مقالات

پوشش های قدرتمند: 5 نوع گزینه پودری برای انتخاب

پوشش های قدرتمند: 5 نوع گزینه پودری برای انتخاب

علیرغم آنچه ممکن است شنیده باشید، همه پودرها برابر نیستند. در سطح شیمیایی، برخی از ترکیبات در برابر معیارهای محیطی خاص عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند و پوشش های قدرتمند هستند. به عنوان مثال، مانند محصولی که هرگز از خانه خارج نمی شود، روی رینگ های خودرو از رنگ پودری استفاده نمی کنید. به این ترتیب، مهم است که قبل از انتخاب یک رنگ پودری تقویت شده، کاربرد نهایی را بدانید. بدون هیچ مقدمه ای، بیایید نگاهی به پنج نوع مختلف از گزینه های رنگ پودری حرفه ای و آنچه که بیشتر برای آنها استفاده می شود بیندازیم.

اپوکسی: از نظر ظاهری، رنگ های اپوکسی بسیار صاف و یکنواخت هستند. اگرچه چسبندگی عالی دارند و به شدت در برابر مواد شیمیایی و خوردگی مقاوم هستند، اما در درجه اول برای محصولات داخلی استفاده می شوند. این به این دلیل است که آنها فقط می توانند در برابر حداقل قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش مقاومت کنند و در صورت قرار گرفتن بیش از حد، محو و گچ می شوند.

پلی استر: نسبتاً، پودرهای پلی استر دارای خاصیت چسبندگی قوی و حفظ براقیت عالی هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش هستند. آنها ویژگی های هوازدگی قوی دارند، اما مقاومت شیمیایی کمتری دارند. آنها اغلب در نرده ها و مبلمان تزئینی در فضای باز استفاده می شوند.

نایلون: پودرهای نایلون در درجه اول برای محافظت استفاده می شوند. آنها در برابر طیف گسترده ای از حلال ها و روغن ها مقاومت بالایی دارند و می توانند در برابر آسیب های ناشی از ضربه و سایش مقاومت کنند. از آنجایی که یک سوم قطعات صنعتی روکش پودری دارند و فرسودگی زیادی دارند، نایلون انتخاب خوبی در کاربردهای صنعتی است.

پلی اورتان: تطبیق پذیری پودرهای پلی یورتان این امکان را به آنها می دهد که هم برای محصولات تزئینی و هم برای محصولات کاربردی که قرار گرفتن در معرض بیرون را تجربه می کنند، استفاده شوند. ویژگی های هوازدگی قوی آنها – همراه با عملکرد ضد خوردگی با کیفیت، مقاومت در برابر رطوبت و طیف وسیعی از مواد شیمیایی و روغن – آنها را در چنین مواردی ایده آل می کند.

متالیک: اگر به دنبال ظاهر بصری بسیار جذاب هستید اما نمی خواهید استحکام و دوام را فدای آن کنید، می توانید از پوشش های فلزی استفاده کنید. آنها صرفاً دسته منحصر به فرد خودشان نیستند. ذرات فلزی به سادگی به انواع دیگر ترکیبات پودری اضافه می شوند.

با بسیاری از گزینه های تکمیل حرفه ای در اختیار شما، انتخاب می تواند دشوار باشد. ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از رنگ های مایع، رنگ های پودری یا رنگ های پودری مایع استفاده کنید و سپس به سراغ انتخاب مناسب برای کار بروید. برای یافتن رنگ پودری تقویت شده مناسب برای نیازهای حرفه ای خود وقت بگذارید و ناامید نخواهید شد.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: POWER COATINGS: 5 TYPES OF POWDER OPTIONS TO CHOOSE FROM

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.