مقالات

رنگ پودری در مقابل رنگ متعارف: تفاوت چیست؟

پوشش-پودری-در-مقابل-رنگ-متعارف-تفاوت-چیست؟

رنگ پودری نوعی پوشش برای قطعات و محصولات فلزی است که به صورت پودری با جریان آزاد و خشک اعمال می شود. صنعت لوازم خانگی به تنهایی تقریباً یک سوم کل قطعات صنعتی را تشکیل می دهد که با رنگ پودری پوشش داده می شوند.

اما تفاوت بین رنگ پودری و نقاشی مایع معمولی روی قطعات و محصولات فلزی چیست؟ آیا یک تکنیک بر دیگری ارجحیت دارد؟

تفاوت های اصلی بین رنگ پودری و اسپری رنگ چیست؟
تفاوت شماره یک بین رنگ پودری و رنگ مایع سنتی شما در این است که رنگ پودری برای نگه داشتن اجزای پرکننده و بایندر به صورت مایع به حلال نیاز ندارد. رنگ پودری تحت حرارت پخته شده و به صورت الکترواستاتیک اعمال می شود.

این به پودر اجازه می دهد تا جریان پیدا کند و نوعی پوست روی محصولی که روی آن اعمال می شود تشکیل می دهد. پوشش پودری می تواند به عنوان یک پلیمر ترموپلاستیک یا ترموست باشد و برای ایجاد یک روکش سخت که سخت تر از رنگ معمولی در نظر گرفته می شود، استفاده می شود.

رنگ پودری همچنین مزایای مختلفی را ارائه می دهد که رنگ های معمولی نمی توانند به طور کامل به فلز ارائه کنند. این مزایا عبارتند از:

خطوط تولید رنگ پودری در مقایسه با خطوط تولید پوشش مایع معمولی زباله های خطرناک کمتری تولید می کنند.
پوشش‌های پودری پوشش ضخیم‌تری را بدون افتادگی یا اجرا شدن مانند پوشش‌های مایع معمولی ایجاد می‌کنند.
پوشش پودری طیف گسترده ای از جلوه های ویژه را در اختیار صنایع قرار می دهد که بازسازی آنها با انواع دیگر فرآیندهای پوشش غیرممکن است.
هنگامی که از یک رنگ مایع معمولی استفاده می شود، تفاوت های ظاهری بین خدمات با پوشش افقی و پوشش عمودی وجود دارد. محصولات و اقلامی که به آنها رنگ پودری داده می شود، از نظر ظاهری تفاوت های کمی دارند، حتی اگر پوشش متفاوتی داشته باشند.
می توانید اسپری بیش از حد پوشش پودری را بازیافت کنید، به این معنی که می توانید از کل پوشش بدون هدر رفتن پودر استفاده کنید.
برخلاف پوشش‌های مایع معمولی، پوشش‌های پودری ترکیبات آلی فرار تقریباً صفر یا VOC منتشر می‌کنند.
از کجا می توانم پوشش پودری حرفه ای را در نزدیکی خود تهیه کنم؟
بر کسی پوشیده نیست که پوشش پودری حرفه ای برای ظاهر کلی محصولات شما مفید است. در واقع، انتظار می‌رود ارزش بازار جهانی رنگ پودری تا سال 2020 به 12.48 میلیارد دلار برسد. اما استفاده از هر رنگ پودری حرفه‌ای کافی نیست.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: POWDER COATING VS. CONVENTIONAL PAINT: WHAT’S THE DIFFERENCE?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.