مقالات

رنگ پودری برای قطعات غول پیکر

رنگ پودری برای قطعات غول پیکر

یکی از مهم ترین موضوعات (هدف در نظر گرفته شده) این است که چگونه می توانید تمام قسمت ها را بدون پاشیدن یا سرازیر شدن رنگ روی مناطقی که قبلاً اسپری شده‌اند ، اسپری کنید. در واقع ، پوشش رنگی وسایل غول پیکر می تواند چالش های سنگین را برای سفارش مشتری به وجود آورد.

ظرفیت حجمی رنگ پودری

اولین ملاحظه شامل ظرفیت است. آیا تجهیزات شما می تواند وسیله بسیار بزرگی را در خود جای دهد؟ این محاسبه شامل جزئیات بیش از ضرب ساده طول در ارتفاع است.

شما ممکن است فضای کافی برای وسایل در اتمام کار داشته باشید. با این حال ، آیا زیرساخت انتقال شما از عهده وزن بر خواهد آمد؟ آیا قلاب، قفسه، و بالابر شما برای مدیریت بار مجاز هستند؟ آیا هوکرهای شما پودر کافی برای اتمام کار بدون نیاز به بارگیری مجدد دارند؟

تمیز کردن محل رنگ الکترواستاتیک

آماده سازی قطعه بزرگ اغلب در یک فرایند استاتیک انجام می شود. این بخش در حالی که اپراتور مراحل تمیز کردن و پیش آماده سازی را انجام می دهد، هنوز ثابت است. داشتن یک سطح کاملا تمیز برای به دست آوردن روکش بادوام ضروری است. فرآیندهای رنگ پودری نیاز به تصفیه شیمیایی و عدم وجود خاک و آلودگی ها برای ایجاد پیوند عالی به سطح و ایجاد سدی سخت برای محیط است.

پوشش پودری (رنگ زدن)

دستیابی به پوشش کامل و ضخامت ثابت روی یک قطعه بزرگ می تواند یک روند خسته کننده باشد. تقریباً همیشه یک کار دستی است و می تواند برای نتایج بسیار وابسته به عملگر باشد. پوشاندن بستر در نور کم نیاز به استفاده از چراغ قوه مخصوصاً در مناطق سایه دار دارد. طراحی های جدیدتر اسلحه پودری، از یک چراغ که روی بدنه تفنگ اسپری قرار گرفته است برای غلبه بر مشکلات با روشنایی غیر ایده آل ارائه می دهد.

پخت و کامل شدن فرایند چسبیدن ذرات رنگ پودری به سطح

یكی از بزرگترین چالش ها در اتمام قسمت های بزرگ، اطمینان از پخت كامل است. قطعات بزرگ و سنگین برای گرم شدن بیشتر از قطعات سبک تر نیاز به زمان دارند. علاوه بر این، جسم متشکل از هر دو فلز نازک و ضخیم چالش منحصر به فرد خود را مطرح می‌کند. ما تلاش می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که کل قسمت پخته شود اما از بیش از حد پخته شدن قسمت های نازک جلوگیری شود. در حقیقت، این مسئله نیاز به انتخاب دقیق یک پوشش پودری دارد که قابلیت پخت در دمای پایین برای اجزای سنگین را داشته باشد و در عین حال مقاومت بالایی برای استفاده در قسمتهای نازک نشان دهد. اکثر پلی استرهای با کیفیت بالا ، قابلیت انجام این کار را دارند.

بعد از اینکه قسمت پودر شده را پختید، وقت آن است که آن را از تنور خارج کنید و مدت طولانی منتظر خنک شدن آن باشید. برخی از شرکت ها برای تسریع این روند از فن های خنک کننده استفاده می کنند. در طول زمستان ، این رویداد می تواند به کاهش صورتحساب های گرمایشی شما کمک کند. با این حال ، تابستان چالش‌های محیطی خود را به همراه دارد.

تایید کیفیت رنگ انجام گرفته و تست‌های استاندارد رنگ پودری

تأیید صحت روکش پودری برای اطمینان از دوام روکش ضروری است. یکی از ساده‌ترین تکنیک ها، آزمایش حلّال برای ارزیابی مقاومت در برابر حلالهای آلی با استفاده از یک آزمایش ساده‌ی کامل بودن پختن نشان داده می‌شود.مخلوط 90 به 10 متیل اتیل کتون و اکسیلن برای ارزیابی مقاومت حلّال خوبی می‌باشد .معمولاً 25 مالش دوبل با پارچه خیس شده با حلّال نشان می‌دهد که آیا یک پوشش به اندازه کافی پخته شده است یا نه. مقدار کمی از نرم شدن و انتقال پوشش معمولاً قابل قبول است، در حالی که حذف قابل توجه پوشش نشان دهنده عدم پخت کامل است. از این رو توصیه می‌شود که برای گرم کردن بیشتر، قسمت مورد نظر را دوباره وارد فر کنید.

رتوش کردن رنگ پودری الکترواستاتیک

این موضوعی است که نیاز به توضیح دارد. چرا باید تلاش زیادی برای انتخاب بهترین رنگ پودری، موثرترین مواد تمیز کننده و فرآیند کنترل دما انجام داده و سپس تعدادی از قسمت‌های بدون پوشش را که نیاز به رتوش کردن دارند، باقی بماند؟ علائم قلاب اجتناب ناپذیر است. با این حال، بهترین استراتژی، به حداقل رساندن مکان هایی است که پس از خروج کار از فر، به رنگ نیاز دارند.

مقالات مرتبط:

روش های اختصاصی تست رنگ پودری تهران

رنگ پودری در برابر رنگ مایع و آبکاری

آنودایزینگ، رنگ مایع و رنگ پودری انتخاب پوشش مناسب برای آلومینیوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.