مقالات

هر آنچه که باید در مورد سندبلاست بدانید

هر آنچه که باید در مورد سندبلاست بدانید

سندبلاست یک روش پیچیده برای آماده سازی سطح است که برای حذف آلودگی ها و ترمیم سطوح استفاده می شود. این فرآیند معمولاً به عنوان انفجار ساینده نیز شناخته می شود و می توان از آن برای صاف کردن سطوح در آماده سازی مواردی مانند پوشش پودری استفاده کرد. این مهم است زیرا طبق تحقیقات Grand View Research Inc، صنعت پوشش پودری در سراسر جهان تنها در سال 2020 حدود 12.48 میلیارد دلار ارزش داشت. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد سندبلاست بدانید.

چه موادی برای سندبلاست مناسب هستند؟

آماده سازی سطح از طریق انفجار ساینده ممکن است بر روی بسیاری از بسترهای مختلف انجام شود. در زیر نمونه هایی از زیرلایه های متداول که با سندبلاست پردازش می شوند، آورده شده است.

چوب – رنگ به مرور زمان از سطوح چوبی پوسته پوسته می شود. اگر می خواهید رنگ یا پوشش پودری شما به طور نامحدود به چوب بچسبد، سندبلاست یک راه عالی برای آماده سازی آن است. سندبلاست می تواند به چوب رنگ شده شما کمک کند تا درخشندگی خود را تا زمانی که ممکن است حفظ کند.

بتن – سندبلاست ممکن است برای نمایان ساختن پوشش ایده آل بر روی انواع اتصالات بتن استفاده شود. اگر بتن را برای رنگ یا پوشش دیگری آماده می کنید، در تهیه آن با انفجار ساینده تردید نکنید.

چدن – رنگ روی وسایل چدنی شما به مرور زمان ترک می خورد و پوسته می شود. مشاغلی که با آماده سازی سطح سر و کار دارند از سندبلاست برای محافظت از این نوع سرمایه گذاری استفاده می کنند.

آجر – سندبلاست آجرها می تواند آنها را کاملاً جدید جلوه دهد. اگر در حال رنگ آمیزی یا پوشش دادن وسایل آجری خود هستید، این یک فرآیند به خصوص مفید است.

خطرات درگیر

اگر ندانید چه کار می کنید، سندبلاست یک روش پیچیده و یک تلاش خطرناک است. نیاز به تجهیزات تخصصی دارد و تسلط بر آن زمان می برد. به همین دلیل است که نباید سعی کنید هر نوع کار ساینده را انجام دهید. این فرآیند یک عملیات بالقوه خطرناک است که با تعدادی از خطرات ایمنی همراه است. سندبلاست یک سطح شامل برخورد با مواد تحت فشار و مقدار زیادی زباله های پرنده است. علاوه بر این، برخی از ترکیبات سندبلاست بسیار سمی هستند. کار با متخصصان در این زمینه می تواند تضمین کند که اقدامات ایمنی مناسب رعایت شده و بهترین نتایج را به دست می آورید.

منتظر یک آشفتگی باشید

سندبلاست بسیار نامرتب است. این تا حد زیادی به دلیل حجم زباله و گرد و غبار ایجاد شده است. برای کاهش تأثیر گرد و غبار و زباله های برخاسته در طول تمرین، کارشناسان اقدامات زیر را برای کنترل ذرات انجام خواهند داد.

محفظه های انفجاری
بلسترهای خلاء
پرده
ابزار انفجار مرطوب
پرده های آب
مقررات سختگیرانه زیست محیطی و اقدامات کنترل گرد و غبار برای کاهش ذرات و انتشار گازهای گلخانه ای که در نتیجه انفجار ساینده رخ می دهد، مهم هستند. هر یک از این اقدامات می تواند به محافظت از کارشناسان و محصولاتی که با آنها کار می کنند کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: EVERYTHING YOU SHOULD KNOW ABOUT SANDBLASTING

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.