مقالات

هر آنچه که باید در مورد رنگ پودری بدانید

هر آنچه که باید در مورد رنگ پودری بدانید

علیرغم اینکه یک جایگزین تکمیل عالی با مزایای فراوان است، بسیاری از مردم هنوز نمی توانند به این سؤالات پاسخ دهند که رنگ های پودری چیست و چگونه برای ایجاد نتایج ایده آل استفاده می شود؟ خوشبختانه، این مقاله شما را قادر می سازد تا در مورد رنگ های پودری و کارهایی که انجام می دهند بیشتر بدانید.

رنگ های پودری چیست؟

رنگ پودری یک روش پوشش خشک است که بیشتر بر روی تجهیزات صنعتی به عنوان روکش فلزی استفاده می شود. از روش الکترواستاتیکی برای اعمال رنگ پودری به صورت پودر خشک استفاده می شود که متعاقباً با استفاده از حرارت پخته می شود. به دلیل تولید روکش های باکیفیت، هم از نظر عملکردی و هم از نظر زیبایی شناخته شده است.

دو نوع رنگ پودری

رنگ های پودری چیست؟ تمایز بین این دو نوع به شما کمک می کند تا درک بهتری از این سوال به دست آورید. نوع اول روکش ترموپلاستیک است که با گرم شدن مایع و فوق العاده نرم می شود. رنگ پودری به دلیل این فرآیند برگشت پذیر و قابل استفاده مجدد است.

پوشش های ترموپلاستیک در مقایسه با پوشش های ترموست ضخیم تر و در نتیجه بادوام تر هستند. در نتیجه ممکن است برای مواد مختلف از جمله قطعات خودرو، فلز و یخچال مناسب باشند.

از طرف دیگر، پودر Thermoset از این نظر منحصر به فرد است که در هنگام پخت پیوندهای شیمیایی ایجاد می کند و بازیافت آن را تقریبا غیرممکن می کند. رنگ های پودری 100% جامد در نظر گرفته می‌شوند، اما برخلاف رنگ های مایع، در تشکیل خود نیازی به حلال ندارند. آنها همچنین می توانند دمای بالا را تحمل کنند زیرا پیوندها از ذوب شدن آنها جلوگیری می کنند. در مقایسه با ترموپلاستیک ها، این نوع به طور قابل توجهی ارزان تر است.

فرآیند درخواست

هنگامی که از پاسخ به چیستی رنگ های پودری آگاه شدید، می توانید به راحتی فرآیند کاربرد مورد نیاز برای دستیابی به نتایج با کیفیت را درک کنید. اولین فرآیند مشخص می کند که رنگ پودری چقدر به طور موثر به سطح فلز می چسبد.

تمیز کردن و آماده سازی سطح به روش های مختلفی مانند شستشوی فسفاته و به دنبال آن شستشو با آب جاری انجام می شود. پس از آن، پودر با استفاده از یک تفنگ اسپری اعمال می شود و فرآیند پخت آغاز می شود.

فواید

این یک جایگزین سازگار با محیط زیست است زیرا قابل بازیافت و قابل استفاده مجدد است. رنگ های پودری مواد شیمیایی آلی سمی را وارد اتمسفر نمی کنند. در حالی که تجهیزات ایمنی هنوز ضروری هستند، مانند سایر روکش‌ها خطر سلامتی قابل توجهی ندارند. رنگ پودری در مقایسه با سایر روکش ها مقرون به صرفه است و ماندگاری بیشتری دارد. آنها همچنین برای مصارف داخلی و خارجی مناسب هستند.

استفاده از رنگ پودری بر روی فلزات به یک اثر کاملا صیقلی دست می یابد و تمیز کردن آن را بسیار آسان می کند زیرا از مواد شیمیایی و رطوبت از تخریب سطح جلوگیری می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، همین امروز با تیم ما تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: EVERYTHING YOU SHOULD KNOW ABOUT POWDER COATING

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.