مقالات

مزایای رنگ پودری در نقاشی صنعتی

مزایای رنگ پودری در نقاشی صنعتی

رنگ پودری یک فرایند جذاب است که مزایای بی شماری را برای سطح های نیازمند رنگ فراهم می کند. در کاربرد های نقاشی صنعتی، از رنگ پودری به طور گسترده برای محافظت از سطوح و اطمینان خاطر از بهترین نتیجه پایانی که با رنگ های معمولی حاصل نمی شود، استفاده می شود. در اینجا برخی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد امروزه رنگ های پودری ذکر شده است:

سطوح رنگی در هر محیطی به راحتی خراشیده یا آسیب می بینند . در مقابل ، رنگ پودری از یک رزین ضخیم به عنوان پایه استفاده می کند، که حتی در صورت خراشیده شدن جزئی، نیز از سطح محافظت می کند. رنگ پودری به دلیل طرز چسبیدن روی ماده در طول فرایند استفاده، کمتر امکان پوسته پوسته شدن یا جدا شدن از آن را دارد. علاوه بر آن، سطوح رنگ شده با پودر، همانند رنگ معمولی که در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب یا آب و هوا، کمرنگ می شوند، نیستند.

انتخاب رنگ

مخلوط کردن و تطبیق رنگ ها می تواند فرایند دشواری باشد. با تشکر از فرمول منحصر به فرد پودری که در رنگ پودری استفاده می شود، گزینه های رنگی و پایانی تقریبا نامحدودی وجود دارد. چه صورتی براق بخواهید چه سفید ساتنی، امکانات روکش پودری گسترده ترین طیف رنگی را که می توانید در هر مکان پیدا کنید را ارائه می دهد.

سازگاری با محیط زیست

رنگ های مایع باعث ایجاد ضایعات و اسپری های بیش از حدی می شود که همگی حاوی حلال های مضر هستند . این حلال ها به ذرات معلق در هوا تبدیل می شوند که برای سلامت شما و به طور کل، محیط زیست مضر می باشند. رنگ پودری با استفاده از یک بار الکترواستاتیک رنگ پودر شده می باشد که، آن را محکم به فلزی که در حال رنگ کردن آن هستید میچسباند. هر گونه ضایعاتی را می تواند بدون آنکه در هوا رها شود، سریعا پاکسازی کرد. نگرانی های کمتری در مورد فیلتراسیون و و دفع، در مورد مواد روکش پودری وجود دارد.

اجرای سریع

از آنجا که رنگ پودری، یک سطج جامد یکدست که در هم ذوب شده است ایجاد می کند، خود روکش می تواند به صورت یکباره اعمال شود. تنها کاری که تکنسین شما انجام بدهد این است که سطح مورد نظر را کاملا بپوشاند و سپس قطعه را یکباره در کوره پخت بگذارد. این کار باعث ذوب شدن رزین و به وجود آمدن پیوند محکم و بادوامی در عرض چند دقیقه می شود. نیازی به چند لایه رنگ یا زمان زیادی برای خشک شدن و سنباده زدن نیست. اگر شما رنگ نهایی محصولتان را به سرعت و با کمترین نقص می خواهید، رنگ پودری راهی است که باید انتخاب کنید.

مقرون به صرفه

برای شرکت های صنعتی، هزینه رنگ پودری یک امتیاز مهم دیگر است. به طور کلی، پودر مورد استفاده در این کاربرد ها، قیمت کمتری نسبت به رنگ های مایع دارد. این امر تحت مقررات کمتری می باشد و در همان وهله اول هزینه کمتری در رابطه با تولید پودر وجود دارد. علاوه بر هزینه مواد اولیه، باید این واقعیت را در نظر بگیرید که، کاربرد ها به گونه ای ساده سازی شده اند که هزینه های نیروی کار را نیز به شدت کاهش می دهد. وقتی که ار رنگ پودری استفاده می کنید می توانید در هر نوبت، پولتان را پس انداز کنید.

حداقل نگهداری

با سطوح رنگ شده با رنگ مایع، سیستمی برای تازه نگه داشتن ظاهر رنگ آمیزی وجود دارد که معمولا شامل واکس زدن، براق کردن، استفاده از حلال های ویژه و کلی موارد دیگر می شوند. باز هم، تمام این مواد شیمیایی باعث بی ثباتی در محیط رنگ اصلی می شوند. در مقابل، سطوح رنگ شده با پودر کاملا مهر و موم و چسبیده اند ، بنابراین تنها کاری که نیاز به انجام آن خواهید داشت، این است که آن را به سرعت با آب و صابون پاک کنید. به دلیل دوام فوق العاده سطح، شما نیاز نیست نگران خراش های کوچکی باشید که در سطح رنگ شده وجود دارد .

این دلایل ، مهم ترین دلایلی هستند که امروزه کاربرد رنگ پودری بسیار مهم می باشد. این کار اهداف داخلی و خارجی زیادی را به شما ارائه می دهد ، به شما امکان می دهد در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید، ضمن اینکه از بالاترین کیفیت نهایی موجود در بازار نیز بهره مند می شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر، همین امروز با ما تماس بگیرید و از سرویس های خدمات رنگ پودری ما سوالاتتان را بپرسید. (شماره تماس: 47951-021)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.