مقالات

تفاوت بین سندبلاست و شستشوی برقی

تفاوت بین سندبلاست و شستشوی برقی

آماده سازی سطح در بسیاری از کاربردها کلیدی است. بدون آن، یک سطح ممکن است دارای عیوب بسیاری باشد که می تواند ظاهر آن را خراب کند. سندبلاست و شستشوی برقی دو روش رایج هستند، بنابراین بیایید به تفاوت‌های بین سندبلاست و شستشوی برقی نگاه کنیم تا بفهمیم هر کدام چه می‌کنند.

سندبلاست چیست؟
سندبلاست از زمانی که مردم برای اولین بار از آن به عنوان روشی برای صاف کردن سطوح استفاده کردند، انواعی از تکامل را طی کرده است. قبلاً سندبلاست از ماسه به عنوان رسانه انتخابی برای انفجار استفاده می کرد. این منجر به انبوهی از ذرات گرد و غبار شد که برای سلامتی مردم خطرناک بود. امروزه، سندبلاست هنوز هم نام رایج این عمل است، اما تیم مناسب تر، انفجار ساینده است که جایگزین بسیار ایمن تر است. رسانه های جدید طیف وسیعی از مواد را شامل می شوند. این بدان معنی است که انواع سندبلاست از جمله سندبلاست آلومینیومی و استفاده از پوسته گردو وجود دارد.

سندبلاست یک روش همه کاره برای از بین بردن پوشش ها از انواع سطوح است. اگر در بخش آماده‌سازی سطح فعالیت کنید، این امری عادی است. تجهیزات سندبلاست ایده آل هستند، چه بخواهید یک کار ساده در خانه انجام دهید یا چیزی بزرگتر.

آنچه از شستشوی برقی دریافت می کنید
اگر مجبور شدید ظروف را با دست بشویید، باید اصل کار شستشوی برقی را بدانید. وقتی بشقاب‌ها را بعد از شام پاک می‌کنیم، از جریان ثابت آب گرم استفاده می‌کنیم تا گن‌ها را پاک کرده و تمیز و بکر می‌کنیم. همین منطق در مورد آن نیز صادق است.

شستشوی برقی برای تمیز کردن سطوح بیرونی با استفاده از جریان قوی و تحت فشار آب برای از بین بردن لکه‌های چسبناک بسیار عالی است. شستشوی برقی برای مبلمان در فضای باز و دیوارپوش خانه محبوب است و کپک و نمک اضافی را از آن مناطق از بین می برد. مکان‌های دیگری که می‌توانند از شستشوی کامل برقی استفاده کنند، پیاده‌روها و لکه‌های چربی ناشی از کار بر روی وسایل در گاراژ هستند.

در نهایت، شستشوی برقی بهترین گزینه برای زمانی است که حجم زیادی از کثیفی، کثیفی یا سایر زباله ها نیاز به حذف دارند.

تفاوت آنها
این دو روش تا حدودی شبیه به هم هستند، با توجه به اینکه هر دو با آماده سازی کامل کار فوق العاده ای انجام می دهند. با این حال، چند نکته وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

استفاده از آب کمی ارزانتر از مواد ساینده است. علاوه بر این، شستشوی برقی هنگام پوشش دادن یک منطقه بزرگتر می تواند سریعتر باشد.

از سوی دیگر، شستشوی برقی برای تمیز کردن سطوحی مانند عرشه پاسیو یا پیاده رو خوب است، اما برای از بین بردن رنگ موجود رضایت بخش نیست. اگر رنگ تکان نمی خورد، روش انفجار ساینده راه حلی است.

تفاوت اصلی بین سندبلاست و شستشوی برقی در تمیز کردن سطح یا پاک کردن رنگ است. سندبلاست در هر دو حالت کار می کند، در حالی که شستشوی برقی، حتی با یک عامل اچ، در حذف رنگ پایین تر است.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021
منبع: DIFFERENCES BETWEEN SANDBLASTING AND POWER WASHING

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.