مقالات

چه چیزهایی را می توان با پودر پوشش داد؟

چه-چیزهایی-را-می-توان-با-پودر-پوشش-داد؟

نقاشی همیشه نباید شامل سطل های درهم و برهم مایع، برس ها و غلطک ها باشد. برای بسیاری از انواع مواد راه بهتری وجود دارد که تمیزتر و بادوام تر است و آن رنگ پودری است. اما همه چیز را نمی توان با پودر پوشش داد. در اینجا مواردی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را پودر کرد، و همچنین نحوه‌ی دانستن اینکه آیا می‌توانید چیزی را که در اینجا ذکر نشده است را پوشش دهید یا خیر.

نحوه عملکرد رنگ پودری

رنگ پودری از رسوب اسپری الکترواستاتیک برای اعمال رنگ بر روی یک جسم استفاده می کند. این یک پیوند شیمیایی ایجاد می کند که باعث ایجاد یک روکش بادوام تر و ماندگارتر می شود. همچنین امکان اعمال چندین لایه را برای افزایش دوام می دهد.
در اینجا یک نسخه ساده از نحوه عملکرد آن آمده است: رنگ پودری اعمال می شود و سپس جسم در یک اجاق حرارتی پخت می شود. این به پودر اجازه می دهد تا با هم ذوب شود تا سطحی صاف و یکنواخت ایجاد کند. در برخی موارد، پیش گرم کردن جسم قبل از رنگ پودری به صاف تر و سخت تر شدن سطح آن کمک می کند.

چه موادی برای رنگ پودری مناسب هستند؟

از آنجا که این فرآیند شامل استفاده از حرارت بالا برای پخت و گاهی اوقات پیش گرم کردن جسم است، برخی از مواد برای این فرآیند مناسب نیستند. این بدان معناست که موادی که در دمای بالا ذوب می شوند، از جمله لاستیک، برای رنگ پودری مناسب نیستند. اما چگونه می توان فهمید که می توانید چیزی را پودر کنید؟
بسیاری از مواد کاندیدای عالی برای رنگ پودری هستند. نیاز اصلی این است که بتواند در طول فرآیند پخت در برابر دمای بالا مقاومت کند. شاید متداول ترین ماده ای که با رنگ پودری پوشش داده می شود فلز باشد. این می تواند بار الکترواستاتیک مورد نیاز را نگه دارد و می تواند سطوح بسیار بالایی گرما را تحمل کند. این شامل اکثر آلیاژهای فولادی، فولاد ضد زنگ، فولاد گالوانیزه و آبکاری شده، آلومینیوم و سایر انواع فلز است.
این فرآیند را می توان برای سایر مواد از جمله شیشه، پلاستیک، چوب و موارد دیگر نیز اعمال کرد. مواد غیر فلزی باید کاربرد رنگ پودری بستر سیال داشته باشند، زیرا نمی توان آنها را به صورت الکتریکی برای فرآیند الکترواستاتیک زمین کرد.
هنگامی که بدانید چگونه ظاهر آن را تشخیص دهید، شروع به مشاهده رنگ پودری در همه جا خواهید کرد. احتمالاً در حال حاضر در سراسر خانه شما وجود دارد، زیرا اغلب در همه چیز از میکسرهای پایه و سایر لوازم آشپزخانه بزرگ، وسایل نقلیه در گاراژ، نرده ها، دروازه ها و حتی درها و تیر چراغ ها استفاده می شود.

چه چیزی را می توان رنگ پودری کرد

لیست چیزهایی که می توان آنها را پوشش داد فقط با تخیل شما محدود می شود. به طور گسترده ای در صنعت خودرو در سطوح بیرونی و داخلی استفاده می شود. علائم در فضای باز، تجهیزات ورزشی و حتی کشتی های دریایی می توانند از رنگ پودری بهره مند شوند. آلات موسیقی مانند طبل های فلزی کاندیدای عالی برای رنگ پودری زیبا و صاف هستند. رنگ پودری حتی می‌تواند ماشین‌های عتیقه مانند تجهیزات مزرعه قدیمی را برای نمایش یا حتی استفاده روزمره زنده کند!
مزایای رنگ پودری بسیار زیاد است و می توان آن را برای طیف گسترده ای از اشیاء فراتر از اجزای فلزی اعمال کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که می توان با پودر پوشش داد، یا برای اطلاع از اینکه آیا رنگ پودری برای پروژه شما مناسب است یا خیر، امروز با ما تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.