مقالات

رنگ پودری چیست و به سؤالات دیگر پاسخ داده شده است

رنگ های پودری چیست و به سؤالات دیگر پاسخ داده شده است

اگر به دنبال پوششی هستید که دوام و کیفیت را ارائه دهد، به احتمال زیاد شنیده اید که رنگ پودری ممکن است محصولی برای شما باشد. اگر با این فرآیند آشنایی ندارید، ممکن است بپرسید “پوشش های پودری چیست؟” امروز، ما در مورد اینکه پوشش‌های پودری چیست، چه چیزی می‌تواند پروژه شما را ارائه دهد و چه تفاوتی با رنگ سنتی دارد، بحث خواهیم کرد.

رنگ های پودری چیست؟

رنگ پودری که در دهه 1960 معرفی شد، یک فرآیند تکمیل خشک است که بر روی انواع تجهیزات صنعتی استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست، علیرغم اینکه از پودر تشکیل شده است، پوشش های پودری 100% جامد در نظر گرفته می شوند. بر خلاف همتایان مایع خود، آنها نیازی به استفاده از حلال در فرمولاسیون خود ندارند. این روکش ها در طیف گسترده ای از بافت ها و رنگ ها برای مطابقت با هر نیاز صنعتی موجود هستند.

رنگ پودری چگونه کار می کند؟

پوشش‌های پودری بر اساس سیستم‌های رزین پلیمری ساخته شده‌اند و با مواد درمانی، رنگدانه‌ها، مواد تراز کننده و سایر افزودنی‌ها ترکیب می‌شوند. این مواد با هم مخلوط می شوند، خنک می شوند و به پودر یکنواختی شبیه نشاسته ذرت یا آرد تبدیل می شوند. سپس، پس از ایجاد پودر، متخصصان از فرآیندی به نام رسوب اسپری الکترواستاتیک (ESD) استفاده می‌کنند که در آن پودر با استفاده از تفنگ اسپری اعمال می‌شود. تفنگ اسپری از یک بار الکترواستاتیک استفاده می کند که سپس به قسمت زمینی که روی آن اعمال می شود جذب می شود. سپس، پس از استفاده از پودر، محصول به یک کوره پخت می رود. هنگامی که گرما اضافه می شود، آنها یک چگالی زنجیره ای با لینک بالا ایجاد می کنند که در برابر شکسته شدن بسیار مقاوم است (که باعث دوام پوشش های پودری می شود).

روش دیگر رنگ پودری که به عنوان رنگ پودری مایع شناخته می شود، قسمت های از پیش گرم شده را در ظرفی از پودر سیال کننده فرو می برد. گرمای حاصل از قطعه باعث ذوب پودر می شود که پوشش را کامل می کند. بسته به فرآیندی که خدمات رنگ پودری حرفه ای شما از آن استفاده می کند، درمان پس از غوطه وری نیز ممکن است ضروری باشد.

چه نوع محصولاتی را می توان با پودر پوشش داد؟

متخصصان می توانند روی انواع محصولات، از فلز، پلاستیک، تا تخته فیبر چگالی متوسط، به یک روکش حرفه ای دست یابند.

مزایای رنگ پودری چیست؟

دوام یکی از بهترین ویژگی های رنگ پودری است که از ماشین آلات صنعتی سنگین گرفته تا محصولات خانگی که هر روز استفاده می شوند محافظت می کند. دوام آن به آن اجازه می دهد تا در برابر خراش ها، خراش ها، ساییدگی ها و سایر نشانه های ساییدگی که می توانید بر روی آن ایجاد کنید بایستد.

رنگ پودری علاوه بر اینکه پوششی بادوام برای تجهیزات شماست، مقرون به صرفه، سازگار با محیط زیست و استفاده آسان است. کمبود VOC ها و حلال ها آن را به یک انتخاب قوی تبدیل می کند، زیرا در طول زمان برای اپراتورها کمتر مضر هستند.

رنگ پودری در مقابل رنگ کنم؟

به طور خلاصه: رنگ پودری فرآیندی زمان‌برتر از رنگ مایع است. با این حال، با این سرمایه گذاری زمانی، می توانید انتظار داشته باشید که یک پایان جذاب و بادوام ببینید که محصولات شما برای سال های آینده دوام می آورد.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: WHAT ARE POWDER COATINGS AND OTHER QUESTIONS ANSWERED

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.