مقالات

راهنمایی بر چگونگی پخت صحیح رنگ الکترواستاتیک

راهنمایی بر چگونگی پخت صحیح رنگ الکترواستاتیک

 آخرین قدم از سری آموزش های ما در مورد رنگ الکترواستاتیک ، چگونگی پخت صحیح این نوع رنگ آمیزی است. پخت صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این اطمینان را به وجود می آورد که رنگ الکترواستاتیک شما بادوام و رنگ آن به طور کامل اعمال شده است. با اینکه پخت، آخرین مرحله در روکش پودری است، نیاز است که برای رسیدن به نتایج مطلوب اقدامات مناسبی انجام دهید. در این راهنما ما به موضوعات زیر میپردازیم :

1 – تعیین درجه حرارت و زمان مناسب برای پخت رنگ الکترواستاتیک

2 – نظارت صحیح بر روی پخت رنگ الکترواستاتیک

3 – مشکلات احتمالی

تعیین درجه حرارت و زمان مناسب برای پخت رنگ الکترواستاتیک

دو عامل اصلی ای که در هنگام پخت رنگ الکترواستاتیک باید مورد توجه قرار بگیرد شامل : (الف) دمای کوره و محصولتان (ب) مدت زمان مورد نیاز برای پخت قطعه، می باشد. درک این عوامل باعث می شود که محصول نهایی شما دارای دوام بیشتر و رنگ روکشی شما همانطور که انتظارش را داشتید ظاهر گردد. خوشبختانه شما می توانید این توصیه ها را در برگه های اطلاعات فنی پیدا کنید ( نمونه ای در زیر آمده ) یک برگه اطلاعات شامل موارد قابل اطمینانی در مورد روکش های پودری است. اینجا همچنین مکانی است که شما انتخاب می کنید که شروع زمان پختتان (الف) زمانی باشد که سطح قطعه به دمای مورد نیاز می رسد یا (ب) زمان که قطعه وارد کوره می شود باشد. پس از آشنایی با این موارد شما می توانید فرایند پخت را شروع کنید.

نظارت صحیح بر روی پخت روکش پودری

کوره را به دمای مورد نظر برسانید و سپس محصول خود را درون آن قرار دهید. نکته کلیدی در اینجا نظارت بر دمای محصول در هنگام پخت روکش آن است. شما می توانید دمای قطعه را بدون نیاز به تماس دست و با استفاده از دماسنج مادون قرمز اندازه بگیرید . پس از رسیدن به دمای مناسب ، تایمر را طبق زمانی که در برگه اطلاعات آمده تنظیم کنید و زمانی که تایمر خاموش می شود ، روکش شما باید به خوبی پخته شده باشد .

مشکلات احتمالی

برگه های اطلاعات فنی معمولاً بسیار دقیق هستند ، با این فرض که تجهیزات مناسبی داشته باشید . با این حال ، اگر متوجه شدید که رنگ الکترواستاتیک روی سطح صاف نیست و اطمینان دارید که پودر زیادی استفاده نکردید ، می توانید چند دقیقه دیگر به زمان پخت خود اضافه کنید . بیشتر پودرها دارای دوام زیادی در مقابل پخت هستند که، اما مراقب باشید که پودر خود را بیش از حد نپزید. پخت بیش از حد ممکن است باعث ایجاد ترک و شکستگی در روکش پودری نهایی شود و شما را مجبور به شن شویی و روکش پودری و انجام دوباره آن مجبور کند. همچنین توجه داشته باشید که قسمتهای نازک محصول سریعتر از نواحی ضخیم تر پخته میشوند ، بنابراین شما باید مراقب آن باشید که ضخیم ترین محل ها به دمای مناسب برسند و پخته شوند.

در نهایت …

حال شما اصول اولیه روش پخت رنگ الکترواستاتیک را می دانید . مراحل مهم شامل: بررسی برگه اطلاعات فنی روکش های پودری، تنظیم زمان و دمای درجه حرارت کوره پخت و نظارت بر دمای محصول می باشد. شما همچنین می توانید بر اساس آنچه که در هنگام پخت محصول اتفاق میافتد تغییرات جزئی هنگام پخت انجام دهد – اگر روکش پودری ضخیم بود و یک دست نبود ، کمی بیشتر به آن وقت بدهید تا ببینید به صورت یک دست پخش می شود یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.