مقالات

کارهای جزئی: رعایت نظم و ترتیب در کارگاه خود

کارهای جزئی رعایت نظم و ترتیب در کارگاه خود

یک کارگاه ممکن است گاهی اوقات محلی شلوغ و آشفته برای کار باشد. بسته به وسعت کارگاه تان، ممکن است همزمان افراد زیادی حاضر باشند، بخشهای مختلف طی مراحل مختلفی راه اندازی شده باشند، و انواع کارها در حال انجام بوده باشند. صرفنظر از اینکه تجربه کاری و اجرایی شما در کارگاه چقدر بوده است، احتمالا به خوبی می دانید که مشکلات – و یادتان باشد که نه فقط مرجوعی ها – می توانند چقدر سریع ظاهر شوند. خرابی تجهیزات، ارتباطات نامناسب، و تعمیر و نگهداری نامنظم همگی منجر به بروز مشکلات بزرگ و کوچک در خط تولید می شوند.

که ما را به موضوع ذیل در این راهنما می رساند: حفظ یک خط تولید خوب و حفظ نظم و ترتیب کارگاه خود. ما چند توصیه های عالی چندمنظوره را مختص نحوه انجام این کار گردآوری کرده ایم. توجه کنید که برخی از این توصیه ها ممکن است جزو توصیه های پایه به نظر آیند، بالاخص اگر در صنعت ید طولایی داشته باشید، ولیکن هرچه بیشتر بدانید بهتر می توانید برای مسائل غیرمنتظره آمادگی پیدا کنید.

تمیزکاری و تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

از تجهیزات خود مراقبت بعمل آورید تا آنها هم بدردتان بخورند، یا چیزی در همین حدود. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه شاید بهترین راه برای بی دردسر ماندن جریان عملیات باشد. از شیلنگ ها، پمپ ها، قطعات فرسایشی، جعبه تغذیه ها، و قیف های سیال سازی همگی باید بطور مرتب و همیشگی مراقبت بعمل آید.

قبلا توضیح دادیم که آلودگی بینابینی چقدر راحت می تواند تظاهر یابد، بالاخص زمانیکه پودرهای تیره و روشن در یک تجهیزات یکسان عبور کنند. به همین دلیل است که دمیدن درون شیلنگ ها، وسایل تفنگی، لوله های انتقال دهنده، بازبینی غشای سیال سازی، و تمیزکاری قیف سیال سازی (اگر کارگاه تان از آن تجهیزات استفاده می کند) به شیوه ای مناسب هنگام تعویض رنگهای مختلف یا فرمولهای شیمیایی مختلف امری ضروری است. همچنین به رعایت ترکیب درست کمک می کند. نیز هنگام دمیدن درون تجهیزاتی مانند پمپ ها، با بیرون کشیدن شیلنگ های اتمی سازی از هر جهت پودر مجدداً به بخش های کنترل دمیده می شود. پمپها نیز باید از لحاظ فرسایش و اختلاط پودرها نظارت شوند، و هرگز با ابزار سابنده تمیزکاری نشوند – این کار بیش از اینکه فایده ای داشته باشد ضرر رسان خواهد بود.

نکته مهم: نمی توان یک لوله انتقال دهنده را فقط به یک جعبه تغذیه متصل کرد و جعبه را باز نگه داشت. همه نوع مواد مضر از گرد و خاک گرفته تا حشرات می تواند وارد جعبه شود. یک روکش آلوده شده به راحتی می تواند باعث مرجوعی شود، و آلودگی می تواند ناشی از عدم تمیزکاری مناسب شیلنگ ها و پمپ ها بوده باشد. اگر کارگاه شما از قیف های سیال سازی و/یا جعبه تغذیه استفاده می کند، باید به حلقه های O شکل در پمپ ها توجه دقیقی مبذول داشت. اینها باید مورد نظارت دقیق قرار گیرند، بالاخص اگر از نوع هدایت کننده باشند وقتی وضعیت بدی پیدا کنند وسیله تفنگی شروع به سرریز می کند.

دیگر چه قسمتهایی باید تحت تعمیر و نگهداری پیشگیرانه قرار گیرد؟ پیش عمل آوری! به این دلیل که پیش عمل آوری یکی از مهمترین مراحل در یک عملیات تولیدی است، تنظیم و مرتب نگه داشتن تجهیزات و منابع امری حیاتی است. کلیه مراحل را بازبینی کنید، اطمینان حاصل کنید که از الزامات منابع شیمیایی مربوط به غلظت ها پیروی کرده اید، فشار سرشیلنگ، دما، زمان ماندگاری، همگی اینها را بازبینی کنید. همچنین ایده خوبی است که جدول زمانبندی تخلیه آب را برای مخازن آب خود رعایت کنید. همچنین آب تازه ای که با آن این مخازن را مجددا پر می کنید باید از لحاظ جامدات حل نشدنی مورد آزمایش قرار گیرد. کار دیگری که باید برای بازبینی مرتب از لحاظ انسداد یا فرسایش انجام داد سرشیلنگ های موجود در علمک های واشر می باشد. آب سخت می تواند باعث مشکلاتی بدلیل تشکیل فلسها بشود، بنابراین علمک ها و سرشیلنگ ها باید مرتب مورد بازبینی قرار گیرند.

بزودی ادامه این مطلب بارگزاری خواهد شد…

در صورتی که در زمینه خدمات رنگ پودری سوالی دارید می توانید با شماره 47951 021 با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.