مقالات

انواع مختلف ماسک برای رنگ پودری حرفه ای

انواع مختلف ماسک برای رنگ پودری حرفه ای

چه با یک پوشش مایع یا یک رنگ پودری حرفه ای کار می کنید، پروژه شما ممکن است برای برخی از قسمت ها نیاز به ماسک داشته باشد. پوشاندن برخی از بخش ها را از بین می برد، یا بعداً پوشش داده می شوند یا ناتمام می مانند.

بسته به ماده و فرآیندی که استفاده می کنید، طیف گسترده ای از تکنیک های ماسک وجود دارد. در اینجا نکاتی برای پوشاندن انواع پوشش ها وجود دارد.

پوشش سطوح با واکس

استفاده از موم یک روش پوشاندن موقت است که در آن مواد یک بار استفاده می شود و سپس دور ریخته می شود یا بازیافت می شود. دو نوع اصلی واکس وجود دارد، واکس با دمای بالا و واکس با دمای پایین. دومی به دلیل مقرون به صرفه بودن، شکلی است که به طور گسترده ای از ماسک استفاده می شود.

واکس های با دمای بالا دارای نقطه ذوب 300 درجه فارنهایت هستند. موم ها می توانند گرما را در طول فرآیند پوشش تحمل کنند. بزرگترین نقطه ضعف آنها بخارات سمی است که می توانند ایجاد کنند. آنها نیاز به یک راه اندازی مناسب برای مدیریت نگرانی های زیست محیطی و ایمنی کارگران دارند.

پوشش نواری برای رنگ های پودری حرفه ای

پوشش های پودری معمولا ضخیم هستند. ماسک زدن برای جلوگیری از برگشت مایع به مناطق ناخواسته ضروری است. یکی از بهترین انتخاب ها برای رنگ پودری حرفه ای چسب نواری با دمای بالا است.

نوارهای مورد استفاده برای پوشش از پلی استر ساخته شده اند. این نوارهای پلی استر کاربردهای گسترده ای دارند. آنها می توانند دمای 325 درجه فارنهایت را تحمل کنند. برخی از نوارهای تخصصی می توانند حداکثر به 500 درجه فارنهایت برسند.

پوشش هوا و خلاء

پوشش هوا شامل دمیدن گاز فشرده در مناطق ناخواسته است. انفجار کم فشار انرژی الکترواستاتیکی تولید می کند که ذرات را به یک طرف می کشد. پوشش خلاء فرآیند مشابهی است اما به صورت معکوس.

برای پوشش های پودری حرفه ای، جاروبرقی لبه های تیزتری نسبت به دمیدن هوا ایجاد می کند. با این حال، هر دو فرآیند باید پس از چرخه پخت انجام شود.

ماسک پلاگین برای رنگ های پودری

پلاگ ها کلاهک های مخروطی شکلی هستند که قسمت هایی از سطح را می پوشانند. آنها می توانند پیچ ها، اتصالات و سایر قسمت هایی را که با طراحی مجموعه تداخل دارند مسدود کنند. دوشاخه ها می توانند دمای بالای 600 درجه فارنهایت را تحمل کنند.

یکی از مزایای استفاده از شاخه ها این است که بعد از هر چرخه قابل استفاده مجدد هستند. با این حال، پوشش نباید با قطعات پوشاننده تماس پیدا کند. اگر در حین کار احتیاط های لازم را انجام دهید، دوشاخه ها در کاربردهای با حجم بالا می توانند مقرون به صرفه باشند.

ماسک های دائمی در مقابل ماسک های موقت

ماسک های دائمی برای عملیات های با حجم بالا و طولانی مدت مناسب هستند. آنها ممکن است نیاز به سفارشی سازی برای قرار دادن قطعه داشته باشند، و بنابراین، گران تر از قطعات موقت هستند. مزیت این است که آنها می توانند دماهای بالا را طی چرخه های متعدد بدون از دست دادن یکپارچگی خود تحمل کنند. ماسک های دائمی از موادی مانند فلز و سیلیکون ساخته می شوند.

استفاده از ماسک های موقت بیشتر از ماسک های دائمی است. آنها شامل نوار و واکس هستند و برای اجراهای کوتاه مناسب هستند. آنها همچنین مقرون به صرفه تر هستند، اما برای کاربردهای با دمای بالا بهترین نیستند.

اگر به یک راه حل سفارشی نیاز دارید، پوشش دقیق ممکن است بهترین انتخاب برای برنامه شما باشد. با استفاده از قالب‌های مناسب، سیستم‌های قابل برنامه‌ریزی و اتوماسیون، می‌توانید هزینه‌های سربار را مدیریت کرده و در زمان صرفه‌جویی کنید. شما می توانید دقت بی نظیری را برای یک رنگ پودری حرفه ای برای قطعات خود به دست آورید. اگر به دنبال بهترین رنگ پودری و پرداخت های حرفه ای در منطقه خلیج هستید، با ما تماس بگیرید و ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: DIFFERENT TYPES OF MASKS FOR A PROFESSIONAL POWDER COATING

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.