مقالات

رنگ پودری و ساختمان سبز

رنگ-پودری-و-ساختمان-سبز

چگونه رنگ پودری می تواند به کاربردهای معماری (ساختاری) در دستیابی به گواهینامه های زیست محیطی کمک کند.

صنعت معماری، هنگامی که صحبت از نگرانی های زیست محیطی می شود، با چالش های زیادی روبرو می شود و به درستی هم چنین است. در حالی که می توانید به سرعت متوجه شوید که دارید در مورد مسائل نظارتی بحث می کنید، در پایان روز، همه ما به محیط زیست اهمیت می دهیم. همه ما خواهان نوشیدن آب تمیز و تنفس هوای تمیز هستیم. در نهایت، دستورالعمل ها، مقررات و فرآیندهای صدور گواهینامه ابزاری اساسی برای اطمینان از انجام صحیح کلیه مراحل، جهت حفاظت از محیط زیست هستند.

در پست های اخیر وبلاگ، در مورد اینکه چگونه رنگ پودری می تواند راهی عالی برای سازندگان، برای دستیابی به رهبری در طراحی انرژی و محیط زیست (LEED) باشند اشاره کردیم. مجموعه رنگ پودری تهران، افتخار می کند که هر مرحله از فرآیند آن برای حفظ انطباق با تمام مقررات زیست محیطی در مورد آلودگی جوی طراحی شده است.

رنگ پودری یکی از تمیزترین گزینه های موجود برای روکش قطعات معماری (ساختاری) می باشد. کارشناسان مجموعه بر آزمایش های داخلی، سیستم های پیش تصفیه و مدیریت فاضلاب برای شرکت، نظارت می کنند.

“یکی از مزایای استفاده از رنگ پودری برای بازار معماری (ساخت و ساز) این است که پودرها ضایعات و بسیار کم و بدون VOC دارند .”

رنگ پودر مزایای زیست محیطی و پایداری را به همراه دارد زیرا حاوی VOC کمی است ، اغلب ، با یک لایه موثر است و می توان مواد پاششی بیش از حد را جمع آوری و دوباره استفاده کرد

فناوری رنگ پودری، یکی از روش های کار تکمیلی می باشد که با هدف از بین بردن زباله ها از محل کار ساخته شده است. یکی از بزرگترین مزایای رنگ پودر سازگاری با محیط زیست است. موادی که برای رنگ پودری استفاده می شوند، حاوی حلال و ترکیبات آلی فرار (VOC) کم یا به کل هیچی هستند. علاوه بر این، رنگ های پودری اغلب با یک لایه موثر هستند، به این معنی که از مواد کمتری استفاده می شود و انرژی کمتری برای استفاده و فرآیند پخت نیاز دارد.

استفاده از رنگ پودری همچنین می تواند به از بین بردن مواد زائد کمک کند، زیرا پس از استفاده، می توان مقدار زیادی اسپری رنگ پودر را بازیافت و دوباره استفاده کرد. اسپری بیش از حد برای هر دو پودر مورد استفاده در رنگ پودری، و همچنین ساینده های مورد استفاده در انفجار برای آماده سازی سطح، قابل جمع آوری، و برای استفاده مجدد کاملا مناسب می باشد. این نوع اقدامات احیا (ترمیمی) در حالی که تأثیرات زیست محیطی را به حداقل می رساند، هزینه های زیاد را پایین نگه می دارد.

Keystone Koating روکش هایی با مشخصات AAMA 2604 و AAMA 2605 را ارائه می دهد، که به سازندگان کمک می کند تا از مزایای محیطی برخوردار شوند. روکش های پودری AAMA 2604 با رزین های پلی استر بسیار مقاوم فرموله می شوند و باعث حفظ رنگ و براقیت، برای تقریباً پنج سال در معرض قرار گرفتن، می شوند. AAMA 2605 دارای مشخصات بیرونی با عملکرد بالا است که تقریباً 10 سال مقاومت در برابر هوا، رطوبت و اشعه ماورا بنفش را ارائه می دهد.

این مزایا در دوام و همچنین کمترین تاثیری که فرآیندهای رنگ پودر، بر محیط زیست وارد می کند، به مواد کمک می کند تا استانداردهای تعیین شده توسط شورای ساختمان سبز ایالات متحده (USGBC) را در برنامه تجاری LEED برآورده کنند.

