مقالات

چه فلزاتی را می توان با رنگ پودری پوشش داد؟

چه-فلزاتی-را-می-توان-با-رنگ-پودری-پوشش-داد؟

رنگ پودری فلزات روشی فوق العاده موثر برای محافظت در برابر بسیاری از انواع سایش و پارگی است. این همچنین یک راه عالی برای بهبود ظاهر یک قطعه فلز است و حتی می تواند آن را دوباره زنده کند تا تقریباً جدید به نظر برسد.
در اینجا نگاهی به فلزات قابل رنگ پودری و همچنین مزایای رنگ پودری و توضیحاتی در مورد این فرآیند خواهیم داشت.

فلزاتی که قابلیت رنگ پودری دارند

بسیاری از انواع فلزات را می توان با رنگ پودری پوشش داد. نوع فلز به چند عامل بستگی دارد. ابتدا باید بتواند گرمای شدید اعمال شده در طول فرآیند پخت را تحمل کند. دوم، باید بتواند بار الکترواستاتیکی را نگه دارد، زیرا رنگ پودری به این صورت است. برخی از فلزاتی که هر دوی این معیارها را دارند عبارتند از فولاد، آلومینیوم، تیتانیوم، برنز، مس و برنج.

فرآیند رنگ پودری

رنگ پودری نوعی نقاشی است که شامل غلتک، قلم مو یا حتی رنگ مایع نمی شود. رنگ مورد استفاده ترکیبی از چندین مؤلفه مختلف است که با هم مخلوط شده و به یک توده جامد تبدیل شده است.
سپس آن جرم شکسته شده و به پودر تبدیل می شود. این پودر بسیار ریز و دارای دانه های کوچکتر از نمک است. از آنجایی که این یک پودر ریز است، این رنگ را می توان به طور یکنواخت در تمام سطح یک جسم فلزی، از جمله گوشه ها و شکاف هایی که دسترسی به آن ها سخت است، پخش کرد.
شیئی که باید رنگ آمیزی شود ابتدا کاملاً تمیز می شود. روکش های موجود، از جمله کروم، باید خراشیده شوند تا قطعه پوشش پودری شود. سپس یک پیش تصفیه روی آن اعمال می شود تا به چسبندگی پودر رنگ کمک کند. سپس پودر به صورت الکترواستاتیک شارژ می شود و بر روی سطح جسم منفجر می شود. از آنجا برای پخت در کوره ای با دمای بالا قرار می گیرد.
دمای بالا پودر را ذوب می کند و به آن اجازه می دهد تا به جسمی که روی آن اسپری شده است بچسبد. نتیجه یک پوشش صاف، یکنواخت، مسطح و سخت است که نه تنها زیبا بلکه فوق العاده بادوام است.

مزایای پوشش پودری

مزایای فلزات رنگ پودری متعدد است. همانطور که گفته شد، رنگ پودری دوام یک قطعه فلز را افزایش می دهد. می تواند تا 20 سال قبل از نیاز به تعویض دوام بیاورد. همچنین برای مدت طولانی تری خوب به نظر می رسد، زیرا پوشش آن در برابر آب و هوا و خوردگی مقاوم است. رنگ پودری همچنین فلز را در برابر حرارت و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مقاوم تر می کند.
در مقایسه با نقاشی سنتی، رنگ پودری نیز بسیار دوستدار محیط زیست است. ضایعات کمتری در فرآیند رنگ پودری وجود دارد و مواد شیمیایی فرار را در هوا آزاد نمی کند، زیرا هر پودر باقیمانده در طول فرآیند پوشش با یک سیستم فیلتراسیون سنگین از هوا فیلتر می شود.
رنگ پودری را می توان برای بسیاری از کاربردها، از مبلمان پاسیو گرفته تا اجزای ماشین آلات صنعتی و قطعات موتورسیکلت، با صدها رنگ موجود برای سفارشی سازی استفاده کرد.

در صورت نیاز به خدمات رنگ پودری برای فلزات از هر نوعی، حتما با ما تماس بگیرید تا بهترین خدمات و کیفیت را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.