مقالات

رنگ پودری چیست؟ مزایای آنها چیست؟

رنگ پودری چیست؟ مزایای آنها چیست؟

رنگ پودری چیست؟ این سوالی است که اکثر آماتورها در بخش تولید فولاد، آلومینیوم و فلز همچنان می پرسند. زمانی که مشتریان در صنعت فلز هستند یا زمانی که یک معمار روش های مختلفی را برای پوشش محصولات فلزی خود به آنها ارائه می دهد، معمولاً برای مشتریان سؤال می شود که پوشش های پودری چیست.

بنابراین، رنگ پودری چیست؟
هنگام تولید محصولات فلزی، برای داشتن ظاهری جذاب، لازم است که محصول نهایی را پولیش یا پرداخت کنید. پوشش مایع و صفحات فلزی محصولات غالب مورد استفاده در تکمیل فلز بودند. با این حال، در چند سال اخیر، صنعت ساخت فلز، رنگ پودری را به عنوان یکی از بهترین روش‌های تکمیل فلز انتخاب کرده است.

رنگ پودری نوعی پوشش است که در ساخت فلز به صورت پودر خشک با جریان آزاد اعمال می شود. در بیشتر موارد، بهترین رنگ پودری به صورت الکترواستاتیک اعمال می شود و سپس تحت حرارت کنترل شده پخت می شود.

پس از درک اینکه رنگ پودری چیست؟ مهم است که دلیل ترجیح آن بر رنگ مایع در ساخت فلز را مشخص کنیم.

  1. تاثیر طولانی مدت
    رنگ پودری حرفه ای برای مدت طولانی شناخته شده است که محصولات فلزی را با پوششی سخت و بادوام می گذارد. آمارها نشان می دهد که رنگ پودری مایع یکی از سخت ترین پوشش های فلزی است که در سطوح صنعتی، تجهیزات تجاری و کالاهای مصرفی یافت می شود. اکثر محصولاتی که تحت این نوع پوشش قرار گرفته اند می توانند در شرایط سخت مانند آب و هوای شدید، برخورد فیزیکی و تماس شیمیایی مقاومت کنند.
  2. مقاومت در برابر خوردگی
    محصولات فلزی همیشه در معرض خوردگی و زنگ زدگی هستند. بیشتر محصولات صنعتی که در فضای باز قرار دارند در اثر بارش برف، تگرگ و باران کوبیده می شوند. در جاهایی که از رنگ پودری استفاده می شود، زنگ زدگی و خوردگی رخ نمی دهد. این نوع پوشش به طور یکنواخت اعمال می شود و فلز را در داخل می پوشاند و در نتیجه از نفوذ رطوبت از منافذ فلزی جلوگیری می کند. این می تواند باعث زنگ زدگی شود.
  3. ایمن از نظر محیط زیست
    رنگ رایج به دلیل وجود زیاد ترکیبات آلی و فلزات سنگین برای محیط زیست بی خطر شناخته شده است. با این حال، پوشش های پودری حاوی ترکیبات آلی فرار ناچیز (VOC) هستند. علاوه بر این، پرداخت حرفه ای انتشار گازهای گلخانه ای را حذف می کند و رنگ پودری را به یکی از ایمن ترین و دوستدار محیط زیست محصولات تبدیل می کند. تعداد زیادی از سازندگان فلز به دلیل فوایدی که برای محیط زیست دارد، جذب رنگ پودری شده اند.
  4. تطبیق رنگ سفارشی
    رنگ پودری گزینه های انتخاب متعددی را برای مشتریان فراهم می کند زیرا مطابقت رنگ سفارشی را ارائه می دهد. رنگ های پایانی را می توان برای مطابقت با انتخاب خاص مشتری سفارشی کرد. شما می توانید رنگی را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه و ترجیحات شما باشد. تطبیق رنگ سفارشی در تشخیص محصول و جذابیت زیبایی ضروری است. واحدهای تجاری از تطابق رنگ سفارشی سود می برند زیرا به یکنواختی در محصولات و محل خود علاقه دارند.
  5. مقرون به صرفه بودن
    جنبه های اقتصادی باعث می شود که رنگ پودری برای بسیاری از افرادی که محصولات فلزی خریداری می کنند ترجیح داده شود. رنگ پودری در مقایسه با رنگ مایع رایج ارزان است. فرآیند کلی درگیر در رنگ پودری زمان بر نیست، که به معنای هزینه کمتر نیروی کار است. پول کمتری مصرف خواهید کرد و کت در مدت کوتاهی درمان می شود. این یک موقعیت برد-برد برای همه طرف های درگیر فراهم می کند.
  6. پوشش با کیفیت / پایان
    اگر علاقه مند به پرداخت با کیفیت بالا هستید، باید به جای رنگ آمیزی مایع، به سراغ رنگ پودری بروید. این یکی از باکیفیت ترین پرداخت ها را ارائه می دهد که بعید به نظر می رسد به مقدار زیادی به آن برسید. پودر با هم جریان می یابد و سطحی یکنواخت را در کل واحد ایجاد می کند. مستعد چکیدن یا ناهمواری نیست که هر نوع سندبلاست را از بین می برد.
  7. آسان برای نگهداری
    هیچ حلال یا پاک کننده خاصی برای حفظ رنگ پودری در طولانی مدت مورد نیاز نیست. کت را می توان به راحتی با آب صابون معمولی شسته یا پاک کرد. علاوه بر این، رنگ پودری در برابر خوردگی، زنگ زدگی و خراش مقاوم است. این بدان معنی است که شما نیازی به نگرانی در مورد تعمیر و نگهداری ندارید.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: WHAT ARE POWDER COATINGS? WHAT ARE THEIR BENEFITS?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.