مقالات

سوالات متداول روکش های صنعتی (روکش های الکترواستاتیک)

سوالات متداول روکش های صنعتی (روکش های الکترواستاتیک)

روکش های صنعتی برای چه کاری استفاده می شوند؟

روکش های صنعتی دارای خواص ویژه ای هستند که یک لایه محافظت و مقاوم عملکرد آن را بهتر می کند. این روکش ها همراه با رنگ و پرایمر (ثابت کننده) در محیط صنعتی شما کار می کنند. آن ها می توانند طول عمر و ظاهر کار رنگ آمیزی شما را بهبود ببخشند.

با اینکه انجام روکش ها اختیاری است، اما بسیاری از مدیران املاک و رهبران مشاغل محیط های صنعتی، می دانند که این عمل برای به حداقل رساندن اختلالات در کار ضروری است. اکسید شدن، خوردگی و دیگر آسیب های جانبی ناشی از مواد شیمیایی صنعتی را می توان کاهش یا به کل از آن ها جلوگیری کرد.

رایج ترین روکش های صنعتی کدامند ؟

نوع دقیق روکش صنعتی ای که شما نیاز دارید بستگی به محیط و اهدافتان دارد. در بیشتر مواقع هر لایه را می توان تنها با یک روکش تخصصی آماده کرد. با این حال ممکن است روکش های مختلفی در سطوح مختلف محل کار مورد استفاده قرار گیرد.

روکش ها بر طبق لایه کار و محیط بسیار متفاوت هستند. برای مثال، بسیار مهم است که روکش هایی که برای وسایل استفاده شده در فاضلاب اعمال می شوند، برای مقاومت در برابر نفوذ رطوبت فرموله شده باشند. روکش هایی که در کارخانه های تاسیساتی استفاده می شوند باید از تجهیزات در برابر سنگینی استاتیک و … محافظت کنند.

برخی از مورد استفاده ترین روکش های صنعتی عبارتند از:

1 – رنگ آمیزی الکترواستاتیک

از رنگ آمیزی الکترواستاتیک برای پوشش دهی یکنواخت و کامل سطح فلزی ثابت استفاده می کنند. رنگ آمیزی به صورت ذرات رنگ با بار مثبت اعمال می شود. ذرات رنگ به سطح وسایل جذب می شوند و نتیجه این عمل، یک کار کارآمد و یک روکش کاملا یک دست از رنگ می باشد.

2 – روکش های نفوذی

روکش های نفوذی ابزاری منفعل کننده در برابر مقاومت از آتش و مناسب برای طیف گسترده ای از امکانات هستند. از آن ها می توان برای حفاظت از عناصر اصلی سازه و نقاط خروج استفاده کرد. زمانی که به آن ها گرما داده می شود، به طور قابل توجه ای گسترش میابند و یک عایق قدرتمند ایجاد می کنند که روند پیشرفت آتش را کند می کند.

3 – روکش های ضد لغزش

از روکش های ضد لغزش می توان مستقیما برای مکان هایی که برای رفت و آمد و پا بسیار لغزنده است، در سطح سیستم های کف بتونی یا اپوکسی استفاده کرد. این کار ممکن است پس از بعضی کارهای بازسازی کف که در کار محافظت آن اختلال ایجاد کرده، انجام بگیرد.

4 – کف های ضد میکروب

کفپوش های ضد میکروب می توانند بودن در معرض آلاینده هایی مثل باکتری ها و قارچ ها و کپک ها و مخمر ها را کاهش دهند. وجود مقدار قابل توجه ای از کفپوش های ضد میکروب می تواند باعث بهبود کیفیت هوا در فضای داخلی شما بشود. همچنین می شود از آن در کلین روم ها ( اتاق هایی که باید بدون آلودگی بمانند ) و مناطق تولیدی استفاده کرد.