گواهینامه LEED

LEED توسط شورای ساختمان سبز ایالات متحده توسعه یافته است و بیشترین برنامه صدور گواهینامه ساختمان سبز مورد استفاده در جهان می باشد. این برنامه بر اساس یک سیستم نقطه ای تعیین می شود که یک ساختمان معین، از نظر محیطی چه ویژگی هایی دارد. این گواهینامه معیارهایی مانند بهره وری آب، مصرف انرژی و انتشار CO2 را در نظر می گیرد. معیارهای دیگر در نظر گرفته شده، مواد و فرایندهای مورد استفاده در ساخت ساختمان است. اساساً، اگر ساختمان شما امتیاز کافی دریافت کند، گواهینامه دریافت می کند و نمره بالاتر می تواند به سطح بالاتری از گواهینامه منجر شود.

اما سازندگان چگونه می توانند گواهینامه LEED را دریافت کنند؟

EPD ها

موادی که استفاده می کنید تفاوت ایجاد می کند. یک عامل مهم در کار برای ساخت و ساز، سازگار با محیط زیست، در نظر داشتن اعلامیه های (اطلاعات) محصولات زیست محیطی (EPD) هنگام انتخاب موادی است که برای ساخت استفاده می شود. EPD اسنادی با اعتبار بین المللی می باشند که می تواند به مواد و فرایندهای مورد استفاده برای ایجاد محصول اعطا شود. موادی که با استفاده از منابع پاک ایجاد می شوند و تأثیرات مخرب زیست محیطی را محدود می کنند می توانند یک EPD را کسب کنند.

در پایان روز ، وقتی یک پروژه ساختمانی از مواد بیشتری با EPD استفاده می کند ، احتمالاً واجد شرایط دریافت گواهینامه LEED می باشد .

فرآیندهای سبز

مانند بسیاری از روکش های پودری ، Keystone Koating می گوید که از آنجا که روکش پودری فاقد VOCs و آلاینده های خطرناک هوایی (HAPs) است ، فرآیند آن تقریباً هیچ آلودگی هوا ای ایجاد نمی کند – حتی برای سفارشات با حجم زیاد و مقدار قابل توجه .

علاوه بر این ، این شرکت استفاده از روشهای تولید سبز را ، شامل یک سیستم پیش تصفیه 8 مرحله ای می داند که متکی به آب جمع شده باران است و تخلیه فاضلاب را از طریق روشهای تبخیر از بین می برد .

نولت توضیح می دهد : “ما یک مخزن داریم و آب باران را از پشت بام خود جمع می کنیم . ما این کار را از طریق سیستم تصفیه آب RO [اسمز معکوس] انجام می دهیم و از آن برای سیستم پیش تصفیه خود استفاده می کنیم .”

نولت اضافه می کند که فاضلاب از طریق لخته ساز رسی (گلی) رد می شود تا مواد جامد را فیلتر کند و سپس به اواپراتورها ارسال می شود . نولت می گوید که بیش از 90٪ فاضلاب با استفاده از حرارتی که از انتهای خروجی کوره های پخت شرکت تولید می شود ، تبخیر می شود . تأسیسات Lititz و Mifflintown ، هر دو این شرکت ها ، از سیستم های گرمایشی مادون قرمز کم مصرف برای تسریع روند پخت و کاهش اثر کربن آن استفاده می کنند . این شرکت برای به حداکثر رساندن مجموعه اشباع بیش از حد خود ، از سیستم ها و تکنیک های طراحی شده برای حداکثر احیای (ترمیم) پودر استفاده می کند .

مشارکت با سازندگان

یکی از مزایای جذاب روکش پودرب از همان ابتدا ، پتانسیل آن در کاهش ضایعات ، و همچنین کاهش هزینه های مواد و به منظور افزایش پایداری ، بوده است . دوام و مزایای محیطی این ماده باعث می شود روکش برای بسیاری از کاربردهای معماری (ساختاری) یک انتخاب عالی باشد . به دست آوردن درک درست ، از چگونگی دستیابی به چنین گواهینامه هایی مانند LEED می تواند به عملیات روکش پودری ، در همکاری بهتر با شرکت های معماری و ساختمانی کمک کند تا بتوان به آنها در تعیین روکش های مناسب برای پروژه ساختمانی کمک کرد .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.