مقالات

چرا باید رنگ پودری مایع را برای پرداخت های صنعتی خود در نظر بگیرید

چرا باید رنگ پودری مایع را برای پرداخت های صنعتی خود در نظر بگیرید

تکمیل سطح یک مرحله حیاتی از فرآیند تولید در اکثر کاربردهای صنعتی است. پوشش روی محصولات نهایی شما جذابیت زیبایی را افزایش می دهد و همچنین از سطوح در برابر خوردگی و سایش محافظت می کند. اندازه بازار جهانی رنگ های پودری 12.8 میلیارد برآورد شده است و انتظار می رود تا سال 2028 به 20.8 میلیارد دلار برسد.

بحث بین رنگ پودری حرفه ای و رنگ مایع همچنان ادامه دارد زیرا تولید کنندگان به دنبال فناوری های جدید برای بهبود ظاهر و ماندگاری محصولات خود هستند. پیشرفت تکنولوژی منجر به توسعه یک روش جدید پوشش پیشرفته شده است: رنگ پودر مایع.

رنگ پودر مایع چیست؟

پوشش قدرت مایع شامل استفاده از پودرهای رنگ پودری است که در حلال های مبتنی بر آب پراکنده شده و با ایر براش اسپری می شوند. این امکان را به تولیدکنندگان می دهد تا از دو رنگ رایج صنعتی، رنگ پودری و رنگ آمیزی مرطوب استفاده کنند.

در رنگ پودری از پودر خشکی استفاده می شود که به صورت الکترواستاتیکی روی سطح محصول تولیدی قبل از قرار دادن آن در کوره برای خشک شدن استفاده می شود. باعث ایجاد یک روکش براق می شود که در برابر محو شدن، سایش و خوردگی مقاوم است. اکثر لوازم خانگی مانند یخچال و ماشین ظرفشویی دارای روکش پودری هستند.

از طرف دیگر، رنگ آمیزی مرطوب شامل پاشیدن رنگ یا لاک مایع روی سطح محصول است. ممکن است تولیدکنندگان مجبور شوند قبل از اینکه محصولات را از طریق کوره بفرستند، منتظر بمانند تا رنگ در هوا خشک شود تا آنها را برای یک پرداخت حرفه ای خشک کنند. در نتیجه، ممکن است از نظر گزینه های رنگ موجود، انتخاب بیشتری داشته باشید.

رنگ پودر مایع بهترین هر دو دنیا را به تولیدکنندگان می دهد. افزودن پودرهای رنگ پودری به حلال ها محلولی ژل مانند ایجاد می کند که با هم زدن قابل پاشیدن می شود. در اینجا برخی از مزایای انتخاب فناوری تکمیل حرفه ای جدید آورده شده است.

انعطاف پذیری

اکنون می توان به اثرات متفاوتی که قبلاً از طریق رنگ های پودری قابل دستیابی نبود، دست یافت. می توانید چندین لایه از رنگ ها و افکت های ترکیبی را از یک ترکیب واحد اعمال کنید. می‌توانید رنگ‌ها، رنگ‌های مختلف را روی رنگ‌ها، محو شدن‌ها و سایر افکت‌هایی که به سختی می‌توانستند با پودر یا مایع اعمال کنید.

پایان های باورنکردنی

رنگ پودری مایع به شرکت‌های پوشش‌دهنده حرفه‌ای اجازه می‌دهد تا مخلوط را مانند رنگ مایع روی سطح زیرین اسپری یا با قلم مو بزنند. علاوه بر این، چگالی مولکول آب به پوشش اجازه می دهد تا به طور یکنواخت پخش شود و پوشش ظریف تری ارائه دهد. با این حال، رنگ های پودری ممکن است در مناطقی که دسترسی به آن‌ها دشوار است، پوشش‌های لایه‌ای نامطلوب ایجاد شود.

برنامه آسان

محلول رنگ پودری مایع از طریق نازل های تحت فشار به سطح محصول پاشیده یا با برس هوا می شود. سطحی که به تازگی اسپری شده است، قبل از اینکه در کوره پخته شود، در هوا خشک می شود. با این حال، زمان پخت برای رنگ پودر مایع کوتاه‌تر از رنگهای پودری سنتی است.

فرآیند دوستدار محیط زیست

رنگ های مایع اغلب حاوی مقادیر بالایی از VOCs هستند. رنگ پودری مایع به شما این امکان را می دهد که از تولید کم VOC رنگ پودری برای کاهش آلودگی هوا از غرفه های سمپاشی خود استفاده کنید. حتی پوشش هایی با کاربردهای ساده و کنترل شده به معنای تولید کمتر زباله است.

رنگ پودری مایع به تولیدکنندگان این امکان را می دهد که از مزایای رنگ پودری و رنگ آمیزی مرطوب بهره مند شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند جدید تکمیل صنعتی، با تکمیل حرفه ای تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: WHY YOU SHOULD CONSIDER LIQUID POWDER COATING FOR YOUR INDUSTRIAL FINISHES

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.