5 – ضد آب

روکش های ضد آب و درزگیر ها از نظر ترکیبات شیمیایی متفاوت هستند. روکش های ضد آب برای چوب، فلز، بتن یا شیشه و دستگاه های الکتریکی و … موجود است. آن ها هم زمان با پرایمر ( ثابت کننده ) استفاده می شوند، که بیشتر اوقات خاصیت ضد آب بودن در خود دارند.

چگونه روکش های صنعتی با سیستم های مختلف کف ارتباط برقرار می کنند؟

برخی روکش های صنعتی بیشتر در سیستم های مختلف کف استفاده می شوند.

بتن را در نظر بگیرید: پولیش کردن کف بتونی، توانایی آن را در مقاومت در برابر سایش در گذر زمان را افزایش می دهد، اما با لغزنده کردن کف می تواند خطراتی برای کارگران و برخی ماشین آلات ایجاد کنند. در همچین مواقع ای استفاده از روکش ضد لغزش ضروری است.

اپوکسی بعد از بتن، دومین کفپوش بیشتر استفاده شده در صنعت است. کفپوش براق اپوکسی به طور کلی دارای چند لایه روش از سمت تولید کننده است ک آن را مقاوم می سازد. با این حال برای مناسب بودن در پاسخگویی به خواسته های محل کار، ممکت است به ضد آب و دیگر ارتقا ها نیاز داشته باشد.

روکش های صنعتی چگونه قیمت گذاری می شوند؟

همانند پرایمر ( استر ) و رنگ روکش های صنعتی ویژه، معمولا با متر مربع (اندازه) قیمت گذاری می شوند. قیمت گذاری می تواند بر اساس روکش انتخاب شده، محیط کار و سایر مراحل اضافی ای که ممکن است برای نصب روکش نیاز باشد، متفاوت است. یک برآورد کتبی (فاکتور) بسیار مهم است.

چه مدت طول می کشد که یک پروژه روکش صنعتی کامل ، انجام شود؟

زمان بندی یک پروژه خاص به عوامل مختلفی مثل روکش های مورد نیاز و دسترسی های درون منطقه کار بستگی دارد ( شرایط محیطی ) 

به طور کلی، متخصصان نقاش ما می توانند یک کار کوچک یا متوسط را در عرض چند روز یا چند هفته انجام دهند. زمان بندی را می توان بسته به نیاز مشتری جلو انداخت، اما نیرو ها و تجهیزات اضافی در قیمت و درون فاکتور منعکس می شود.

در طول انجام کار ممکن است گذر یا دسترسی به محل کار محدود شود. بیشتر روکش های صنعتی دارای دوره 1 تا 3 روزه برای پخت هستند، که در طی این زمان، سخت می شوند و مشخصات عملکرد مورد نیاز را بدست می آورند. در این زمان بسیار مهم است که در فرایند در حال انجام مزاحمتی ایجاد نکنیم و دمای آن را در دمای مشخص شده توسط سازنده روکش نگه داریم .

چگونه می توان روکش های صنعتی را در گذر زمان حفظ کرد؟

بیشتر روکش های صنعتی نیازمند تعمیر و نگهداری کمی هستند. به راحتی و با رعایت اقدامات ایمنی منظم آسیب های جانبی وارد شده به کف را به حداقل برسانید. پیمانکاران نقاش به شما مشاوره هایی برای نگه داری مناسب و طولانی مدت از سطح را می دهند.

اهداف پروژه شما هرچه که باشد، این موضوع بسیار مهم است که از یک فروشنده رنگ آمیزی صنعتی، با تجربه بالا استفاده کنید. قدم های اولیه در روکش های صنعتی بسیار حساس هستند و برای اینکه نتیجه کار همان شود که برایش سرمایه گذاری کردید، باید به درستی اعمال شود. نظارت اشتباه ممکن است منجر به کار مجدد پر هزینه شود یا طول عمر روکش را به شدت کاهش دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشورت با کارشناسان ما شما می توانید با شماره 47951-021 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.