مقالات

افشانه رنگهای متالیک با روکش های پودری: آنچه لازم است بدانید (بخش دوم)

افشانه رنگهای متالیک با روکش های پودری: آنچه لازم است بدانید (بخش دوم)

ذرات متالیک محصور شده

اغلب و بالاخص در دنیای معماری، این سوال اغلب مطرح می شود که چرا این رنگ پودری متالیک نیازمند یک رنگ شفاف به منظور محفاظت است؟ بطور خلاصه – بالاخص درباره پودرهای ما که از شروط مربوط به مشخصات AAMA پیروی می کنند و از آنها هم بیشتر هستند – ما از رنگدانه های متالیک محصور شده استفاده می کنیم. این ها رنگهای متالیک هستند که با استفاده از پوسته های متالیک ساخته شده اند که یک فرایند عمل آوری اضافی را طی کرده اند. این فرایند یک پودر متالیک را بوجود می آورد که می تواند روی یک بستر بکار گرفته شود و نیازی به روکش شفاف ندارد.

در رنگ های کارخانه IFS، کلیه رنگهای متالیک که در روکش دهی خودمان استفاده می کنیم تا حدودی محصور هستند. رنگدانه های آلومینیوم که برای کاربردهای عمومی استفاده می کنیم دارای محصورشدگی پایه هستند که به مقاومت در برابر هوازدگی و مقاومت شیمیایی کمک می کند. رنگدانه هایی که برای رنگ های رعایت کننده مشخصات AAMA استفاده می کنیم دارای محصورشدگی کامل بیشتری هستند که باعث مقاومت خیلی بهتر در برابر هوازدگی و مقاومت شیمیایی می شود.

بخاطر داشته باشید که پودرهای متالیک با پوسته های متالیک کاملا محصور شده بیشتر گران تر هم هستند.

بنابراین، اکنون که به بحث متالیک پیوندی در مقایسه با غیرپیوندی پرداختیم، اجازه دهید درباره عوامل دخیل در ایجاد یک ظاهر متالیک عالی بحث کنیم.

ظاهر محصول

تفاوت رنگهای متالیک از سایر رنگ ها حقیقتا مربوط به نحوه ظاهر آنها روی محصول نهایی است. معمولا، رنگهای متالیک یک روکش صیقلی دارای تلالو دارند حتی اگر کارگاه صنعتی شما سعی در تقلید از یک روکش قطب مثبت آندی داشته باشد. رنگهای ثابت فقط یک رنگ ثابت هستند. رنگ های کارخانه IFS انواع رنگهای متالیک را از جمله متالیک استاندارد، درخشش نقره مانند و فلز طلایی، اثرات ویژه کروم، مانند رنگ کروم جدید X، و رنگهای قطب مثبت آندی که از متالیک استفاده می کنند مانند برنز تیره دارا می باشند. اینها همچنین دارای رنگ های نیمه شفاف همراه با یک تلالو با خود هستند مانند رنگ مسی با درخشش ستاره ای و قرمز نیمه شفاف.

قیمت گذاری

در مبحث قیمت گذاری، رنگهای متالیک گرانتر از رنگهای ثابت هستند بالاخص اگر از رنگ متالیک پیوندی استفاده می کنید. دلیلش این است که فرایندهای اضافی در ایجاد حقیقی یک پودر متالیک پیوندی وجود دارند. همچنین برخی رنگهای متالیک نیاز به روکش رویی شفافی دارند و سایر این رنگها نیز به روکش پایه نیاز دارند. حتی اگر رنگ متالیک خاص مورد استفاده شما فقط به یکی از این دو شرط نیاز داشته باشد، یک مرحله اضافی در فرایند ساخت و تولید محسوب می شود و از اینرو هزینه اضافی برای عملیات دربردارد.

ذخیره سازی

ذخیره سازی رنگ های متالیک خیلی مشابه با روش ذخیره سازی هر نوع رنگ پودری دیگری است. حفظ دمای 80 درجه یا کمتر با رطوبت نسبی بین 40 و 60 درصد وضعیتی ایده آل است. در رنگ های کارخانه IFS، برای اغلب پودرها، دمای طلایی همان 75 درجه فارنهایت محسوب می شود. صرفنظر از دما، رنگهای متالیک را می توان به همان طریق پودرهای رنگ ثابت ذخیره سازی نمود – یعنی در ظروف درب بسته که از ورود آلاینده ها جلوگیری می کنند. بسته به اندازه کارگاه صنعتی خود بخاطر داشته باشید که ممکن است به ذخیره سازی برق در مقادیر کمتری نیز نیاز داشته باشید.

و حالا از مقادیر صحبت می کنیم:

حداقل مقدار سفارش و زمان ماندگاری

همیشه زمان ماندگاری برای عملیات پودر سفارشی وجود دارد، ولیکن اگر رنگهای ثابت و رنگهای متالیک غیرپیوندی دارای زمان ماندگاری سفارشی 7 الی 10 روزه باشند، رنگهای متالیک پیوندی معمولا بیشتر زمان ماندگاری سه هفته ای را دارند. دلیلش اینست که فرایند ساخت یک رنگ متالیک مستلزم مراحل بیشتری نسبت به یک پودر ثابت است. اول روکش پایه ساخته می شود و بعد از فرایند پیونددهی عبور می کند.

بدلیل این فرایند اضافی برای رنگهای متالیک پیوندی، حداقل اندازه سفارش نیز بزرگتر است – یعنی حدود 220 پوند. چرا این محدودیت برای سفارشات وضع شده است؟ خوب، ساده است، ماشین آلاتی که برای پیوند ذرات متالیک به پودر بکار می بریم نیازمند مقدار خاصی محصول برای کار هستند. با اینحال، بخاطر داشته باشید که این حدود مخصوص سفارشات در مقیاس سفارشی است. رنگهای متالیک عمده را می توان در مقادیر خیلی کمتری خریداری کرد. بنابراین نکته عالی که افراد می توانند بکار برند این است که، اگر رنگ متالیک در کارگاه صنعتی شما بطور متداول استفاده می شود، پس به فکر خرید عمده آن باشید.

بنابراین دست اندرکاران افشانه سازی رنگهای متالیک کدامند؟

خبر خوب این است که هر کارگاه صنعتی قادر به استفاده از رنگهای متالیک می باشد. در پنج سال اخیر، میزان و تعداد رنگهای متالیک که می توانیم تولید کنیم وسعت یافته اند. بنابراین تنوع جلوه های ویژه ای که اکنون کارگاه های صنعتی می توانند به مشتریان عرضه کنند، صرفنظر از رنگهای ثابت، بطور سرسام آوری رشد کرده است. رنگهای متالیک بقدری چشم نواز هستند که راهی عالی برای تبلیغ توانایی های شما در جایگاه یک کارگاه صنعتی خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.