مقالات

نکاتی برای آماده سازی پروژه خود برای رنگ پودری

نکاتی برای آماده سازی پروژه خود برای رنگ پودری

قبل از اینکه کسی برای عمل جراحی زیر چاقو قرار گیرد، پزشکان ناحیه را قبل از اولین برش تمیز می کنند. بدون پاک کردن کامل، عفونت ناشی از بقایای مضر و آلوده روی پوست ممکن است ایجاد شود. در این مقاله در رابطه با نکاتی برای آماده سازی پروژه خود برای رنگ پودری صحبت می کنیم.

به دلایل مشابه، کار آماده سازی برای رنگ پودری نیاز به تمیز کردن دقیق قبل از کار بر روی یک پروژه دارد. پیروی از این نکات برای آماده سازی پروژه خود برای رنگ پودری می تواند شما را در مسیر درست برای انجام یک کار خوب قرار دهد.

آن را پاک کنید
اولین مرحله در فرآیند آماده سازی، تمیز کردن قطعه است. نیازی به نگرانی در مورد لکه های دائمی یا خوردگی روی یک محصول نیست، زیرا کمی بعد با آن مشکلات مقابله خواهید کرد. هر چربی‌زدای معمولی به خوبی کار می‌کند، با این فرض که هیچ آسیبی به کالا وارد نمی‌کند. استفاده از واشرهای برقی تحت فشار یا برس‌های اسکراب در کنار چربی‌گیر می‌تواند به بخشی از درمان آبگرم که شایسته آن است، ببخشد.

اختیاری: جداسازی قطعات
ما فرض می کنیم قسمتی که پوشش می دهید جدا و آماده کار است. با این حال، سایر قطعات ممکن است نیاز به جداسازی کامل داشته باشند. یک رویکرد یکسان برای پوشش کار نخواهد کرد. در عوض، هر مهره و پیچ کوچک باید رنگ پودری خود را دریافت کند.

پاک کردن رنگ قدیمی
پس از یک شستشوی جامع، تمام سطوح را از اجزای خود، مانند رنگ های پودری یا رنگ های قبلی، پاک می کنید. با این حال، در صورتی که قطعه فاقد پوشش قبلی یا رنگ آمیزی باشد، برداشتن آن ضروری نیست.

از سوی دیگر، اجزای عتیقه گاهی اوقات دارای لایه‌های رنگ یا پوشش زیادی هستند که ممکن است به سختی بدون ایجاد آشفتگی از بین بروند. یک پاک کننده رنگ شیمیایی با کیفیت بالا می تواند در این مرحله نجات دهنده باشد. از آنجایی که لایه برداری شیمیایی پوشش های قبلی را بدون کار دستی حذف می کند، می توانید روی سایر جنبه های پروژه تمرکز کنید.

اختیاری: خروج گاز
خروج گاز شامل پیش پخت این جزء در دماهای بالا برای مدت طولانی تر از زمانی است که برای خشک شدن رنگ پودر لازم است. این روش پخت اولیه روغن های محبوس شده در داخل قطعه را آزاد می کند.

در طول این روش، ممکن است متوجه شوید که یک جزء به دلیل احتراق روغن دود ساطع می کند. اگر داخل قطعه روغنی داشته باشد و از قبل آن را گاز نگیرید، روغن‌ها پس از خشک شدن رنگ پودری خارج می‌شوند و حباب‌ها یا برجستگی‌های کوچکی در پوشش باقی می‌گذارند.

انفجار ساینده
انفجار مدیا ساینده ممکن است تهاجمی ترین روش برای از بین بردن پودر و رنگ قدیمی باشد، اما همچنین موثرترین روش است. رنگ پودری به بهترین وجه به سطحی با مقداری زبری می چسبد. رسانه های ناهموار می توانند سطح یک جزء را منفجر کنند و سطحی صاف با بافت کافی برای واکنش مثبت پودر باقی بگذارند.

اجزای بزرگتر مانند سیستم تعلیق و چارچوب خودروها با وجود نیاز به یک کمپرسور قدرتمند، بیشترین بهره را از سرعت بلسترهای فشار خواهند برد. قبل از خرید یک بلستر، مهم است که مشخصات آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کمپرسور هوای شما می تواند آنها را مدیریت کند.

یک پاکسازی آخر
انفجار ساینده کار فوق العاده ای در از بین بردن تقریباً تمام عیوب انجام می دهد. با این حال، یک لایه کوچک از گرد و غبار باقی خواهد ماند. یک کمپرسور هوا بخشی از گرد و غبار باقیمانده را از بین می برد، اما پاک کردن عمیق با دستکش تمیز نیز لازم است. ابزارهایی که در فرآیند قبل از تمیز کردن استفاده کردید نیز برای این مرحله مفید هستند، اگرچه باید تمیز و بدون استفاده باشند.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: TIPS FOR PREPARING YOUR PROJECT FOR POWDER COATING

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.