مقالات

کدام رنگ پودری بهتر است؟

کدام رنگ پودری بهتر است؟

هنگام بررسی انواع مختلف رنگ پودری، اغلب عواملی مانند دوام، پرداخت و ظاهر کلی را در نظر می گیرید. رنگ پودری یکی از محبوب ترین گزینه های تکمیل است و بیش از 15 درصد از بازار تکمیل صنعتی را تشکیل می دهد. این بدان معنی است که انتخاب های زیادی از نظر پوشش وجود دارد. اما حتی با در نظر گرفتن همه این موارد، تعیین بهترین رنگ پودری ممکن است دشوار باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما در حال بررسی چند نوع از رایج‌ترین انواع پوشش‌های پودری در بازار هستیم، مقایسه می‌کنیم و تعیین می‌کنیم که چه چیزی به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

رنگ پودری پلی استر: آشنایی با ویژگی های آن

از بین انواع پوشش های پودری، پوشش پلی استر یکی از پرکاربردترین هاست. با این حال، این لزوماً به این معنی نیست که بهترین رنگ پودری برای شماست. به طور معمول، پوشش های پلی استر به TGIC و غیر TGIC تقسیم می شوند. در هر دو مورد، پوشش حاصل بادوام، انعطاف‌پذیر و قادر به مقاومت شیمیایی بالایی خواهد بود. در عین حال، پوشش‌های پلی استر دمای پخت پایینی دارند، به این معنی که توانایی بیشتری در کار با اجزای حساس دارند. با این حال، اجزای کمتر حساس ممکن است مطابقت خوبی نداشته باشند.

به طور معمول، شما همچنین متوجه خواهید شد که پوشش پلی استر در برابر زرد شدن مقاومت بیشتری دارد. این بدان معنی است که اغلب برای مدت طولانی تری به ظاهر خوب خود ادامه می دهد. پوشش های پلی استر بدون نیاز به روتوش به مدت یک تا سه سال خود را حفظ می کنند. اگر قرار باشد یک کالا به طور دائم در بیرون نگهداری شود، پلی استر بادوام می تواند بهترین رنگ پودری باشد.

پوشش اپوکسی: جایگزینی برای پوشش پلی استر

اگر متوجه شدید که پوشش پلی استر برای شما مناسب نیست، پوشش اپوکسی را در نظر بگیرید. نکته مهم در مورد پوشش های اپوکسی این است که کاملاً سخت و مقاوم در برابر مواد شیمیایی و خوردگی هستند. همچنین به خوبی به فلز می چسبد و استفاده از آن بسیار آسان است.

با این حال، پوشش های اپوکسی می توانند در زیر نور بیش از حد خورشید بیشتر در معرض محو شدن و گچی شدن باشند. اغلب، پس از چند ماه در معرض نور خورشید تخریب می شوند. با این حال، پوشش های اپوکسی برای استفاده در داخل ساختمان عالی هستند. علاوه بر این، اپوکسی های مشابهی که در پوشش های اپوکسی استفاده می شوند، اغلب می توانند در پرایمرها استفاده شوند.

پوشش های پودری خود را با دقت در نظر بگیرید. خیلی سریع تصمیم نگیرید تحقیقات خود را انجام دهید و در صورت لزوم از متخصصان سؤال بپرسید.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: WHICH POWDER COATING IS BEST?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.