مقالات

قطعات روزمره‌ای که نمی توانید روی آنها رنگ پودری اعمال کنید

قطعات روزمره‌ای که نمی توانید روی آنها رنگ پودری اعمال کنید

رنگ پودری یک گزینه عالی برای افزودن یک لایه محافظ قوی به طیف وسیعی از قطعات است. همچنین دوام طولانی مدتی را برای ابزارها، تجهیزات و سطوح بزرگ فراهم می کند و جذابیت و زیبایی بیشتری را برای سطح یا بخش پوشش داده شده ارائه می دهد.

با این حال، نمی توان بر روی هر نوع اقلامی رنگ پودری اعمال کرد. انواع خاصی از مواد وجود دارد که این نوع رنگ جذب آنها نمی شود.

چه چیزی را می‌توانید رنگ پودری اعمال کنید، و به چه نوع و جنس رنگی باید توجه کنید یا از آنها دوری کنید؟

در اینجا نگاهی اجمالی به آنچه باید بدانید به عنوان راه حلی برای پروژه بعدی خود، به ویژه در مورد موادی که هرگز نباید اقدام به رنگ پودری کنید، آورده شده است:

چوب: چوب در برابر دمای مورد نیاز برای جذب رنگ بر روی سطح قطعه مقاومت نخواهد کرد. رنگ پودری نیز فقط روی سطوحی که رسانای الکتریکی هستند قابل اجرا است و این همیشه در مورد چوب صدق نمی‌کند. حتی زمانی که از فرآیندهایی با دمای پایین و نوع الکترواستاتیک چوب، مانند تخته فیبر با چگالی متوسط (MDF) استفاده می‌کنید، بعید است که نتایج عالی به دست آورید. بهتر است راه حل متفاوتی برای پوشش چوب پیدا کنید، مانند پلی اورتان یا انواع دیگر لاک.

پلاستیک‌ها: پلاستیک‌ها نمی‌توانند گرمای کوره های مورد استفاده برای این نوع رنگ را تحمل کنند – مدت‌ها قبل از اینکه کوره به دمای پخت برسد، ذوب می‌شوند. همچنین فقدان بار الکتریکی، پوشش پودری را به عنوان گزینه ای برای اکثریت قریب به اتفاق مواد پلاستیکی رد می کند.

شیشه: برای چسباندن رنگ بر روی شیشه، باید کارهای بیشتری انجام دهید. این ممکن است شامل اضافه کردن یک قطعه فلز در یک طرف شیشه باشد، اما این روش به خصوص قابل اعتماد یا مؤثر نیست. به علاوه، همه اشیاء شیشه ای قادر به تحمل دمای مورد نیاز برای ایجاد سطوح رنگ با کیفیت بالا نیستند.

هر ماده دیگری بدون بار الکتریکی: اگر بخواهید سطحی را که بار الکتریکی ندارد با پودر پوشش دهید، اسپری به جسم نمی چسبد. ممکن است بتوانید انواع خاصی از اقلام را از قبل گرم کنید و فرآیندهای مورد نیاز را در حالی که هنوز داغ هستند انجام دهید تا احتمال چسبندگی رنگ افزایش یابد، اما پوشش پس از تماس با جسم ذوب می شود. انجام این روش می تواند دشوار باشد زیرا در این صورت ممکن است از رنگ پودری بیش از حد استفاده کنید که می تواند یکپارچگی پوشش را به خطر بیندازد.

رنگ پودری یک گزینه عالی برای بسیاری از انواع قطعات است، اما راه حلی برای استفاده برای هر منظوری نیست. انواع خاصی از مواد به سادگی قرار نبود پوشش پودری شوند. اگر مطمئن نیستید که ماده انتخابی شما در برابر فرآیند رنگ پودری مقاومت می کند یا خیر، قبل از تصمیم به سرمایه گذاری در رنگ‌آمیزی، باید حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اینکار می توانید با کارشناسان مجموعه رنگ پودری تهران تماس بگیرید. شماره تماس مجموعه: 47951 021

منبع: Common Materials You Cannot Powder Coat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.