مقالات

سندبلاست دقیقا چیست؟

هر آنچه که باید در مورد سندبلاست بدانید

سندبلاست از هوای پرفشار برای به حرکت درآوردن ذرات (ماسه، دانه های شیشه ای یا پوسته گردو) در سطح هدف استفاده می کند. سندبلستر یک ابزار صنعتی است که از جت ذرات ساینده برای تمیز کردن سطوح استفاده می کند.

بیشتر به دلیل استفاده در از بین بردن زنگ زدگی، صاف کردن فلزات و آماده سازی سطوح بتنی برای رنگ آمیزی یا چسب شناخته شده است. اما همچنین می تواند به عنوان یک ماشین سنگ زنی سطحی برای حذف جوش ها از قطعات ریخته گری یا برای تمیز کردن ماشین آلات بین دسته های تولید استفاده شود.

سندبلاست چیست؟

اغلب برای از بین بردن رنگ، زنگ زدگی و خوردگی از سطوح فلزی – مانند قاب یک ماشین قدیمی – استفاده می شود، اما همچنین می تواند برای موارد دیگری مانند خرد کردن جوش روی یک قطعه چدن استفاده شود. هنگام انجام این نوع انفجار، متخصصان معمولاً از مواد ساینده چسبانده شده به شکل رسانه های سایش سخت استفاده می کنند که قادر به حذف مواد بدون آسیب رساندن به سطوح اطراف هستند.

استفاده از رسانه‌ای که خیلی نرم یا شکننده باشد، نتایج مطلوبی را به همراه نخواهد داشت، زیرا بیشتر از آن که ناحیه مورد نظر شما را منفجر کنند، خراش می‌دهند. شن و ماسه در اندازه ها و درجه های مختلف وجود دارد. برخی از آنها مهره های شیشه ای و برخی دیگر پوسته های درشت گردو هستند. به عنوان مثال، ماسه ریز زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهید پس از بلاست کردن، سطحی صاف و یکنواخت بر روی سطح مواد داشته باشید.

تجهیزات مورد نیاز برای سند بلاست

تجهیزات مختلفی برای سندبلاست مورد نیاز است. این شامل:

نازل سمت راست

این به عنوان دریچه ای عمل می کند که از طریق آن ماسه در مسیر خود به سمت سطح شما حرکت می کند. یک نازل خوب از فلز ساخته شده و قطری برابر با ماسه شما خواهد داشت. بهترین ها نیز قابل تنظیم هستند و به شما این امکان را می دهند که ماسه را با سرعت های مختلف به مناطق مختلف هدایت کنید.

یک کمپرسور هوا

این برای بیرون راندن فشار از طریق یک شلنگ هوا که مستقیماً به نازل شما وصل می شود استفاده می شود. این همان چیزی است که به ماسه شما قدرت زیادی می‌دهد و باعث می‌شود کثیفی‌های سخت را بدون هیچ مشکلی از بین ببرید! به یاد داشته باشید، اصل کلی در پشت عمل سندبلستر ساده است: هوای فشرده شده توسط کمپرسور از طریق نازلی با سوراخ هایی که در آن سوراخ شده است، با سرعت بالا و تحت فشار جریان می یابد و قطرات کوچکی از شن بر روی مواد مورد نظر می پاشد. اسپری به دست آمده رنگ، زنگ زدگی، چربی و کثیفی را خیلی سریع از بین می برد.

یک تنظیم کننده

برای کنترل میزان فشار وارد شده به سیستم شما به این نیاز دارید. بدون آن، هیچ راهی برای تنظیم میزان نیرویی که وارد کارتان می شود وجود نخواهد داشت. بدون تنظیم مناسب، ممکن است پس از چند دقیقه استفاده به یک آشفتگی ختم شود!

کابینه یا غرفه انفجار

این کار به جای ریختن آن در فضای کاری اطراف شما، همه گرد و غبار را از ناحیه موجود در یک نقطه حفظ می کند.

چرا سندبلاست را انتخاب کنید؟

دلایل مختلفی وجود دارد که شما سندبلاست را نسبت به سایر روش های حذف انتخاب می کنید. بارزترین آنها این است که خدمات سندبلاست حرفه ای به راحتی و به راحتی در دسترس است. دلیل دیگر این است که بر خلاف برخی دیگر از گزینه های موجود (مانند خراش دادن، آسیاب کردن)، هنگامی که مواد را با تفنگ سندبلاست یا ماشین شلیک می کنید، سطح یکنواخت خوبی خواهید داشت. این بدان معناست که قبل از رنگ آمیزی یا اعمال پوشش های پودری یا مایع، کار آماده سازی کمتری لازم است.

این واقعیت که این روش شامل مواد شیمیایی مضر نیست نیز بر جذابیت آن می افزاید. با این حال، برخی از مردم مخالف هرگونه انفجاری هستند زیرا نگران مشکلات احتمالی در جاده با توجه به گرد و غبار موجود در هوا هستند. برخی دیگر سندبلاست را ترجیح می دهند زیرا هم سریع و هم ارزان است.

همانطور که قبلا ذکر شد، هوای فشرده با سندبلاست استفاده می شود و در صورت عدم استفاده صحیح می تواند باعث آسیب جدی شود. برای جلوگیری از حوادثی مانند بریدگی، ساییدگی یا حتی شکستگی استخوان به دلیل برخورد خرده‌های مواد در حال پرواز، به تنهایی اقدام به سندبلاست نکنید. در عوض، با یک ارائه‌دهنده خدمات سندبلاست حرفه‌ای تماس بگیرید که نه تنها دارای تجربه بالایی است، بلکه دارای تمام تجهیزات ایمنی لازم است.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

تیم: EVERYTHING YOU NEED TO KNOW ABOUT SANDBLASTING

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.