مقالات

چگونه سازندگان و تولیدکنندگان نهایی می توانند کار را به سرعت تمام کنند (بخش 3)

چگونه سازندگان و تولیدکنندگان نهایی می توانند کار را به سرعت تمام کنند (بخش 3)

چالش ها و مزایا

بسیاری از سازندگان فلزات، ساخت محصول نهایی داخلی را با موفقیت به پایان می رسانند. این فرآیند یکی از آخرین مواردی است که قبل از حمل و نقل اتفاق می افتد، بنابراین این موضوع که یک خط را اجرا کنتد تا کنترل بیشتری بر برنامه های تولید داشته باشد، می تواند منطقی باشد، و نیازی به ذکر نیست که خدمات بیشتری به مشتریان ارائه می دهد.

عملی ساختن آن، نیاز به تأمل قابل توجهی دارد.

تالبرت می گوید: “یک بازی کاملاً جدید برای یادگیری وجود دارد. آنها باید موجودی پودر، قفسه ها، ابزار، پوشش ها را تهیه کنند؛ آنها باید کسی را استخدام کنند که می داند چگونه با دستگاه شست و شو کار کند و مواد شیمی را اندازه گیری کند. دلیل [سازنده] برای ادغام، اغلب کنترل بهتر تقاضای آنها می باشد و این امر به طور طبیعی کاهش کارایی را به همراه دارد. بنابراین شانس بسیار خوبی وجود که هزینه های آنها در برخی از مراحل، جالب به نظر نرسند. “

وی اضافه می کند که تولیدکننده ممکن است مانند روکش کننده سفارشی، به تغییر رنگ غیرمنتظره توجه ای نداشته باشد. یک روکش کننده سفارشی آن را به دید از دست دادن دلار ها در زمان خاموشی های گران قیمت خط تولید؛ یک تولیدکننده به سادگی، دلیل آن را همان دلیلی می داند که چرا در وهله اول برا روی یک خط روکشی سرمایه گذاری کرده است.

اگر یک تولیدکننده در یک خط روکش سرمایه گذاری کند و باعث افزایش توان تولید شود، و اگر فروشگاه بتواند ظرفیت اضافی خط تولید روکش پودر را بفروشد، یک تولید کننده می تواند بازگشت سرمایه خوبی داشته باشد.

Vivek Gupta می داند روکش پودر چقدر می تواند چالش برانگیز باشد. به طور معمول، یک تولید کننده، روکش پودر را در محیط داخلی به ارمغان می آورد، اما پدر گوپتا این روند را معکوس کرد: او در سال 1985 یک شرکت تکمیل کننده (محصول نهایی) به نام Image Industries را راه اندازی کرد، سپس در سال 2000 Texas ProFab Corp.، یک تولید کننده ورق فلز را راه اندازی کرد. هر دو شرکت در کارولتون، تگزاس، نزدیک دالاس ساختمانی مشترک دارند.

گوپتا، مدیر عامل Texas ProFab، توضیح می دهد که حل یک مشکل در رنگ پودر می تواند بسیار گران تر از جلوگیری از ایجاد مشکل در ساخت باشد. این واقعیت، مزایای قابل توجهی را برای شرکتهایی که هم ساخت و هم رنگ پودری را زیر یک سقف دارند، نشان می دهد.

گوپتا می گوید : “بسیاری از تولیدکنندگان با یک مغازه اتمام (محصول نهایی) کار خود را شروع می کنند و بسیاری از تفاوت های ظریف و پیچیده مربوط به روند کار را مسلم می دانند. این فقط مرکز، هزینه های دیگری می شود – چیزی که آنها می توانند داخلی سازی کنند و در چک هایی که برای نقاشان خارجی نوشتند را برای خود نگه دارند. اما این خیلی فراتر از خرید تجهیزات است. اما با رفتن به راه دیگر ، ما از منظر ساخت محصول نهایی به ساخت و ساز متمرکز شدیم. ما در مورد [عملیات ساخت] خاصی فکر کردیم که زندگی را برای سازندگان محصول نهایی راحت تر می کند.”

به عنوان مثال، بعضی از قطعات ممکن است به اتمام (محصول نهایی) کلاس A نیاز داشته باشند، محصول نهایی ای با نقص کم و رنگ و براقیت بسیار ثابت. برای دستیابی به چنین محصول نهایی ای، شرکتی با داشتن هر دو سازندگان و اتمام کنندگان (محصول نهایی) می تواند فرایندهای بالا را تغییر دهد تا اطمینان حاصل کند که فرآیند نهایی نقاشی می تواند بهترین پایان ممکن را تولید کند. همانطور که گوپتا توضیح می دهد، این ممکن است شامل تکمیل یک فرآیند ترمیم قطعه سطع مسطح، یک فرآیند سنگ دستی، یا شاید تغییراتی در قسمت های نصبی (درجی) سخت افزار باشد. همچنین می تواند شامل برخی از طراحی های ثابت باشد که می تواند پوشش دهی را ساده تر کند.

