مقالات

رنگ پودری چه مزیت‌هایی دارد؟

رنگ پودری چه مزیتی دارد؟

رنگ پودری روش پیشرفته‌ی پرداخت‌کاری تزئینی و محافظ بر روی تقریباً هر نوع فلزی است که در صنعت و مصرف‌کنندگان منفرد استفاده می‌شود. پودر مورد استفاده در این فرایند، ترکیبی از ذرات ریز خاک و رنگدانه و رزین است که به صورت الکترواستاتیک روی سطح پاشیده می‌شود تا روکش گردد. ذرات پودر باردار آنقدر به سطوح برق‌دار می‌چسبد تا پودر درون کوره حرارت بیابد و تبدیل به یک پوشش صاف شود. نتیجه کار، سطحی یکدست، با دوام، با کیفیت بالا و جذاب است. رنگ پودری سریعترین تکنولوژی در حال رشد در آمریکای شمالی است که بیش از 10٪ از کل پرداخت‌کاری‌های صنعتی را تشکیل می‌دهد.

مزیت های رنگ پودری

1. رنگ پودری دوام بیشتری دارد.

رنگ پودری یکی از مقرون به صرفه‌ترین، ماندگارترین و بادوام‌ترین پرداخت رنگی‌ بر تقریباً هر نوع فلزی را در اختیار مصرف‌کنندگان، مشاغل و صنایع قرار می‌دهد. در مقایسه با سایر پرداخت‌ها، سطوح پوشش داده شده با پودر، در برابر لب‌پر شدن، خراشیدن، کمرنگ شدن و خوردگی مقاومت بیشتری دارند. رنگ‌های پوشش پودری بادوام‌‌تر و درخشان‌ترند.

2. رنگ پودری با محیط زیست سازگارتر است.

رنگ پودری محافظ محیط زیست ماست. در حالی که رنگ های مایع حاوی حلال‌هایی‌اند با آلاینده‌هایی که به عنوان ترکیبات آلی فرار (VOC) شناخته می‌شوند، رنگ پودری فاقد حلال بوده و مقادیر ناچیزی VOC -در صورت وجود- آزاد می‌کند. بنابراین، دیگر نیازی به خرید و نگهداری تجهیزات گران‌قیمت کنترل آلودگی نیست.

3. پودر به کاهش مخاطرات جانی اپراتورها کمک می‌کند.

از آنجا که پودرها حلال ندارند، سوزش بینی، دهان و گلو کاهش چشمگیری می‌یابد. در پوشش مایع، هر بار که رنگ مایع با پوست اپراتور تماس پیدا کند، باید با حلال شسته شود و سپس با امولسیون صابون در آب داغ پاک شود. به طور کلی پودر باعث تحریک پوست نمی‌شود، اما در موارد نادری افراد ممکن است نسبت به انواع خاصی از پودر واکنش نشان دهند. پودر را می‌توان با آب گرم به راحتی از پوست جدا کرد.

4- با پودر، زمان پردازش کاهش می‌یابد.

زمان پردازش پودر عموماً کوتاه‌تر از زمان استفاده‌ی رنگ‌های مایع نگهدارنده است؛ از آنجا که حلالی وجود ندارد، هیچ زمانی برای خشک شدن نیاز نیست. در عوض، اشیاء پوشش داده شده با پودر مستقیماً به درون کوره منتقل می‌شوند که این مسئله باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در فضا و زمان می‌گردد.

5. با پودر، الزامات مربوط به هوا کاهش می‌یابد صرفه‌جویی بیشتر در هزینه

تهویه هوا در اتاقک پاشش پودر بسیار کمتر از رنگ‌های بر پایه حلال است. اگر به دنبال صرفه اقتصادی در تهویه و گرم شدن متعاقب مناطق کار هستید، این خبر خوبی برای شما است. از آنجا که در کارگاه‌ها هوای گرم کمتری باید تعویض شود، گرد و غبار کمتری جذب می‌شود و اپراتورها با جریان هوای کمتری دست و پنجه نرم می‌کنند.

6. استفاده از پودر تمیز‌تر است.

استفاده از پودر بسیار تمیز‌تر از رنگ مایع است. با استفاده از یک تی لاستیکی، می‌توان اتاقک پاشش را به سرعت و به راحتی و در حالی تمیز کرد که تهویه طبیعی هوا در اتاقک در جریان است. برای این منظور نباید از برس یا شلنگ هوا استفاده کرد. هرگونه نشت پودر به خارج از اتاقک را می‌توان با جاروبرقی صنعتی که به موتور گردش هوا یا خاک‌بند تعبیه شده است، از بین برد.

مزایای رنگ پودری برای مصرف‌کنندگان ساده است: رنگ پودری باعث می‌شود خرید شما زیباتر و بادوام‌تر باشد؛ جدای از اینکه ردپای محیط را بر آن کم می‌کند.

مقالات مرتبط:

آیا پوشش پودری خراش برمی‌دارد؟

رنگ پودری برای قطعات غول پیکر

۵ مرحله ضروری در استفاده از رنگ پودری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.