مقالات

کارهای جزئی: رعایت نظم و ترتیب در کارگاه خود (بخش دوم)

کارهای جزئی رعایت نظم و ترتیب در کارگاه خود (بخش دوم)

نکته مهم: یک چک لیست روزانه باید شامل روشن کردن پمپ ها و بازبینی این امر باشد که سرشیلنگ ها بطور مناسب عمل افشانه را انجام می دهند. همچنین اگر می خواهید در آن روز پیش عمل آوری انجام دهید، کلیه تجهیزات و غیره را باید تحت بررسی سریع و کامل قرار گیرند. این کار شامل بازبینی تیتراسیون برای سیستم پیش عمل آوری است.

کوره ها هم باید تحت تعمیر و نگهداری قرار گیرند. اگر یک دستگاه ثبت دمای کوره ندارید، آنگاه یکی از بهترین راهها برای امتحان اینکه کوره به دمای لازم رسیده است استفاده از یک ترمومتر دستی مادون قرمز است – که خیلی هم گران نیست. همچنین تمیزکاری کوره ها و نواحی عملیاتی برای اجتناب از آلودگی بینابینی ضروری است. پودر شبیه به شن است از این لحاظ که جاهایی که نمی خواهید ریخته می شود.

سایر تجهیزاتی که نیاز به تمیزکاری طبق روال منظم دارند، کدامند؟ قفسه ها! قفسه هایی که روی آنها پودر جمع شده باشد، ممکن است کار خوبی را فراهم نکنند. صرفنظر از روش تمیزکاری انتخابی تان، سوزاندن، خرد کردن و هر کار دیگری که انجام می دهید، ترتیبی دهید که این عملیات طبق جدول زمانبندی منظمی انجام گیرد. زمینه کاری بد باعث مجموعه زیادی از مسائل ناراحت کننده می شود.

نکته مهم: دست اندرکاران روکش کاری دقت کنید! فقط پودر را در اتاق افشانه سازی مورد استفاده قرار دهید. از مایعات و آئروسل ها و WD40 به هیچ عنوان استفاده نکنید. این اقلام اگر با جعبه باز پودر یا تجهیزات اعمال پودر شما تماس پیدا کنند، قابلیت آلوده سازی محیط کاری کنونی و آتی شما را دارند. بطور کلی، وقتی نوبت به تمیزکاری و تعمیر و نگهداری پیشگیرانه می رسد، نگهداری یک چک لیست روزانه واضح از وقایع کارگاه صنعتی، از جمله تعویض ها، امری مهم است. باید فردی مسئول این فرایند باشد.

ذخیره سازی پودر

درباره این مطلب قبلا صحبت کرده ایم، و مجددا آنرا تکرار می کنیم: پودر باید در یک محل خنک و خشک ذخیره شود. ذخیره سازی مناسب، بالاخص در رابطه با پودرهای حساس تر، باعث تفاوت زیادی می شود. بطور ایده آل، پودر باید در جاهایی با دمای کنترل شده80 درجه یا کمتر و رطوبت 50 درصد با 10 درجه بیش و کم (انحراف معیار) ذخیره سازی شود. بخاطر داشته باشید که هرچه رطوبت هوا بیشتر باشد، شکل گیری توده ها، تکه ها و برآمدگی ها سریعتر در پودر رخ خواهد داد. اگر ترجیح می دهید که از جعبه تغذیه استفاده کنید، پودرها حقیقتا باید در شرایط بهینه نگهداری شوند، در غیراینصورت، کم کم پدیده اختلاط پودرها و لکه های حاصل از دستگاه تفنگی را خواهید داشت.

نکته مهم: ذخیره سازی مناسب نیازی به شرایط پیچیده ندارد. یک اتاق ذخیره سازی ساده همراه با یک یونیت دیواری چاره ساز خواهد بود مادامی که فیلترهای هوا تمیز نگه داشته شوند. کاری را که حقیقتاً بدردتان می خورد انجام دهید.

ثبت سوابق

آیا می دانید که چه نوع پودری در اختیار دارید، چقدر از زمان تولید آن گذشته است و چه مدت زمانی از تاریخ انقضا باقی است؟ آیا این محصول همچنان باکیفیت است؟ آیا برچسب آن صحیح است؟ برای اجتناب از مشکلات در خط تولید، و برای کسب بالاترین بهره وری از پودری که خریداری نموده اید، ثبت سوابق مفصل از موجودی های خود را انجام دهید. تهیه کننده، نام محصول، شرح محصول، کد محصول، شماره تولید – در صورت وجود – و تاریخ خریداری باید همگی قید شده باشند. اگر مشکلی با یک نوع پودر پیدا کردید، این ثبت ها به یقین چاره ساز خواهند بود، همچنین تصاویری برای ثبت سوابق تصویری مفید است.

سایر سوابق مهم که باید دقیقا ثبت شوند مربوط به برگه های داده های فنی و SDS می باشد. رعایت اعداد قید شده در این برگه ها راهی اطمینان بخش است تا رنگ هایی که از کوره ها حاصل می شوند طبق انتظار از آب درآیند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که کوره تان می تواند به دمای قید شده در برگه داده ها برسد. همچنین ایده خوبی است که یک وسیله اندازه گیری برای سنجش ضخامت یک ورقه خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.