مقالات

پوشش پودری مایع چیست و چرا اینقدر محبوب است؟

پوشش پودر مایع چیست و چرا اینقدر محبوب است؟

انتظار می‌رود ارزش بازار جهانی پوشش‌های پودری تا پایان سال 2020 به 12.48 میلیارد دلار برسد. تولیدکنندگان محصولات و تجهیزات فلزی برای سطح صاف به بهترین پوشش پودری متکی هستند. برای به دست آوردن یک پرداخت حرفه ای، تولید کنندگان فلز تا حد زیادی از پوشش مایع و پوشش پودری استفاده می کنند. امروزه ما یک روش پوشش پودری جدید و پیشرفته به نام پوشش پودری مایع داریم.

پوشش پودر مایع چیست؟

برای درک جامع اینکه پوشش پودر مایع چیست، ابتدا باید پوشش پودری و پوشش مایع را درک کنید. در پوشش پودری از پودر خشکی استفاده می شود که به صورت الکترواستاتیک روی سطح فلز اعمال می شود. سپس سطح توسط نور ماوراء بنفش یا گرما خشک می شود تا ظاهری حرفه ای به آن بدهد. اکثر لوازم خانگی که ما استفاده می کنیم مانند توستر، ماشین ظرفشویی، مایکروویو و یخچال با پوشش پودری ساخته شده اند.

از طرف دیگر، پوشش مایع از مایعاتی مانند رنگ و ناپدید شدن استفاده می کند. پوشش های مایع به حلال ها و حامل های مبتنی بر آب برای اطمینان از کیفیت پوشش متکی هستند. شما مجموعه بزرگی از پوشش‌های مایع برای انتخاب دارید و برای اعمال روی سطوح ظریف مانند چوب و پلاستیک مناسب‌تر هستند.

هر دو روش – پوشش مایع و پوشش رنگ – مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان مثال، پوشش های پودری حاوی ترکیبات آلی فرار (VOC) نیستند، در حالی که پوشش های مایع دارای درصد بالایی از VOC هستند. پوشش پودر مایع بهترین کیفیت را از پوشش مایع و پوشش رنگ می گیرد و آنها را در یک پوشش پودر مایع تقویت شده ترکیب می کند. با انجام این کار، پوشش پودر مایع بهترین هر دو را به تولیدکنندگان می دهد.

با توجه به مزایایی که در زیر مورد بحث قرار می گیرد، این یک روش پوشش برتر است.

زیبایی سطح را تقویت می کند

یکی از اهداف اولیه پوشش، تزئین و محافظت است. با استفاده از یک پوشش پودر مایع، یک تولید کننده می تواند یک پوشش حرفه ای را روی سطح اشیاء اعمال کند. اندازه، طراحی و شکل محصول محدودیتی نیست، زیرا این امر با استفاده از پوشش پودری انجام می شود. به این ترتیب، تولیدکنندگان آزادی بیشتری برای اعمال جلوه های زیبایی شناختی مختلف دارند که تا حد زیادی به ظاهر و احساس کلی سطح پرداخت کمک می کند. این به یک محصول اجازه می دهد تا نه تنها یک روکش سخت و بادوام داشته باشد بلکه سطح جذابی نیز داشته باشد. تولید محصولات با پرداخت حرفه ای راه زیادی در بازاریابی محصولات و افزایش فروش دارد.

فرآیند برنامه آسان

پوشش پودر مایع از سه فرآیند کوتاه استفاده می کند. ابتدا محلول پوشش پودری مایع با استفاده از دستگاه های اسپری دستی بر روی سطحی اسپری می شود یا برس می شود. دستگاه های اسپری تحت فشار هستند و همچنین مجهز به کنترل هایی هستند که به تکنسین اجازه می دهد فشار را تنظیم کند. ثانیاً، به سطح تازه اسپری شده مقداری زمان داده می شود تا خشک شود و تا دمای کار خنک شود. در نهایت، سطح با حرارت دادن در اجاق خشک می شود و پس از انجام این کار، آماده استفاده است. مزیت اصلی این است که پوشش پودر مایع زمان پخت کمی دارد. این به تولیدکنندگان امکان می دهد تا بسیاری از واحدها را پوشش دهند و بهره وری آنها را افزایش دهند.

ضایعات و آلودگی هوا را کاهش می دهد

پوشش پودری مایع حاوی VOCهای کمتری است. این به معنای آلودگی هوای کمتری است که تولیدکنندگان در صورت استفاده از پوشش‌های مایع باید با آن دست و پنجه نرم کنند. از آنجایی که پوشش های پودری مایع به روش ساده و کنترل شده به سطح پاشیده می شوند، زباله کمتری تولید می شود. علاوه بر این، پوشش به طور یکنواخت روی سطح توزیع می شود و زیبایی شناسی کلی سطح را بیشتر تقویت می کند. پوشش پودری مایع نیز به دلیل ضایعات کمتر و همچنین به دلیل اینکه پودر قابل استفاده مجدد است پایدارتر است.

بدون استفاده از پوشش پودری مایع، باید از برخی از مزایای پوشش مایع صرف نظر کنید تا از برخی از مزایای پوشش پودری بهره مند شوید یا برعکس. با این حال، پوشش پودری مایع به شما این امکان را می دهد که از تمام مزایای دو فرآیند پوشش دهی با نرخی مقرون به صرفه بهره مند شوید. پوشش پودری مایع از نظر کاربرد همه کاره است و باعث زیبایی بیشتر سطح می شود. برای خدمات حرفه ای رنگ پودری مایع باید به نمایندگی های با تجربه و مورد اعتماد اعتماد کنید.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: WHAT IS LIQUID POWDER COATING AND WHY IS IT SO POPULAR?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.