مقالات

خصوصیات ورقه های عمل آوری شده – مشکلات، علل و راه حل ها (بخش سوم)

خصوصیات ورقه های عمل آوری شده – مشکلات، علل و راه حل ها (بخش سوم)

براقی

براقی رنگ ممکن است تحت تاثیر عمل آوری کمتر از حد یا بیش از حد رخ داده باشد. ساده است مگر نه؟ اکنون با اینکه یک آزمایش متداول محسوب نمی شود، یک نوع قابل اندازه گیری به روشی آسان است – هر کارگاه صنعتی باتجربه معمولا می تواند فورا بگوید که رنگ براق آنجور که باید باشد از آب درنیامده است. اگر رنگی دارید که براقی آن باید40 باشد، ولیکن از کوره با براقی 80 یا 90 بیرون آمده است، قادر خواهید بود که فوراً آنرا تشخیص دهید همانگونه که مشتری هم چنین خواهد کرد.

رفع عیوب

رفع این عیوب تا حدودی به این امر بستگی دارد که در کارگاه صنعتی شما از چه نوع کوره ای استفاده می شود. کوره همرفتی گازی یا کوره مادون قرمز؟ هر دو نوع کوره معایب و محاسن مختص به خود را دارند، ولیکن رفع عیوب مربوط به میزان براقی بالاخص ممکن است در کوره های مادون قرمز تا اندازه ای دشوارتر باشد. از آنجایی که کوره های مادون قرمز براساس دید کار می کنند، یک قطعه ممکن است با براقی بالا در  برخی نواحی و با براقی پایین در سایر قسمتها از کوره بیرون بیاید. متاسفانه، تنها راه رفع مشکلات مربوط به براقی در کوره های مادون قرمز این است که با سازنده درباره عیوب کوره های مادون قرمز در مقایسه با کوره های همرفتی با سوخت گازی صحبت کنید. خوشبختانه، اگر عیوب اثرگذار بر براقی مربوط به زمان ماندگاری و/یا دما باشد، تنها کاری که باقی می ماند تنظیم زمان و دما توسط شماست. که کار خیلی ساده ای هم هست.

عیوب تورق

عیوب تراشه

از جمله نواقص ظاهری که ممکن است در رنگ های خود ببینید، عیوب تراشه می تواند ناخوشایندترین آنها باشد – این عیوب برای کارگاه صنعتی شما خیلی بد تمام خواهد شد و باعث خراشیدگی بستر می شود و ظاهر خیلی بدی دارد. حال چه چیزی باعث عیوب تراشه می شود؟ همانند کلیه مسائل و مشکلات مربوط به ورقه عمل آوری شده که قبلا توضیح دادیم، این عیوب به عمل آوری برمی گردد. ولیکن عیوب تراشه باز می تواند از ضخامت ورقه و پیش عمل آوری هم ناشی شده باشد. چگونه چنین چیزی ممکن است؟ خوب، اگر سطح بطور مناسبی آماده سازی نشده باشد، پودر قادر به چسبیدن به سطح نخواهد بود. همانند ساخت ورقه، بیشتر همیشه بهتر نیست. ضخامت زیاد و عیوب تراشه، در کنار سایر موارد به بار خواهد آمد.

تنظیمات

بهترین راه برای جلوگیری از ایندسته مسائل توجه دقیق به تجهیزات خود است. تنظیمات وسایل تفنگی شما کدام است؟  KVها را بازبینی کنید و در صورت نیاز مقدار آنرا کم کنید. فشار تغذیه کدام است؟ شاید باید یک درجه میزان آنرا کاهش دهید. همچنین توجه دقیقی به زمان افشانه خود و فاصله وسیله تفنگی خود تا سطح مبذول دارید. اغلب این کارهای کوچک اتست که شما را غافلگیر کرده و می تواند کار را خراب کند.

نکته مهم: برخی اوقات، حقیقتا خود محصول، هدف عملکردی محصول، نحوه عمل آوری محصول، و نوع سوبسترایی که باید رنگ کاری شود، اهمیت دارد. هنگام انتخاب یک محصول، صرفا براساس رنگ یا جلوه های ویژه آن تصمیم گیری نکنید – بازبینی کنید که کدام نوع محصول با نیازهای کارگاه صنعتی شما به بهترین نحوی تناسب دارد.

جمع بندی

بنابراین بسیاری مسائل شرح داده شده قبلی ریشه در آماده سازی ضعیف سطح، ساخت یا عمل آوری ضعیف ورقه دارد. متاسفانه، این مسائل همگی بطور منطقی و به سهولت می توانند تحت کنترل شما باشند و چند کار ساده برای رفع آنها وجود ارد. بنابراین طبق انتظارات مشتری خودتان، TDS، آماده سازی عالی سطح و مدیریت خط تولید خوب، می توانید مردودی سفارشات را کاهش دهید و یک کار عالی بوجود آورید.

برای مطالعه مطالب کاربردی، بخش مقالات سایت را دنبال کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 47951 – 021 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.