مقالات

سوالات متداول در مورد رنگ پودری

در این مطلب می خواهیم در رابطه با سوالات متداول در مورد رنگ پودری پاسخ بدهیم. هنگام انتخاب یک پوشش مناسب برای پروژه خود، چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید. سطوحی که پوشش باید روی آنها اعمال شود، مدت زمان پروژه و طول عمر پوشش از موارد مهمی هستند که هنگام انتخاب پوشش باید در نظر داشته باشید. یکی از پوشش های خوب که ممکن است بخواهید برای پروژه خود در نظر بگیرید، رنگ پودری است. این پوشش عالی ارائه می دهد و بهترین رنگ پودری را می توان بر روی سطوح مختلف فلزی استفاده کرد. اما آیا رنگ پودری برای پروژه بعدی شما ایده آل است؟ این پست به بررسی سوالات متداول در مورد آن می پردازد تا به شما کمک کند تعیین کنید که آیا برای پروژه بعدی شما مناسب است یا خیر.

رنگ های پودری چیست؟

رنگ پودری یک فرآیند تکمیل خشک است که تقریباً 15٪ از کل بازار تکمیل صنعتی را به خود اختصاص می دهد، بنابراین نسبتاً محبوب است.

جدای از پایان، رنگ پودری خود یک پودر ریز ساخته شده از پلی اورتان، پلی استر، نایلون، اپوکسی یا ترکیبی از هر چهار است.

رنگ های پودری معمولاً به صورت الکترواستاتیک اعمال می شوند و سپس با حرارت پخته می شوند تا یک لایه جامد و بادوام تشکیل دهند.

چه سطوحی را می توان پوشش داد؟

برخلاف رنگ های مایع، رنگ های پودری را می توان بر روی سطوح مختلف فلزی مانند فولاد، تیتانیوم، برنج، مس، برنز، آلومینیوم استفاده کرد. با این حال، در حالی که برای سطوح مختلف فلزی ایده آل است، رنگ پودری برای سطوح لاستیک، پلاستیک، چوب و سایر سطوح که به راحتی در دماهای بالا ذوب می شوند نامناسب است.

چرا یک رنگ پودری تهیه کنیم؟

رنگ پودری مزایای متعددی نسبت به رنگ مرطوب سنتی دارد.

رنگ پودری بادوام است. با درمان و اعمال مناسب، پوشش ها بسته به کیفیت پوشش و محیط می توانند یک دهه یا بیشتر دوام بیاورند. علاوه بر این، رنگ پودری مقاومت بهتری در برابر عناصر دارد و در مقایسه با رنگ مایع کمتر در معرض پوسته شدن، محو شدن و خراشیدن است.

رنگ پودری نیز به دلایل متعددی مقرون به صرفه تر از رنگ مایع است. به کار کمتری نیاز دارد زیرا فقط به یک پوشش نیاز دارد و سریعتر از رنگ مایع خشک می شود. علاوه بر این، رنگ پودری را می توان کاهش داد یا بازیافت کرد، به این معنی که حداقل ضایعات وجود دارد.

علاوه بر این، بهترین رنگ پودری نسبت به رنگ مایع سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. رنگ های مایع معمولا حاوی حلال هایی هستند که ترکیبات آلی فرار (VOCs) تولید می کنند. VOC ها در صورت استنشاق می توانند منجر به مشکلات جدی سلامتی شوند و برای محیط زیست مضر هستند زیرا لایه اوزون را تخریب می کنند. رنگ های پودری غیر سمی و فرار هستند و VOCهای ناچیز تولید می‌کنند که ذخیره‌سازی آنها را ایمن‌تر می‌کند، برای سلامتی انسان مضر نیست و برای محیط زیست بهتر است.

رنگ پودری نیز سریعتر اجرا و درمان می شود. در حالی که زمان پخت به ضخامت فلز بستگی دارد، ممکن است کمتر از نیم ساعت طول بکشد.

در نهایت، بهترین رنگ پودری یک پوشش عالی ارائه می دهد. پوشش های پودری در حفظ رنگ عالی هستند و در مقایسه با پوشش های مایع، براقیت بهتری را حفظ می کنند.

هزینه رنگ پودری چقدر است؟

هزینه یک رنگ پودری بسته به عوامل مختلف از پروژه ای به پروژه دیگر متفاوت خواهد بود. نوع مواد، اندازه سطح، نوع پودر از جمله عواملی هستند که می توانند بر قیمت تأثیر بگذارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه بهترین رنگ پودری برای پروژه شما چقدر هزینه دارد، برای دریافت قیمت با ما تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: COMMONLY ASKED QUESTIONS ABOUT POWDER COATING

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.