مقالات

بافت های مختلف رنگ پودری کدامند؟

ما قبلاً در این وبلاگ به مزایای استفاده از پوشش های پودری روی سطوح مختلف برای کاهش خوردگی و سایش و پارگی معمولی پرداخته ایم. با این حال، آیا می دانستید که بافت های مختلف رنگ پودری وجود دارد؟ دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک کسب و کار ممکن است یک پوشش پودری خاص را ترجیح دهد. برخی بافت‌ها قابلیت اطمینان، پنهان‌سازی، عملکرد یا زیبایی‌شناسی بیشتری را ارائه می‌کنند. عوامل مختلفی مانند پودر مورد استفاده، روش اسپری و فرآیند پخت نیز بر بافت سطح تأثیر می‌گذارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بافت های مختلف رنگ پودری و گزینه های ایده آل برای نیازهای خاص خود، ادامه مطلب را بخوانید.

بافت های براق
روکش های براق رایج ترین و ساده ترین بافت ها برای تولید هستند. پوشش های پودری با این بافت شامل رزین های خاصی است که نور را منعکس کرده و براقیت را افزایش می دهد. فرآیند آماده سازی سطح تمام گرد و غبار، روغن و آلاینده ها را حذف می کند تا عیوب را از بین ببرد. علاوه بر این، سطحی که به زودی پاشیده می‌شود، برای افزایش براقیت بیشتر، تحت پولیش قرار می‌گیرد. مراحل مختلف در فرآیندهای کاربرد و پخت بسته به سطح براقیت مورد نظر شما می تواند تغییر کند. این طبقه بندی ها شامل تمام براق و نیمه براق است. مزیت اصلی استفاده از بافت براق دستیابی به بازتاب سطحی برتر نور است.

بافت های مسطح
مانند روکش های براق، بافت های مسطح بسیار صاف و صاف هستند. روکش های مسطح که معمولاً به عنوان مات شناخته می شوند شامل مواد افزودنی و رنگدانه هایی هستند که نور را پراکنده کرده و براقیت را کاهش می دهند. اساساً اینها برای ایجاد بافت های براق روند معکوس دارند! مات به دلیل ظاهر چشمگیر و تمیز آن یک گزینه زیبایی شناختی محبوب است. با این حال، مزایای عملی برای ساخت سطوح بافت مسطح، مانند کاهش تابش نور، پنهان کردن نقص و افزایش دوام وجود دارد.

بافت های خشن
جدای از بافت های براق و مسطح، روکش های خشن انتخاب های محبوبی برای پوشش پودری سطوح هستند. این بافت های خشن عبارتند از: آهنگ چکشی، رگه، چین و چروک و غیره. بافت‌های ناهموار که به‌نظر می‌رسند «پردست‌انداز» و «درهم» می‌توانند برجسته شوند. ترکیب سنگدانه های ساینده با پوشش پودری در طول فرآیند اعمال باعث ایجاد آنها می شود. بافت های برجسته و ناهموار برای کاربردهای سطحی بدون لغزش و اهداف زیبایی شناسی ایده آل هستند. پس از جاسازی، ذرات کوچک در پوشش به طور معمول تحت حرارت و پخت قرار می گیرند. به دلیل کاربرد اضافی و مراحل آماده سازی، پرداخت های خشن اغلب گران تر از جایگزین های براق یا تخت هستند.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: WHAT ARE THE DIFFERENT POWDER COATING TEXTURES?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.