مقالات

مزایای رنگ پودری و پودرهای مختلف موجود برای استفاده

مزایای رنگ پودری و پودرهای مختلف موجود برای استفاده

تولیدکنندگان قطعات فلزی برای تزئین و محافظت از محصولات خود به رنگ پودری متکی هستند. اینها دو عملکرد و مزایای رنگ پودری ها هستند. به لطف رنگ پودری، محصولات فلزی یک روکش حرفه ای با کیفیت بالا دریافت می کنند که زیبایی محصول را بهبود می بخشد، در حالی که از خوردگی، بریدگی و خراش جلوگیری می کند. بدون پوشش و تکمیل حرفه ای، بیشتر محصولات فلزی عمر مفید محدودی خواهند داشت زیرا در برابر خوردگی و سایش بسیار آسیب پذیر خواهند بود.

خوشبختانه، از طریق رنگ پودری حرفه ای، می توانید از محصولات فلزی خود محافظت کرده و چرخه عمر آنها را افزایش دهید. در اینجا مزایای استفاده از رنگ پودری روی محصولات فلزی شما آورده شده است.

انواع مختلفی از پودرها برای استفاده در دسترس هستند

پودرهای مختلف ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی دارند. این پودرها در رنگ‌های مختلف موجود هستند و هر پودر یک پایان منحصر به فرد را به همراه دارد. در اینجا برخی از پودرهای رایج موجود برای تکمیل محصولات فلزی و ویژگی هایی که آنها را منحصر به فرد می کند آورده شده است.

اپوکسی ها: از اولین پودرهایی هستند که برای رنگ پودری حرفه ای استفاده می شوند. در مقایسه با سایر پودرها، اپوکسی ها بهترین مقاومت شیمیایی و خوردگی را دارند. آنها بادوام هستند، چسبندگی عالی به فلزات دارند و به اندازه کافی از سطح فلز برای مدت طولانی محافظت می کنند.
پلی استرها: اینها رایج ترین پودرهایی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. پلی استرها در رنگ‌های مختلف، جلوه‌های ویژه و سطوح براق موجود هستند. اکثر فینیشرهای حرفه ای از پلی استرهای TGIC و غیر TGIC برای تکمیل محصولات فلزی خود استفاده می کنند. پلی استرها دارای مقاومت مکانیکی، مقاومت در برابر ضربه و مقاومت شیمیایی خوبی هستند. این باعث می شود آنها اولین انتخاب پودر برای بسیاری از کاربردها باشند.
پلی استرهای فوق العاده بادوام: در مقایسه با پلی استرهای استاندارد دوام بالاتری دارند. آنها مقاومت بهتری در برابر خوردگی و رطوبت دارند و می توانند رنگ و براقیت خود را برای حدود ده سال بیشتر از پلی استرهای استاندارد حفظ کنند. پلی استرهای فوق بادوام برای کاربردهای مختلف در فضای باز مناسب هستند.
هیبریدهای اپوکسی-پلی استر: آنها ترکیبی از پلی استرها و اپوکسی ها هستند. هیبریدها برای محصولاتی مناسب هستند که به زیبایی زیبایی و پوشش بادوام نیاز دارند. جذاب ترین چیز در مورد هیبریدها این است که می توان آنها را در نسبت های مختلف مخلوط کرد تا بر خواص اپوکسی یا پلی استر تأکید شود.
فلوروپلیمرها: هواپذیری عالی دارند که آنها را برای کاربردهای معماری بیرونی مناسب می کند. آنها حتی در شرایط آب و هوایی نامساعد، رنگ و براقیت را حفظ می کنند.
یورتان ها: پوشش های صاف و دوام بیرونی عالی را ارائه می دهند. آنها معمولاً روی دستگیره‌های در، رینگ‌های خودرو، تهویه مطبوع و تجهیزات کشاورزی اعمال می‌شوند.

رنگ های پودری هزینه های نگهداری پایینی دارند

محصولات فلزی با رنگ پودری به راحتی تمیز و نگهداری می شوند. هنگام تمیز کردن محصولات با رنگ پودری نیازی به استفاده از حلال های خاص نیست. با استفاده از آب و صابون معمولی، کاربر می تواند به راحتی محصولی که با پودر پوشش داده شده را تمیز کند. تولید کنندگان لوازم خانگی مانند اجاق گاز، ماشین لباسشویی و خشک کن برای ارائه یک پوشش حرفه ای بادوام به رنگ پودری متکی هستند. مصرف کننده مدرن به فراتر از جذابیت بصری محصولات نگاه می کند. خریداران قبل از خرید اقلام رایج خانگی مانند لوازم آشپزخانه، سهولت تمیز کردن را در نظر خواهند گرفت. دستگاه‌هایی که دارای پوشش پودری پیشرفته هستند علاوه بر طول عمر طولانی‌تر، به راحتی تمیز و نگهداری می‌شوند.

رنگ پودری دوستدار محیط زیست است

از آنجایی که پوشش‌های پودری از حلال‌ها و مواد شیمیایی مانند پوشش‌های مایع استفاده نمی‌کنند، VOCهای مضر را در هوا منتشر نمی‌کنند. به این ترتیب، استفاده و دور انداختن پودر بدون آسیب رساندن به افراد و محیط اطراف بی خطر است. تمام کننده های حرفه ای از یک تفنگ رنگ آمیزی اسپری برای تکمیل محصولات فلزی خود در غرفه سمپاشی استفاده می کنند. این امکان جمع آوری پودر اضافی و استفاده مجدد از آن را در صورت لزوم فراهم می کند. با انجام این کار، پودر کمتری به عنوان زباله دفع می شود. رنگ پودری یکی از سازگارترین فرآیندهای تکمیل محیط زیست است.

رنگ پودری محصولات شما را در برابر خراشیدگی، خراشیدگی و سایش ناشی از آب و هوای سخت و استفاده روزانه مقاوم تر می کند. رنگ پودری مزایای بیشتری نسبت به پوشش مایع دارد و برای تکمیل وسایل فلزی روزمره مناسب است. کیفیت یک رنگ پودری حرفه ای با انتخاب پودر و طرز کار یک فینیشر حرفه ای تعیین می شود. برای داشتن یک روکش بادوام و زیبا باید به مجرب ترین فینیشرهای رنگ پودری محصول خود اعتماد کنید.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: THE BENEFITS OF POWDER COATING AND THE VARIOUS POWDERS AVAILABLE FOR USE

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.