مقالات

لیست همه‌ی چیزهایی که برای رنگ کردن دیوار لازم دارید

tehran-p-c.com

مانند همه‌ی کارهای دیگری که آدم چندین بار آن‌ها را انجام می‌دهد، بعد از یاد گرفتن قلق کار، تفریح می‌کند. چند لباس کهنه بپوشید، وسایل زیر را آماده کنید و بعد از چند ساعت فعالیت فیزیکی یک فضای کاملا جدید را تجربه کنید.
در این مقاله من توصیه‌های شخصی خودم پس از تجربه‌های فراوان را آورده‌ام که بهتر است آن‌ها را به ترتیب آماده کنید. حین رنگ کردن شما با این کار می‌توانید وضعیت بهتری داشته باشید و سریع‌تر کار خود را پیش ببرید.

[woodmart_title color=”alt” align=”right” style=”underlined” woodmart_css_id=”5e2230c7bed5f” title=”وسایل مورد نیاز” woodmart_empty_space=”” title_width=”100″]

بتونه و قاشق مخصوص آن – برای پر کردن سوراخ‌های دیوار
کاغذ سمباده باکیفیت – برای صاف کردن بافت و لبه‌های تیز یا برآمدگی‌های روی دیوار
ترکیب آب و صابون – خاک یا روغن روی دیوار را تمیز کنید
چسب نقاشی – برای مشخص کردن مرز رنگ و تمیز بودن کار. همچنین از این چسب برای پوشاندن ابزار موجود در محل و پریزها استفاده کنید

[woodmart_title color=”alt” align=”right” style=”underlined” woodmart_css_id=”5e2230d499f99″ title=”آماده کردن دیوار” woodmart_empty_space=”” title_width=”100″]

قبل از رسیدن به بخش تفریحی مهم است که چند ساعتی را برای آماده کردن دیوار خانه‌تان صرف کنید. سوراخ‌ها را پر کنید. دیوار را تمیز کنید و سمباده بکشید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

[woodmart_title color=”alt” align=”right” style=”underlined” woodmart_css_id=”5e2230e12c905″ title=”وسایل رنگ کردن” woodmart_empty_space=”” title_width=”100″]

پارچه نازک یا پلاستیک – برای پوشاندن اسباب خانه و کف زمین. البته اگر می‌توانید وسایل را برای مدتی خارج از اتاق ببرید بهتر است. روزنامه‌های کهنه هم می‌توانند استفاده شوند اما اگر کف خانه‌ی شما موکت شده است توصیه نمی‌شود.
قلموی رنگ زاویه‌دار – برای رنگ کردن گوشه‌ها. شما می‌توانید بدون شره کردن رنگ گوشه‌ها و لبه‌ها را تمیز رنگ کنید. اگر این وسیله را نخرید احتمالا رنگ کردن گوشه‌ها سخت می‌شود و بعید است کار تمیزی از آب در بیاید.
قلم موی رنگ صاف ۳ اینچی – برای رنگ کردن اطراف مرزی که مشخص کرده‌اید این قلمو می‌تواند به کار بیاید.
رولر رنگ آمیزی و کاور رولر – بیشتر رنگ را با رولر انجام دهید. این روش در مقایسه با قلم موی رنگ معمولی بسیار سریع‌تر است. اگر شما در حال رنگ کردن اتاق بزرگی هستید یا جایی که سقف بلندی دارد از یک ستون نقاشی استفاده کنید. با این کار می‌توانید دستتان را به جای دورتری برسانید.
نکته: در انتخاب کاور رولر دقت کنید. بعضی از کاور رولرها برای دیوارهای صاف طراحی شده‌اند و بعضی برای دیوار آجری و برخی برای رنگ کردن سطحی بسیار صاف مانند سطح فلزی.
سینی رنگ – برای نگه داشتن بخش‌های کوچک رنگ که آماده کرده‌اید. همچنین برای جلوگیری از ریختن قطرات رنگ روی زمین و نیاز نداشتن به مالیدن قلممو به قوطی رنگ چرا که ممکن است روی قوطی گرد و خاک نشسته باشد.

[woodmart_title color=”alt” align=”right” style=”underlined” woodmart_css_id=”5e2230ef2b340″ title=”رنگ کردن” woodmart_empty_space=”” title_width=”100″]

پرایمر – پرایمر یک لایه‌ی پوشاننده‌ی زیر رنگ است. اگر شما بر روی دیواری کار می‌کنید که رنگ دارد با این کار می‌توانید رنگی یک‌دست داشته باشید. همچنین پرایمرها مواد تثبیت‌کننده دارند که باعث می‌شود رنگ به دیوار به‌خوبی بچسبد و یکپارچه‌تر به‌نظر بیاید. همچنین دیگر رنگ از نقاط بالاتر شره نمی‌کند و نیاز نیست زمان زیادی را صبر کنید. بیشتر رنگ‌های موجود در بازار گزینه‌ی پرایمر مخلوط را هم دارند که می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند.
رنگ‌های دور از مرز – بخش تفریحی کار. البته جدای از انتخاب رنگ که آن هم جذابیت خودش را دارد.
رنگ فلت – برای جاهایی که عبور و مرور کم است و سقف. این رنگ چون کدر است و درخشش ندارد و آن را سخت‌تر می‌توان پاک کرد.
رنگ‌های اطلسی و پوست تخم مرغی – مناسب برای محل‌های پر رفت و آمد مانند اتاق خواب یا هال خانه. این رنگ‌ها به سادگی می‌توانند پاک شوند و میزان رنگی که بازتاب می‌کنند معمولا مناسب است.
رنگ براق – این مدل رنگ برای گوشه‌ها، قاب پنجره یا سطوح کوچکتر است. این رنگ‌ها برای دیوار توصیه نمی‌شوند.

برای کسانی که نسبت به رنگ داخلی نگرانند باید بگویم که نگران نباشید. ممکن است بار اولی که شما آن را امتحان می‌کنید مانند کارهای باب راس شاهکاری به دست نیاید. اما به قول باب راس «نگران نباشید، هیچ اشتباهی وجود ندارد. تنها تصادفات خوب پیش می‌آیند.»

 

مقالات مرتبط:

رنگ دکوری سنگ مرمر

رنگ کردن وسایل چرمی (روکش چرم، کفش، کمربند، کیف پول)

تمام فلزات را نمی‌توان با رنگ پودری رنگ کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.