مقالات

انواع مختلف رنگ پودری

انواع مختلف رنگ پودری

تولیدکنندگان صنعتی، خودروسازان و سایر صنایع جهت افزایش طول عمر و بهبود ظاهر محصولات فلزی خود از رنگ­های پودری استفاده می­کنند. هیچ دو رنگ پودری دارای کاربرد یکسانی نیستند و گزینه­ های زیادی برای انتخاب آنان وجود دارد. یک گزینه، انجام کارهای مناسب از طریق رنگ پودری بر روی بافت سطوح فلزی است.

انتخاب پودر رنگی مناسب برای پروژه خود

هدف استفاده از رنگ پودری فلزات افزایش دوام و همچنین دستکاری در ظاهر سطح آنان است. انتخاب یک بافت پوششی مناسب به شما اطمینان می­دهد که محصول نهایی انتظارات طراحی را برآورده کرده است.

بافت­های چروکیده

رنگ پودری دارای بافت­ چروکیده حداقل درخشندگی (براقیت) را دارند. سطح محصول پوشش داده شده شبیه به شن و ماسه است و در برابر سایش و پارگی مقاوم است. معمولا در صنعت از رنگ پودری دارای بافت­ چروکیده برای سطوحی که باید در برابر خراش ابزارهای تیز مقاومت کنند استفاده می­شود.

این نوع رنگ پودری به صورت دانه درشت است و ترک­های ریزی در سراسر آن وجود دارد. یک بافت چروکیده نیاز به استفاده از اورتان­ها دارد و دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر جو و در برابر خوردگی است. این رنگ­ها می­توانند سطح یک فلز را پنهان کنند.

بافت­های رگه­ دار

تکنیک مورد استفاده در بافت­های رگه­ دار سبب ایجاد کانال­های کوچکی مانند آب در سطح ماده می­شود. استفاده از بافت­های رگه­دار به یک متخصص با تجربه نیاز دارد، زیرا پاشش یک لایه بسیار نازک از اپوکسی یا پلی استر می­تواند منجر به نتایج نامناسب شود. شرکت­ها با انتخاب یک یا دو رنگ، این بافت را به محصولات اصلی خود اضافه می­کنند تا ظاهری منحصر به فرد را در آنان تشکیل دهند. برای وسایل موجود در فضای داخلی، از جمله وسایل برقی خانگی و مبلمان، می­توان از یک رنگ پودری دارای بافت رگه ­دار استفاده کرد.

همچنین بافت­های رگه ­دار می­تواند به همراه پودر پلی استر با دوام زیاد استفاده شوند، که این امر پایداری بسیار خوبی را برای وسایل مورد استفاده در فضای باز ایجاد می­کند.

بافت­های چکشی

بافت­های چکشی شبیه سطح یک توپ گلف یا پوست یک پرتقال هستند. اگر کالایی به پوشش بیرونی ضخیم و مقاوم در برابر ضربه ­ها، خراش­ها و سایش­های جزئی نیاز داشته باشد، بهتر است از پودر رنگی دارای بافت چکشی برای آنان استفاده کرد. این بافت سبب ایجاد ظاهری مدرن در کالاها می­شود و برای مبلمان مورد استفاده در فضای باز، وسایل روشنایی و کاربردهای معماری مناسب است.

سایر عوامل مربوط به رنگ پودری

هنگام تصمیم ­گیری در مورد انتخاب محلول رنگ پودری، در نظر گرفتن کاربردهای آن کالا بسیار مهم است. بافت رنگ پودری مورد استفاده بر بسیاری از عوامل طراحی تأثیر می گذارد، از جمله:

– رنگ: خدمات رنگ پودری به شما این امکان را می­دهد که از میان طیف گسترده­ای از رنگ­های موجود انتخاب کنید. شما در مجموعه رنگ پودری تهران می­توانید رنگ دلخواه خود را متناسب با دید دقیق خود انتخاب کنید.

– براق بودن: بافت­های نازک به شما این امکان را می­دهند تا سبب ایجاد ظاهری براق در کالای خود شوید و می­توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از سطوح مات (تیره)، براقیت کم، براقیت متوسط ​​یا براقیت زیاد (بازتابنده) برای محصول شما مناسب است.

برای گرفتن مشاوره و اطلاعات شما می توانید از طریق شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

شماره تلفن: 47951 – 021

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.