مقالات

مزایای رنگ آمیزی الکترواستاتیک تجهیزات فلزی

مزایای رنگ آمیزی الکترواستاتیک تجهیزات فلزی

رنگ آمیزی الکترواستاتیک ، تکنیکی از رنگ آمیزی است که می تواند تعریفی برای اصطلاح ” آن هایی که با هم فرق دارند ، به هم جذب می شوند ” باشد. در طی فرایند رنگ آمیزی الکترواستاتیک، سطح فلزی ای که دارای بار منفی هستند، رنگ دارای بار مثبت را به سمت تجهیزات رنگ شده می کشند.

از آنجا که بار منفی ، رنگ را مثل یک آهن ربا به خود جذب می کند، رنگ به تمام اطراف اجزای فلزی می چسبد. در نتیجه ، رنگ آمیزی الکترواستاتیک نه تنها برای روکش کردن سطوح مختلف فلزی و مناطق غیرقابل دسترس مناسب هستند ، بلکه برای ایجاد روکش های یکنواخت و از بین بردن اسپری کردن بیش از حد ، یک روش ایده آل می باشد.

برای بهتر متوجه شدن این سوال که چرا پیمانکاران نقاش از رنگ آمیزی الکترواستاتیک برای کارهای تجاری و صنعتی استفاده می کنند، بیایید نگاهی دقیق به مزایای آن بیندازیم :

خشک شدن سریع

یکی از قابل توجه ترین مزایای رنگ آمیزی الکترواستاتیک این است که روکش ها اغلب در طول یک شب پخته می شوند. بنابراین مشاغل می توانند بعد از یک روز کار خود را از سر بگیرند. پیمانکاران نقاش برای راحتی شما حتی حاضر به اضافه کاری یا کار در آخر هفته ها هستند تا بتوان اختالالات در کار را به حداقل برسانند. جدا از آن ، رنگ آمیزی الکترواستاتیک تطبیق پذیری بیشتری نسبت به سایر روش های رنگ آمیزی ، که از بارهای الکترواستاتیک برای جذب محصولات روکش به سطوح فلزی استفاده می کنند دارند . به عنوان مثال ، برخلاف روکش های پودری، رنگ آمیزی الکترواستاتیک نیاز به عملیات های اضافه مانند گذاشتن اجزای فلزی در کوره برا پخت ندارند. این امر باعث می شود که رنگ آمیزی الکترواستاتیک برای طیف گسترده ای از کارهای داخلی مناسب باشند.

به حداقل رساندن اسپری بیش از حد

از آنجا که رنگ آمیزی الکترواستاتیک میزان چسبندگی 98% محصولات رنگی به سطوح فلزات را تضمین می کند ، این موضوع باعث می شود که اسپری کردن بیش از حد به حداقل برسد. این کار به این معنی است که ترکیبات آلی فرار (VOC) کمتری در هوا پخش می شود و از آنجا که پخش شدن کمتر ذرات VOC منجر به کاهش آلودگی هوا می شود ، رنگ آمیزی الکترواستاتیک یک گونه مناسب برای پروژه های سازگار با محیط زیست می باشد. روکش های مدرن الکترواستاتیک اکرلیک علاوه بر سازگار بودن با محیط زیست و مطابقت با VOC ، روکش های جذاب و بادوامی را برای کاربرد های مختلف ارائه می دهند.

محصول کامل شده ، همانند محصولات کارخانه ای

در مسئله کارایی و کیفیت روکش ها، رنگ آمیزی الکترواستاتیک اغلب از سایر گزینه های روکش فلزی که در یک مکان مورد استفاده قرار می گیرند ، پیشی می گیرد. هنگامی که محصولات به صورت الکترواستاتیک روکش شده اند، ذرات رنگ با زیر لایه پیوند محکمی ایجاد می کند که بدون هیچ گونه جای برسی یا قطره و حباب، یک کار کاملا صاف و با کیفیت ارائه می کند. اما رنگ آمیزی الکترواستاتیکی که توسط پیمانکاران نقاش با تجربه ما انجام می شود، فقط در تحویل یک سازه فلزی بی نقص خلاصه نمی شود، ما همچنین کارکرد سازه در شرایط مختلف کاری و مشابه عملکرد روکش های موجود در کارخانه ها را تضمین می کنیم.

روکش های مخصوصی که به صورت الکترواستاتیک اعمال شده اند، دارای سطحی غیرمتخلخل هستند که نسبت به محلول های تمیز کننده و ضدعفونی کننده غیر قابل نفوذ هستند و اینگونه از تکثیر باکتری ها و عوامل بیماری زای قارچی جلوگیری می کنند ؛ در نتیجه می توان از این روکش های در محل هایی که نیاز به شرایط بهداشتی دارند استفاده کرد.

ماندگاری طولانی

کارکرد حرفه ای روکش های الکترواستاتیک، به شرط آنکه بستر آن ها به درستی آماده و محصولات مناسب مورد نیاز برای روکش ها در هر کاربردی مشخص باشد، مقاومت آن ها را در محیط های سخت بهبود می بخشد. برای مثال میتوان از روش الکترواستاتیک برای محصولات اپوکسی دو جزئی، که به اندازه کافی سخت هستند و توانان تحمل کار در شرایط سخت را دارند استفاده کرد.

اثربخشی

از آنجا که رنگ آمیزی الکترواستاتیک به طور کل اجزای فلزی را پوشش میدهند ( همه محل ها ) به طور موثری از خوردگی و زنگ زدگی آن ها جلوگیری می کند و باعث افزایش عمر آن ها می شود. در نتیجه این روش رنگ آمیزی می تواند در طولانی مدت سبب صرفه جویی در هزینه ها شود. همچنین استفاده از محصولات روکش شده با رنگ آمیزی الکترواستاتیک به تجهیزات، نیازمند نیرو و مواد کمتری می باشند.

رنگ آمیزی های الکترواستاتیکی که توسط متخصصان باتجربه ما انجام می شود، منجر به آماده شدن هر نوع قطعه فلزی به صورت کامل و بی عیب و نقصی می شود.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رنگ آمیزی الکترواستاتیک و مزایای آن با ما تماس بگیرید. (021 – 47951)

چرا رنگ‌های اسپری الکترواستاتیک برای تجهیزات صنعتی بهتر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.