مقالات

آیا پوشش پودری زنگ می‌زند؟

آیا پوشش پودری زنگ می زند؟

وقتی صحبت از پوشش یک سطح به میان است، همه به دنبال محصولی «جادویی» می‌گردیم که کاربردش آسان باشد، زیبا به چشم بیاید و تا ابد دوام بیاورد.

درست است که نه جادویی وجود دارد و نه تصور باطل «جاودانه»، با این حال، چیزی هست که واقعاً و واقعاً بادوام باشد؛ پوشش پودری.

پوشش پودری در برابر ترک‌خوردگی، ور آمدن، پوست‌پوست شدن، سایش، زنگ‌زدگی، و تخریبِ در اثر برخورد با مواد شیمیایی، مقاوم است. اگرچه فناناپذیر نیست، اما بسیار بادوام است؛ رنگ و جلایش را حفظ می‌کند، یکدست می‌ماند، در برابر اشعه فرابنفش پایدار است و در مقایسه با رنگ‌ مایع سنتی سازگاری بیشتری با محیط‌زیست دارد.

چرا پوشش پودری بسیار بادوام است؟

پوشش پودری در مقایسه با دیگر مواد پرداختی، مانند رنگ مایع، پوشش‌دهی بهتری دارد؛ زیرا –همانطور که از نامش پیداست- ماده‌ای را که بر رویش استفاده شده، پوشش می‌دهد. این پوشش که تنها در عرض چند دقیقه قابل استعمال، پخت و فرآوری است، لایه‌ای محافظ ایجاد می‌کند که در برابر سخت‌ترین عوامل هم مستحکم است. با این وجود، هر آسیبی که به لایه‌ی پوشش داده شده برسد، نفوذ رطوبت و زنگ‌زدگی را محتمل می‌کند.

بی‌توجهی به صدمات می‌تواند منجر به زنگ‌زدگی ‌شود

پوشش پودری اغلب در صنعت خودرو به کار می‌رود و فرایند زنگ‌زدگی در وسیله نقلیه مثال خوبی است از این مسئله که چطور عدم رسیدگی فوری به صدمات، می‌تواند باعث خوردگی شود. یک خودرو با سپر پوشش‌دهی شده با پودر، در سرعت بالا به ناگزیر با سنگ‌ریزه‌ها برخورد می‌کند. نتیجتاً وقتی که پوشش پودریِ محافظ خراشیده شد، رطوبت آرام راه خود را به زیر ماده‌ی پرداخت پیدا می‌کند و زنگار شکل می‌گیرد. وقتی این صدمات به حال خود رها شود، زنگار مثل سرطانی گسترش می‌یابد و به آرامی فرسوده می‌کند. با این حال اگر یک شکاف، خراش یا ترک به سرعت برطرف شود، گسترش زنگار متوقف می‌گردد.

دو راه برای کسب اطمینان از دوام حداکثری یک پوشش پودری وجود دارد:

  1. کسب اطمینان از اینکه به بهترین نحو اعمال ‌شود.
  2. کسب اطیمنان از اینکه حین و بعد از ایجاد پوشش، مراقبت‌های لازم انجام شود.

مقالات مرتبط:

پوشش پودری در مقایسه با رنگ

رنگ پودری تا چه مدت باقی می ماند؟

آیا پوشش پودری خراش برمی‌دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.