرا کرکره­ها کاملا با چارچوب درب و پنجره  فیکس می­شوند.

همچنین این کرکره­ها هنگام دستکاری، سر و صدای زیادی ایجاد می کنند. در صورت داشتن تنها یک درب درمحل کارتان گاها تنها نصب یک کرکره کفایت می­کند، اما اگر می خواهید حداکثر حفاظت را در راستای آرامش خاطر خود فراهم کنید  به شما توصیه می شود که این کرکره­ها را در هر نقطه که امکان ورود از آن وجود دارد نصب کنید.

2- حفاظت در مقابل آتش سوزی

پنجره های شیشه ای معمولی در برابر آتش دارای قدرت محدودی هستند و احتمالا در دمای حدود 60 درجه سانتی­گراد خرد خواهند شد. اگرچه کرکره­های غلتکی نیز کاملاً در برابر حرارت مقاوم نیستند، اما مطمئناً بهترین میزان حفاظت را از نظر مهار آتش و جلوگیری از گسترش آتش فراهم می کنند. فولاد قبل از شروع به از دست دادن قدرت می تواند دمای حدود 600 درجه سانتیگراد را تحمل کند و حدود چهار ساعت در برابر آتش از خود مقاومت نشان دهد.

3- حداقل صدا

اگر تجارت شما از یک انبار یا کارخانه تشکیل شده باشد، به احتمال زیاد ماشین آلات سر و صدای زیادی را به وجود می­آورند که ممکن است تأثیر منفی بر کارگران اداره داشته باشد. نصب کرکره غلتکی سطح صدا را تا حدود 80٪ کاهش می­دهد و فضای کاری راحت تری را برای همه کارمندان فراهم می­نماید. در صورتیکه فضای محل کار شما اغلب به دلیل سر و صدای زیادی که از بیرون به گوش می­رسد و ناشی از مسائلی مانند ترافیک و از این قبیل موارد است، کرکره های غلتکی در اینجا نیز می توانند سطح سر و صدایی را که از بیرون به گوش می­رسد به میزان چشمگیری کاهش دهند.

اگر مدت زیادی است که کرکره های غلتکی خود را نصب کرده اید، پس احتمالا نیاز باشد تا اقدام به تعویض آن­ها کنید. اگر بخاطر زنگ زدگی در تلاش این کار هستید، باید بدانید که خود شما هم قادر به تعمیر آن­ها هستید. البته اگر هیچ سررشته و مهارتی در این کار ندارید، همیشه می توانید با کارشناسان مناسب در این زمینه تماس بگیرید. مهندسین آموزش دیده ای هستند که می­توانند این کرکره ها را بازرسی کرده و گزارش کاملی از نحوه کارکرد دوباره آن­ها ارائه دهند. برای جلوگیری از خسارت  بهتر است که کمک حرفه ای دریافت شود.

راهنمای گام به گام تعمیر کرکره ها

1- یافتن دلیل اصلی مسئله

قبل از انجام هر گونه تعمیرات، باید سعی کنید ریشه مشکل را پیدا کنید. اگر به نظر می رسد که ریل­ها دچار مشکل شده­اند، این احتمال وجود دارد که چیزی در قسمت بالا گیر کرده و مانع از حرکت آزادانه دنده ها شود. در صورت شکسته شدن دنده ها ، ممکن است به کل ساختار کرکره آسیب وارد شود.

2- کشف میزان خسارت

محفظه بالای را از طریق بازکردن پیچ ها بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که این کار را تا حد ممکن با دقت انجام می دهید، زیرا هر فنری که از داخل محفظه خارج شود ممکن است منجر به آسیب جدی شود. برای حفظ ایمنی کار  ، با یک عینک از چشمان خود محافظت کنید.

3- جایگذاری دنده های شکسته

در مرحله بعدی اقدام به باز کردن تیغه های اسلت نموده و آسیب دیدگی آنها بررسی می­شود. سپس موارد آسیب دیده باید خارج و جایگزین شوند، البته در این مرحله بهتر است متخصصان مورد نظر وارد و تعمیر نهایی را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.