مقالات

چرا پوشش پودری بهتر از رنگ آمیزی است؟

چرا پوشش پودری بهتر از رنگ آمیزی است؟

چندین صنعت برای محصولات خود به رنگ آمیزی با کیفیت متکی هستند. کارگران بحث می کنند که آیا رنگ آمیزی یا پوشش پودری برای چیزهای بزرگ مانند قطعات و لوازم هواپیما بهتر است. ما اینجا هستیم تا این بحث را حل کنیم و به شما بگوییم که چرا پوشش پودری بهتر از رنگ آمیزی است.

ایمن و سالم
شما نمی خواهید به خودتان صدمه بزنید فقط به این دلیل که به چیزی رنگ و بوی جدیدی می دهید. پوشش پودری روشی بی خطر است زیرا پودر پلیمر سمی نیست. رنگ حاوی ترکیبات شیمیایی خطرناکی است که در صورت استنشاق باعث ایجاد مشکل می شود. با این حال، شما باید در هنگام پوشش پودر لباس محافظ بپوشید، درست مانند زمانی که رنگ می کنید.

یکی دیگر از معایب رنگ این است که به نگهداری ایمن نیاز دارد. بسیاری از اجزای شیمیایی آن در صورت احتراق می توانند وضعیت بد را بدتر کنند. پوشش پودری راحت تر و کمتر مشکل دارد.

مقرون به صرفه بودن
از دیدگاه پولی، مزیت اصلی پوشش پودری کارایی آن است. به طور معمول، پودرها دارای حداکثر بازده انتقال حدود 70 درصد هستند. این بدان معناست که سه چهارم پودر در یک کاربرد مفید است. در مقایسه، رنگ دارای راندمان انتقال نیمی از آن است.

با وجود هدر رفتن یک سوم، پودر از دست رفته در طول فرآیند کاربرد قابل بازیابی و استفاده مجدد است. رنگ اسپری ظرفیت کمی برای حفاظت دارد زیرا اگر هدف مورد نظر خود را از دست بدهد در جو تبخیر می شود.

سرمایه گذاری اولیه در رنگ اسپری اغلب کمتر از پوشش های پودری است. اگرچه ممکن است هزینه اضافی بیش از حد به نظر برسد، اما هر بار که از رنگ اسپری استفاده می کنید به محصولی که از دست می دهید فکر کنید. آنچه از نظر مالی امکان پذیر است در حالی که نیازهای پروژه را برآورده می کند، چیزی است که باید تصمیم بگیرید.

بیشتر از نظر فنی صدا
پوشش پودری بهتر از رنگ آمیزی هست و از نظر فنی دوام و سازگاری بیشتری نسبت به رنگ های اسپری دارند. روکش پودری ضخیم تر است و در برابر ترک خوردگی و لایه برداری مقاوم تر است. پوشش های پودری نیز انعطاف پذیری بیشتری نسبت به رنگ اسپری دارند و برای اجسام انعطاف پذیر یا پروژه هایی با عناصر متحرک ایده آل هستند.

توجه داشته باشید که این موضوع برای پوشش های ضخیم صادق است. پوشش های پودری نازک می تواند دشوار باشد و منجر به ایجاد یک سطح ناهموار شود. با این حال، اگر با ماشین آلات سنگین کار می کنید، پوشش پودری راه حلی است.

سریع تر از یک گلوله سرعت
از آنجایی که پلیمرهای پودری پس از اعمال روی سطح به سرعت خشک می شوند، پوشش های پودری می توانند به افزایش نرخ تولید کمک کنند. در حالی که ممکن است خشک شدن کامل رنگ چند روز طول بکشد، پودر فقط چند دقیقه زمان نیاز دارد.

از آنجایی که پوشش‌های پودری ماندگاری بیشتری دارند و اثر انگشت نشان نمی‌دهند، کارخانه‌های تولیدی اغلب کارکنان خود را در کاربرد پودر آموزش می‌دهند.

پوشش‌های پودری به شما این امکان را می‌دهند که با چالش‌های کار در یک مرکز بزرگ با بسیاری از الزامات پروژه و ضرب‌الاجل‌های دقیق مواجه شوید. هنگامی که یک شرکت کوچک با محدودیت های برنامه ریزی کمی راه اندازی می کنید، رنگ اسپری جایگزین مناسبی است.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: WHY POWDER COATING IS BETTER THAN PAINTING

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.