جزئی ای را در نظر بگیرید که به سخت افزار نگه دارنده مخفی ای نیاز دارد که نباید از سمت دیگر قطعه قابل مشاهده باشد.  

گوپتا می گوید: اگر کمی بیشتر آنها را فشار دهید، ممکن است برای رفع اشکال آن از ریزه کاری ظریف تری استفاده کنید، بنابراین ممکن است مجبور نباشید این کار را زیاد با مراحل کار رنگ آمیزی انجام دهید. اما اگر قطعه به درستی مخفی نشود، یا اگر قطعه نیاز به کمی سنگ زنی، سنباده زنی یا شاید مقداری پر کردن باندو (Bondo fill) داشته باشد تا قطعه واقعا از یک اتمام (محصول نهایی) کلاس A برخوردار باشد – که برای این کلاس، باید سر میخ ها پنهان شوند – می تواند یک چالش باشد.

یک سازنده با رنگ آمیزی در محیط داخلی، می تواند کارهای گسترده تری را برای “طراحی برای قابلیت ساخت” (یا حداقل تغییرات کوچکی را به مشتری خود پیشنهاد دهد) انجام بدهد تا بتواند روند روکش را آسان تر کند.

همانطور که تالبرت توضیح می دهد: “اگر شکل قطعه اجازه ندهد آبکاری به خوبی انجام شود ، رنگ کردن ممکن است بسیار دشوار باشد، جایی برای ایجاد یک آویز خوب (آویزان کردن قطعه) وجود ندارد، یا مناطقی وجود دارد که دستیابی به آنها دشوار است. داشتن هر دو اتمام کننده (محصول نهایی) و ساخت و ساز داخلی می تواند به تحریک چنین DFM ای کمک کند.

اما آیا ممکن است همان بحث DFM ای که بین یک تولید کننده و یک رنگ کننده سفارشی رخ دهد اینجا نیز رخ دهد ؟  Phoenix’s Konkel chuckles . او گفت : این شرکت با این بحث ها روبرو بوده است و B&K در راهنمایی کردن ما در مورد چگونگی قرار دادن سوراخ ها روی قطعه برای به دست آوردن محل آویز مناسب، بسیار عالی بوده است.” اما او اذعان می کند که “ما احتمالاً به اندازه کافی با DFM کار نمی کنیم.”

استفاده از منابع خارجی یا خیر؟

برای محصولات فینیکس، ماندن در دست تولید کننده فلز و استفاده از منابع خارجی برای رنگ کردن، بسیار خوب کار کرده است. این شرکت بدون نیاز به سرمایه گذاری در ماشین آلات یا افراد، به طور موثری بیش از نصف نیروی کار رنگ خود را کاهش داد. از طرف دیگر، تولیدکنندگان بیشماری – به ویژه در عرصه کار فروش – با موفقیت زیادی وارد کار اتمام محصول (محصول نهایی) شده اند، که پیشنهادات خود را گسترش داده و ورود به بازارهای جدید را آسان تر کرده و از این طریق تنوع انتخاب برای مشتریان خود را بیشتر می کنند.

مانند هر کاری در تجارت، تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در تجهیزات یا استفاده از منابع خارجی برای رنگ کردن با استفاده از بازار محلی، به رنگ های سفارشی موجود و تقاضای مشتری بستگی دارد. اما تصمیم هرچه باشد، برقراری ارتباط ضروری است. افراد برای پرسیدن سوالات صحیح، باید با فرآیند هایی مثل روکش رنگ، قفسه بندی، پوشش گذاری، روش تغییر رنگ، شستشوی قطعات، عملکرد اجاق پخت، آویزان شدن قطعه، تراکم خط تولید و … آشنا باشند.

به یک معنا ، خط اتمام قطعه (محصول نهایی) – چه در دست یک روکش کننده سفارشی یا یک سازنده باشد – فقط به اندازه آگاهی افرادی که آن را اداره می کنند ، مناسب می باشد.

امیدواریم این سری مفاله برای شما مفید بوده باشد. از طریق لینک های زیر می توانید بخش های دیگر این مقاله را مطالعه کنید:

بخش 1: چگونه سازندگان و تولیدکنندگان نهایی می توانند کار را به سرعت تمام کنند (بخش 1)

بخش 2: چگونه سازندگان و تولیدکنندگان نهایی می توانند کار را به سرعت تمام کنند (بخش 2)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.