مقالات

بهترین رنگ پودری چیست؟

بهترین رنگ پودری چیست؟

رنگ پودری یک فرآیند تکمیل خشک محبوب است. در حال حاضر، بیش از 15٪ از کل بازار تکمیل صنعتی را تشکیل می دهد. یافتن بهترین رنگ پودری برای یک کار می تواند یک فرآیند باشد، بنابراین اجازه دهید به برخی از گزینه های موجود با کمی جزئیات بیشتر نگاه کنیم.

اپوکسی ها

هنگامی که به رنگ های پودری فکر می کنید، احتمالاً اپوکسی ها به ذهن شما خطور می کند. اولین رنگ پودری پرکاربرد، اپوکسی ها با برخی از بهترین مقاومت در برابر خوردگی موجود، بسیار بادوام هستند. آنها به خوبی به فلز می چسبند و به عنوان یک پرایمر یا پوشش پایه بسیار ارزشمند هستند. نقطه ضعف این نوع رنگ پودری این است که اپوکسی ها هوای خوبی ندارند، به این معنی که برای کاربردهای داخلی مناسب هستند.

پلی استر

به دلیل دمای پخت پایین، رنگ پودری پلی استر یک گزینه عالی برای اقلام حساس است. مقاومت شیمیایی خوب، مقاومت در برابر ضربه عالی و انعطاف پذیری چشمگیر را ارائه می دهد. اشکالات زیادی برای این دسته از رنگ های پودری وجود ندارد، اما بدانید که پلی‌استرهای بدون TGIC مقاومت کمتری در برابر پخت دارند و نسبت به پلی‌استرهای استاندارد نسبت به ضخامت لایه بیش از حد حساس‌تر هستند.

پلی استر فوق العاده بادوام

این خواهر و برادر بسیار بادوام از پوشش استاندارد پلی استر که برای حفظ رنگ و براقیت بین 5 تا 10 سال طراحی شده است، به سرعت در حال تبدیل شدن به محبوبیت است. با ارائه تمام مزایای رنگ پودری پلی استر به همراه مقاومت در برابر حرارت و خوردگی بهتر، سخت نیست که بفهمیم چرا این پوشش در بسیاری از پروژه ها پیشتاز است.

اپوکسی-پلی استر هیبرید

یک هیبرید اپوکسی-پلی استر در بیشتر شرایط بسیار نزدیک به اپوکسی خالص باقی می ماند اما هوازدگی بسیار بهبود یافته ای را ارائه می دهد. این پوشش‌ها برای هر پروژه‌ای که به زیبایی‌شناسی و ویژگی‌های عملکردی خوبی نیاز دارد، بهترین هستند، زیرا افزودن پلی استر باعث کاهش مقداری از خوردگی و مقاومت شیمیایی اپوکسی می‌شود.

همانطور که می بینید، رنگ های پودری به طور کلی یک انتخاب عالی برای پوشش هستند و تقریباً برای هر پروژه یا محصولی قابل تنظیم هستند. نکته مهمی که در هنگام انتخاب رنگ پودری خود باید به خاطر بسپارید این است که این مسئله خیلی مهم نیست که بهترین پوشش چیست، بلکه سوال این است که بهترین پوشش برای این پروژه خاص چیست. برنامه های داخلی اغلب از افزودن اپوکسی ها سود می برند، در حالی که پلی استر فوق بادوام ممکن است برای بیشتر کاربردهای دیگر مورد استفاده شما باشد.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: WHAT IS THE BEST POWDER COATING?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.